آغاز مقاوم سازی یک پل پررفت و آمد در غرب پایتخت


آغاز مقاوم سازی یک پل پررفت و آمد در غرب پایتخت

مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران، از آغاز عملیات مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای یک پل پر رفت و آمد در شبکه معابر بزرگراهی غرب پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهدی پورشاسب افزود: اقدامات مربوط به مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن که با 230 متر طول یکی از طولانی ترین پل های سواره رو پهنه غربی پایتخت به شمار می آید، آغاز شده است.
وی گفت: تقویت پی ریزی ها ، افزایش ظرفیت باربری ستون ها از طریق احداث ژاکت های فلزی و بتنی ، تعویض نئوپرن ها و درزهای انبساط، تقویت کلیدهای برشی و دیافراگم های روی پایه ها و همچنین ساماندهی بستر رودخانه در محل پایه های پل را از جمله راهکارهای درنظر گرفته شده به منظور بهبود عملکرد لرزه ای پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن ذکر و ابراز امیدواری کرد اجرای اقدامات ترمیمی روی این پل سواره رو، تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام برسد.
مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران تصریح کرد: خاکبرداری پای ستون ها و فونداسیون پل با هدف تقویت این بخش ها از طریق کاشت آرماتور و اجرای ژاکت بتنی، از جمله اقداماتی است که در پروژه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع همت – کن جریان دارد.
پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن در مرز مناطق 5 و 22 قرار دارد. ظرفیت نامناسب باربری و عدم پاسخگویی مناسب کوله های بتنی پل مقابل نیروهای ناشی از زمین لرزه، از بین رفتن نئوپرن ها و درزهای انبساط و نیز آسیب دیدن تعدادی از ستون ها و سرستون های پل، از جمله عواملی است که پروژه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع همت – کن را در دستور کار گروه تعمیر و مقاوم سازی پل های شهر تهران قرار داده است.

باشگاه نوآوران شهر راه اندازی می شود

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی باشگاه نوآوران شهر به منظور شناسایی، تجمیع و بهره گیری از ظرفیت ها و قابلیت های شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها ، نخبگان، افراد دارای ایده، صاحبنظران و کارآفرینان خبر داد .
اکبر نعمتی گفت: هدف از راه اندازی باشگاه نوآوران شهر، استفاده از طرح های خلاقانه شهروندان جهت کاهش و رفع مشکلات و معضلات شهری بالاخص حوزه اجتماعی و فرهنگی ، دستیابی به درآمد پایدار، بسترسازی جهت بهره مندی مدیریت شهری از دانش و علم روز ، عنوان کرد .
سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: شبکه سازی، تسریع در فرآیندها، جلب مشارکت شهروندان و تبدیل تهران به شهر زیست پذیر و نوآور را از جمله مزایای این باشگاه برشمرد.
نعمتی تصریح کرد : ایجاد انگیزه و بسترسازی جهت بروز و ظهور استعداد های فرصت ساز در محلات مقدمه ای برای ورود به شهر خلاق و نوآور است ، خلاقیت و نوآوری در شهر، ضمن کاهش هزینه ها ، منافع اجتماعی را ارتقاء می دهد.
وی گفت : نوآوران شهر در تلاش است تا با ارتباط نوآورانه بین شهر، شهروند و شهرداری؛ حرکت به سوی هوشیاری اجتماعی در محلات شهر تهران را آغاز کند.
نعمتی خاطرنشان کرد : علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و عضویت در باشگاه می توانند با شماره ۱۸-۸۸۳۵۱۲۱۶ تماس حاصل کنند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سازمان بیمه سلامت: برای نسخه پیچی الکترونیک در داروخانه‌ها نیازی به ارائه اصل کارت ملی ...