فرآیند اصلاح سیاست‌های نادرست در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است


فرآیند اصلاح سیاست‌های نادرست در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران گفت: با روی کار آمدن دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد اسلامی، فرآیند اصلاح رویدادهای نادرست در این دانشگاه به تدریج اتفاق می‌افتد، زمان لازم است تا برخی از سیاست‌های غلط در دانشگاه آزاد از بین برود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسماعیل حشمتی در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز گذشته در مجتمع آفتاب شهرری برگزار شد بیان کرد: تجربه تاریخی ارتباط آمریکا با سایر کشورها نشان می‌دهد که دشمن همیشه منتظر بوده است تا از فرصت پیش آمده استفاده یا سوء استفاده کند و منابع ملی ما را به غارت ببرد.

وی افزود: همانطور که آمریکا به مصدق چراغ سبز نشان داد، اما زیر قولش زد و او را با یک کودتا برکنار کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران با بیان اینکه اگر قرار بود مشکل با مذاکره حل شود چرا برجام را پاره کردند و دوباره درخواست مذاکره دارند خاطرنشان کرد: خط مشی آمریکا در روابط بین‌الملل این‌گونه است که برگه‌های امتیاز حریف را بگیرد و به آنان چیزی ندهد، تا جایی که برگه‌ها تمام شود.

حشمتی ادامه داد: این درسی است برای دولت‌مردان کشور، نگاه ما باید این‌گونه باشد؛ باید در برابر آمریکا از موضع قدرت سخن گفت، هر زمان یک کشور با زبان قدرت در مقابل آمریکا و سیاست‌های خصمانه او می‌ایستد آنها کوتاه می‌آیند.

وی با بیان اینکه درس دومی که از کودتای ۲۸ مردادماه می‌توان گرفت بهره‌برداری دشمن از اختلاف داخلی است بیان کرد: هرجا اختلاف و شکاف ایجاد شد، دشمن توانست بهره‌برداری کند؛ در ایران سلیقه‌های احزاب در چهارچوب جمهوری اسلامی تعریف می‌شود، نباید این شکاف آنقدر گسترده شود که مردم نسبت به دولت نگاه نا امیدانه داشته باشند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران در ادامه، اهداف و رویکردهای مهم بسیج دانشجویی در سطح کلان را در سه بخش تبیین نمود و افزود: نخست، ارتقای سطح دانش و بینش است؛ در این بخش رویکرد این است که نقش‌ آفرینی تخصص داشته باشیم.

حشمتی اضافه کرد: ایجاد گرایش بین دانشجویان و ریشه‌یابی علاقه آنان نسبت به اولویت‌ها، دومین هدف بسیج دانشجویی است.

وی سومین هدف را تمرین رفتارهای صحیح در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: رفتار صحیح همان تقوای سیاسی اجتماعی است که مقام معظم رهبری به عنوان یکی از شاخص‌های انقلابی‌گری اشاره کرده‌اند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران اظهار کرد: هفته گذشته جلسه‌ای با حضور رؤسا و مسئولین فرهنگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی برگزار شد که در آن جا درباره برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی بحث شد.

حشمتی با تأکید بر اینکه به دلیل ترس از بعضی فشارهای روحی نباید کرسی آزاد اندیشی لغو شود گفت: با درگذشت حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی و روی کار آمدن دکتر ولایتی، فرآیند اصلاح رویدادهای نادرست دانشگاه آزاد به تدریج اتفاق می‌افتد. زمان لازم است تا برخی از سیاست‌های غلط در دانشگاه آزاد از بین برود.

وی عنوان کرد: بسیج دانشجویی، سالانه سه برنامه در سطح کلان دانشگاه‌های استان تهران برگزار میکند، که یکی از آنها دوره آموزشی طرح ولایت است که برای ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان تهران برگزار می‌شود. امسال شبیه‌سازی کرسی آزاد اندیشی و مناظرات یکی از ویژه‌ترین برنامه‌های این دوره بود که در آن افراد برتر و نخبه‌های سیاسی شناسایی و از آن‌ها در برنامه‌های استانی استفاده خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران با اشاره به برگزاری اردوی راهیان نور گفت: برنامه‌ای که بیشتر جنبه عمومی برای دانشجویان دارد، اردوی راهیان نور است که با سفر به مناطق شمال غرب، غرب و جنوب، برای آشنایی هر چه بیشتر جوانان با مناطق جنگ‌زده و فرهنگ ایثار و شهادت هرسال برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: نشست تشکیلاتی نیز یکی از برنامه‌های ویژه بسیج دانشجویی است که در آنجا آسیب‌شناسی صورت می‌گیرد؛ موانع کار بسیج دانشجویی شناسایی شده و راه‌های رفع آن ارائه و بررسی می‌شود. اردوهای علمی و بازدید از اماکن تاریخی نیز از برنامه‌های بسیج دانشجویی استان تهران است.

انتهای پیام/4007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی