نوآوردگاه بسته‌بندی هوشمند


نوآوردگاه بسته‌بندی هوشمند

با گسترش بازار مواد غذایی بسته‌بندی‌شده، تقاضا برای مواد غذایی بسته‌بندی‌شده تازه نیز رو به افزایش است که اهمیت آن به دلیل افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان برای دستیابی به غذای تازه و ایمن، اهمیت مدت ماندگاری موادغذایی بسته‌بندی‌شده، کاهش ضایعات غذایی، کاهش هزینه‌ها و رفاه بیشتر مصرف‌کنندگان، روز‌به‌روز در حال افزایش است. در سال‌های اخیر فناوری جدیدی در صنعت بسته‌بندی ظهور کرده ‌که با نام بسته‌بندی هوشمند شناخته می‌شود. بسته‌بندی هوشمند ‌روی بررسی و آگاهی از وضعیت محصول متمرکز می‌شود و به این طریق ایمنی و کیفیت محصول را اطلاع می‌دهد و همینطور این قابلیت را دارد که محصول را رهگیری کند و تولید‌کننده، فروشنده و مصرف‌کننده را از وضعیت محصول آگاه سازد و نظارت بر ماده غذایی بسته‌بندی‌شده را آسان‌تر کند. از جمله سیستم‌های هوشمند در این نوع بسته‌بندی‌ها می‌توان به شناساگرها، حسگرها و سیستم‌های تشخیص با فرکانس رادیویی اشاره کرد. شرکت بسپار پیشرفته شریف با همکاری شرکت شزان به دنبال توسعه کسب‌و‌کارهایی در حوزه بسته‌بندی هوشمند بر پایه ایده‌های خلاقانه است. رویداد نوآوردگاه بسته‌بندی هوشمند رویدادی است که حلقه ارتباطی بین تولید‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده است و فرصتی برای افرادی که ایده‌هایشان را به چالش بکشند و از آنها کسب‌و‌کار بسازند. این رویداد به افراد کمک می‌کند که ایده‌های خلاقانه خود را تحقق بخشیده و کسب‌و‌کارهای موفق خودشان را راه‌اندازی کنند. «نوآوردگاه» در حقیقت رویدادی آموزشی‌-‌عملی است که به کارآفرینان جوان آموزش می‌دهد که چگونه می‌توانند بر پایه ایده‌های نوآورانه خود، کسب‌و‌کاری راه‌ بیندازند و آن را توسعه دهند. در این رویداد به صورت ساده و قابل فهم، چالش‌ها و مراحل راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار جدید در حوزه فناوری و روند توسعه و تجاری‌سازی یک محصول کاربردی مبتنی بر ایده فناورانه، شبیه‌سازی شده است. در این رویداد چهارروزه شرکت‌کنندگان یاد می‌گیرند چگونه تیم تشکیل دهند، ایده‌هایشان را امکان‌سنجی کنند، مدل کسب‌و‌کارشان را طراحی کنند، طرح تجاری کسب‌و‌کارشان را تدوین کنند و همه این موارد را چگونه در مقابل سرمایه‌گذار ارائه دهند. نوآوردگاه با اجرای گیمیفیکیشن یا بازی‌وار‌سازی، خلاقیت را به رویدادهای کارآفرینی وارد کرده است؛ به طوری که تیم‌ها در نوآوردگاه بودجه مجازی دریافت می‌کنند و باید هزینه‌های کسب‌و‌کارشان را به صورت شبیه‌سازی‌شده از آن بودجه پرداخت کنند. همچنین کارگاه‌های آموزشی نیز در قالب بازی برگزار می‌شود و تیم‌ها امتیازهایی را از مربیانشان دریافت می‌کنند. در پایان نوآوردگاه تیم‌ها، طرح و ایده‌‌هایشان را در مقابل شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند و تیم‌های برتر مورد حمایت قرار می‌گیرند. علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد لازم است ابتدا در پیش رویداد (سرنخ) به‌صورت تیمی یا انفرادی ثبت‌نام کنند؛ پس از برگزاری پیش رویداد، فرصت تیم‌سازی (و یا تکمیل تیم) و ایده‌پردازی تا قبل از رویداد نوآوردگاه وجود دارد تا افراد با آمادگی کامل به‌صورت تیم/ایده در رویداد اصلی حضور پیدا کنند. گفتنی است رویداد نوآوردگاه به مدت ۴روز در روزهای ۲۲ تا‌ ۲۵ مردادماه برگزار می‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر مربوط به 4 گوشی جدید برند Wildfire شرکت اچ‌تی‌سی لو رفت