معرفی فیس‌لیفت سانگ‌یانگ رودیوس


معرفی فیس‌لیفت سانگ‌یانگ رودیوس

سانگ‌یانگ در سال 2004 به سبد محصولات خود ام‌پی‌وی بزرگی بنام رودیوس را اضافه کرد که در تعداد بسیار محدودی در کشورمان هم عرضه شد. سپس در نمایشگاه ژنو 2013، نسل دوم رودیوس رونمایی گردید. این نسل از رودیوس در بریتانیا با نام توریسمو و در زادگاهش کرهٔ جنوبی با نام کوراندو توریسمو عرضه می‌شود؛... نوشته معرفی فیس‌لیفت سانگ‌یانگ...

سانگ‌یانگ در سال 2004 به سبد محصولات خود ام‌پی‌وی بزرگی بنام رودیوس را اضافه کرد که در تعداد بسیار محدودی در کشورمان هم عرضه شد. سپس در نمایشگاه ژنو 2013، نسل دوم رودیوس رونمایی گردید. این نسل از رودیوس در بریتانیا با نام توریسمو و در زادگاهش کرهٔ جنوبی با نام کوراندو توریسمو عرضه می‌شود؛ اما صرف‌نظر از نام، حالا نسل دوم این ام‌پی‌وی بزرگ کره‌ای فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده است.

معرفی فیس‌لیفت سانگ‌یانگ رودیوس

طی این فیس‌لیفت، نمای جلویی رودیوس مورد تجدیدنظر قرار گرفته که آن‌را به دیگر محصولات سانگ‌یانگ مانند نسل جدید مدل رکستون نزدیک کرده است. در این قسمت چراغ‌های جدیدی با دی‌لایت‌های LED دیده می‌شود درحالی‌که کاپوت، جلوپنجره و سپر از نو طراحی شده‌اند؛ اما قسمت‌های دیگر خودرو نسبت به مدل 2015 تقریباً بدون تغییر باقیمانده‌اند.

معرفی فیس‌لیفت سانگ‌یانگ رودیوس

معرفی فیس‌لیفت سانگ‌یانگ رودیوس

اما غیر از تغییرات ظاهری، سانگ‌یانگ برای رودیوس جدید تجهیزات جدیدی را هم ارائه کرده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی، ریل‌های روی سقف و سنسورهای پارک، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های اتوماتیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو، دوربین دید عقب و… اشاره کرد. البته بسیاری از این تجهیزات صرفاً در تیپ‌های بالایی ارائه می‌شوند. علاوه بر این، به گفتهٔ سانگ‌یانگ، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی رودیوس نیز بروز شده و هم‌اکنون از اندروید اتو و کارپلی پشتیبانی می‌کند.

معرفی فیس‌لیفت سانگ‌یانگ رودیوس

رودیوس 5.13 متر طول داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با 3 متر است که به گفتهٔ سانگ‌یانگ می‌تواند تا هفت بزرگ‌سال را در سه ردیف صندلی حمل کند. همچنین درصورتی‌که تمامی صندلی‌ها باز باشند، ظرفیت صندوق بار خودرو برابر با 875 لیتر است اما برای ارائهٔ فضای بار بیشتر، می‌توان صندلی‌های ردیف سوم را به‌طور کامل جمع نمود. این در حالی است که با خواباندن ردیف دوم صندلی‌ها نیز فضای بار بسیار بزرگی معادل 3146 لیتر فراهم می‌گردد.

معرفی فیس‌لیفت سانگ‌یانگ رودیوس

رودیوس با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود که هردو از نوع توربودیزل هستند. موتور اول یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر با 155 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور بوده و دومی یک واحد 2.2 لیتری چهار سیلندر است که 180 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. تیپ پایهٔ رودیوس که SE نام دارد، صرفاً به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود اما در تیپ میانی بنام EX امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود خواهد داشت. تیپ ELX نیز همچنان به‌عنوان تیپ بالا ردهٔ رودیوس باقیمانده و به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک ساخت مرسدس بنز مجهز است. این تیپ می‌تواند تا 2 تن بار را بکسل کند.

معرفی فیس‌لیفت سانگ‌یانگ رودیوس

مصرف سوخت رودیوس با موتور 2.2 لیتری و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر است که این عدد در نسخهٔ دو دیفرانسیل به 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. تعلیق خودرو نیز در همهٔ تیپ‌ها در جلو از نوع دو جناقی و در عقب از نوع چند اتصالی است. قیمت پایهٔ نسخهٔ بروز شدهٔ رودیوس یعنی تیپ SE در بریتانیا از 20,495 پوند آغاز می‌شود درحالی‌که برای خرید تیپ بالا ردهٔ ELX باید حداقل 26,995 پوند پرداخت کرد. فروش رودیوس جدید در بریتانیا از هم‌اکنون آغاز شده است.

معرفی فیس‌لیفت سانگ‌یانگ رودیوس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت خودروهای جدید و نسخه های پیشرفته