بمبی که ایتلاف عربستان به اتوبوس کودکان یمن زد


شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی اختصاصی آمریکایی بودن بمبی که ایتلاف عربستان از آن برای حمله به اتوبوس دانش‌ آموزان یمن استفاده کرد را تایید کرده است. کارشناسان تسلیحاتی به سی‌ان‌ان گفته‌ اند بمب مورد استفاده توسط ایتلاف سعودی برای حمله مرگبار به...

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی اختصاصی آمریکایی بودن بمبی که ایتلاف عربستان از آن برای حمله به اتوبوس دانش‌ آموزان یمن استفاده کرد را تایید کرده است.

کارشناسان تسلیحاتی به سی‌ان‌ان گفته‌ اند بمب مورد استفاده توسط ایتلاف سعودی برای حمله مرگبار به اتوبوس دانش‌ آموزان یمنی ساخت آمریکا بوده و توسط این کشور به عربستان سعودی فروخته شده است.

طبق این گزارش، همکاری سی‌ان‌ان با خبرنگاران و کارشناسان محلی نشان می‌ دهد سلاح مورد استفاده در حمله 9 اوت به اتوبوس دانش‌ آموزان یمنی، بمب هدایت‌ شونده لیزری 500 پوندی از نوع ام‌کا‌82 بوده که ساخت کارخانه لاکهیلد مارتین است.

این بمب بسیار شبیه بمبی است که ایتلاف سعودی اکتبر 2016 از ان برای حمله به شرکت‌ کنندگان در یک مراسم تشییع جنازه استفاده کرده بود. در آن حمله 155 نفر به کشته رسیده و صدها نفر دیگر زخمی شدند. ایتلاف سعودی مدعی شد که این حمله بر اساس «اطلاعات نادرست» انجام شده بود.

ایتلاف سعودی، چند ماه قبل‌تر در ماه مارس همان سال، از بمب هدایت‌ شونده ام‌کا84 برای حمله به بازاری در یمن استفاده کرد که در آن حمله هم 97 نفر جان باختند.

بعد از حمله به مراسم تشییع‌ جنازه باراک اوباما، رییس‌جمهور سابق آمریکا فروش این نوع فناوری‌ ها به عربستان سعودی را متوقف کرد. وزارت خارجه دولت ترامپ، مارس 2017 این ممنوعیت را رفع کرد.

کد(6)


بمبی که ایتلاف عربستان به اتوبوس کودکان یمن زد

بمبی که ایتلاف عربستان به اتوبوس کودکان یمن زد

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خبرنگار باید خود آگاه و بیدار باشد تا بتواند جامعه را آگاه و بیدار کند