سنگ دکوراتیو مصنوعی و بتن اکسپوز، جدیدترین های بازار!


ویژگیهای ذاتی مواد و مصالح و نیز شیوه بکارگیری آنها، نقش تعیین کننده ای در تعریف فرم و فضای معماری دارند، چنانکه می توان گفت: در شکل گیری مکان، فرم ها بوسیله مواد و مصالح نقش خود را ایفا می کنند. سابقاً تا زمانی که تکنیک مدرن همه چیز را ممکن...

ویژگیهای ذاتی مواد و مصالح و نیز شیوه بکارگیری آنها، نقش تعیین کننده ای در تعریف فرم و فضای معماری دارند، چنانکه می توان گفت: در شکل گیری مکان، فرم ها بوسیله مواد و مصالح نقش خود را ایفا می کنند. سابقاً تا زمانی که تکنیک مدرن همه چیز را ممکن نساخته بود، این مصالح و مواد بودند که فرم را مشخص می‌کردند و به فضای معماری شکل می‌دادند. هر ماده دربردارنده توان بالقوه ساختاری خاص خود است و از نظر فرم پذیری خواص ویژه‌ای دارد. شرکت صدر استون با تکیه بر دانش و فناوری روز دنیا موفق به تولید محصولاتی بر پایه ی بتن سبک سازی شده است که به این ترتیب می تواند بهترین پیشنهادات را برای انتخاب محصولی کاربردی و زیبا ارائه دهد.

مصالح و معماری

علائمی که از خانه ­های اولیه انسان به دست ما رسیده‌اند و نیز طرح­هایی که برای ساختن فضای پذیرای انسان فعال در زمینه‌های گوناگون (از کارخانه تا بیمارستان، از کتابخانه تا تماشاخانه و ...) به دست ما می‌رسند، نشان­ دهنده آن‌اند که انسان برای تحقق بخشیدن به فضایی که بدان نیاز دارد، ناچار به تغییر شکل، تغییر مکان و ترکیب کردن مواد است.

موضوع اصلی کار معماران، در راه تولید معماری، شکل دادن به ماده ­ای است که از ویژگی­های فیزیکی و شیمیایی خاصی برخوردار می ­باشد. ماده همراه با اندیشه­ ای که به آن شکل می­ دهد، سنگ پایه ای برای آفرینش فضای معماری محسوب می ­شود و نخستین وسیله شکل­ دهنده یا عینیت بخشیدن به ایده ­ای است که به قلمرو هنر تعلق دارد. مصالح، گوشت و پوست و استخوان معماری به شمار می ­آیند و در میان عناصر مختلفی که به معماری موجودیت می­ دهند، از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

اهمیت استفاده از محصولات زیبا و با کیفیت

برای پیمانکاران، آشنایی با ظرفیت فیزیکی و اقتصادی مواد و مصالح در امر ساخت­ و ساز کافی است، ولی چنین عملکردی برای معماران رضایت­ بخش نیست. معماران برای اینکه در انتخاب مواد و مصالح دست به گزینشی مدبرانه بزنند، باید آنها را با حساسیت و دقت زیاد مدنظر قرار دهند. آنان نخست باید از خود بپرسند، این مواد قرار است چه بشوند. برای این کار شخص باید ویژگی­های ذاتی مواد و مصالح از قبیل طرح ساختاری و فرم و بافت آنها را فرا گیرد و بشناسد. این ویژگی­ها هم به معمار تحمیل می­ شوند و هم در عین حال معیار و نظم دهنده­ ای برای طراحی فضا، نور و مکان محسوب می­ گردند. شرکت صدر استون به عنوان اولین تولیدکننده ی سنگ های دکوراتیو و پنل های بتن اکسپوز در ایران گستره ی وسیعی از محصولات را در اختیار معماران، سازندگان و سایر علاقمندان به این حوزه قرار می دهد.

انواع محصولات صدر استون در پروژه های اجرا شده

صدر استون و محصولات سبز

پژوهش ها بیانگر این امر می باشد که مصرف کنندگان رفتار خریدشان را به دلیل اهمیت مسائل زیست محیطی اصلاح کرده اند زیرا امروزه محیط زیست به مسئله ای حیاتی و بسیار مهم برای همه اقشار مردم چه در جایگاه مصرف کننده و چه در جایگاه تولید کننده تبدیل شده است. تولید کنندگان برای حمایت از محیط زیست اقدام به تولید محصولاتی می نمایند که کمترین ضرر و آسیب را برای محیط زیست به همراه دارد از سوی دیگر تمایل به خرید این نوع محصولات توسط مصرف کنندگان بیشتر شده است، به این نوع از محصولات، محصول سبز گفته می شود. محصول سبز، نوعی از محصول می باشد که وجود آن در جوامع امروزی نه تنها برای حفظ محیط زیست بسیار مهم و حیاتی بشمار می رود بلکه به سلامت مصرف کنندگان توجه می نماید.

سنگ دکوراتیو مصنوعی و بتن اکسپوز، جدیدترین های بازار!

همواره همراهتانیم

وقتی با دستان خود فضا را لمس می­ کنیم و یا با چشمانمان به آن می­ نگریم، فضا خود را شکننده یا مقاوم، نرم یا سخت و سرد یا معتدل نشان می ­دهد.

به عبارت دیگر مواد و مصالح دارای بار معانی نمادین نیز هستند. آنها می ­توانند ثروت را القاء کنند یا تنگدستی را، زودگذر بودن را یا طولانی بودن را و خصوصی یا عمومی و سرانجام صنعتی یا پیشه­ ورانه بودن را.

بدین ­ترتیب معمار بایستی در انتخاب مصالحی که در یک ساختمان مورد استفاده قرار می­ گیرند، خصوصاً مصالح مورد استفاده در مقیاس خرد معماری، توجه و دقت فراوانی از خود نشان دهد تا بتواند به نتایجی مقبول در عرصه معماری، از جنبه ­های مختلف زیبایی­ شناختی و کاربردی، دست یابد.

برای دیدن نمونه پروژه های بیشتری از گروه صدر استون می توانید به صفحه آنها در چیدانه سر بزنید و به اطلاعات تماس آن ها نیز دسترسی پیدا کنید.


نویسنده: شرکت صدر استون


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!