درمان کمرویی با چندین روش عملی و کاربردی


اگر شخصی کمرو هستید، ولی راه درمان کمرویی را بلد نیستید، توصیه می‌کنیم این مقاله از باشگاه خبرنگاران جوان را از دست ندهید؛ در اینجا راهکار‌هایی عملی را جهت درمان کمرویی برای شما گردآوری کرده ایم.

درمان کمرویی با چندین روش عملی و کاربردی

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ این که فردی کم رو هستید و نمی توانید به راحتی خواسته هایتان را مطرح کنید، شما را در آینده دچار مشکل خواهد کرد؛ به گونه ای که از رسیدن به بسیاری از خواسته ها و اهداف خود در زندگی باز خواهید ماند.
از نظر علم روانشناسی کمرویی به نوعی اضطراب درونی گفته می‌شود که در مقابله با دیگران بروز پیدا می کند چنانچه این اتفاق پیش بیاید شما قادر به صحبت یا کار کردن در جمع یا گروهی نخواهید بود پس با ما همراه شده تا راه های " درمان کمرویی" را به خوبی فرا بگیرید.

روش هایی ساده و در عین حال عملی برای درمان کمرویی

اول از همه سعی کنید همیشه خوش بین باشید.

در بعضی شرایط دیده شده علت کمرویی داشتن نگاهی بدبینانه به زندگی و شرایط موجود آن است؛ قطع به یقین تفکر منفی و بدبین به شما و عزت نفستان در بلند مدت آسیب خواهد رساند پس اولین راهکار عملی در درمان کمرویی این است که نسبت به اتفاقات اطراف خود خوش بین باشید؛ تفکر مثبت و نگاه خوش بینانه شما را با اطرافیانتان و دنیا آشتی خواهد داد.

همیشه ظاهری آراسته و تمیز داشته باشید.

داشتن ظاهری آراسته به معنای پوشیدن لباس های گران قیمت نیست بلکه زمانی که شما به تمیزی پوشش خود و هماهنگی آن توجه کنید، آراسته خواهید بود؛ چهره و ظاهری آراسته در افزایش اعتماد به نفس شما تاثیر فوق العاده ای دارد.

از دیگر کارهایی که می توان برای آراستگی خود انجام داد عبارتند از:

تمیز و مرتب نگه داشتن موهای سر پوشیدن لباس های تمیز استفاده از عطر های خوش بو

پیش از این که در جمعی حاضر شوید تیک آراستگی خود را بزنید و با لبی خندان به گروه ملحق شوید.

لازم نیست همه بدانند شما شخصیتی خجالتی هستید.

از بهترین راه های درمان کمرویی این است که تظاهر کنید خجالتی نیستید؛ با این کار شما کم کم اعتماد به نفس خواهید داشت. پیش از این که از خانه خارج شوید از خودتان بپرسید من چگونه شخصیتی دارم ؟ این را گفته و به خود جواب دهید من خجالتی نیستم؛ وقتی وارد جمعی شدید یا با کسی ملاقات کردید با او مکالمه کوتاهی داشته باشید.

حتما بخوانید: خوش بین ترین مردم جهان در این 14 کشور زندگی می کنند!

درمان کمرویی با چندین روش عملی و کاربردی

حتما بخوانید: رموز زبان بدن را بشناسید!

زبان بدن مهم ترین تاثیر را در درمان کمرویی شما دارد.

زبان بدن شما باعث برداشت های مختلف می شود، به گونه ای گاهی فقط با یک نگاه می توان حرف خود را به طرف مقابل زد. برای این که زبان بدنتان را تغییر دهید باید به برخی نکات توجه کنید. برای مثال لازم است:

تماس چشمی برقرار کنید. لبخند بزنید. زمان راه رفتن سرتان رو به بالا باشد. قاطع صحبت کنید. به هنگام حرف زدن دست هایتان را تکان دهید. زمانی که کسی با شما حرف می زند، سر تکان داده و صاف بایستید.

درمان کمرویی و به ویژه اصلاح زبان بدن به زمان نیاز دارد؛ برای همین جهت شروع این کار را با آشنایان و کسانی که با آن ها راحت هستید، انجام دهید.

همه افراد در بعضی شرایط پس زده می شوند.

تمامی انسان ها چه خجالتی باشند و چه نباشند در برخی شرایط پس زده می شوند؛ دلیل این مسئله هم روشن است، سلیقه ها متفاوت و نظرات با یکدیگر فرق دارند پس این دیدگاه را نیز در خود ایجاد کنید که قرار نیست همیشه مورد تایید قرار بگیرید.

نسبت به شرایط واقع بینانه نگاه کنید.

برای درمان کمرویی لازم است که کمال گرا نباشید؛ اغلب افراد کمرو خود را پایبندهای کمال و بهبودهایی غیر ممکن می کنند؛ زمانی هم که به این خواسته ها دست نیابند خودشان را سرزنش می کنند؛ پیش از همه لازم است نسبت به برخی چیزها نگاه های واقع بینانه تان را مشخص کنید.

حتما بخوانید: والدین خجالتی کودکان کمرو به بار می آورند.

درمان کمرویی با چندین روش عملی و کاربردی

حتما بخوانید: کمرویی ترسی پنهان در کودکان

به تمرین مهارت های مکالمه ای بپردازید.

سعی کنید پیش از حضور در جایی در خصوص چند موضوع مکالمه ای را تمرین کنید؛ این صحبت های شما می تواند درباره اخبار روزانه، اتفاقات پیرامون وغیره باشد ولی بی شک تاثیر فوق العاده ای بر روند درمان کمرویی شما خواهد داشت همچنین همیشه در مکالمات خود سوالات مطرح کنید تا افراد بیش تر ترغیب به صحبت با شما شوند.

از کارهای کوچک برای درمان کمرویی شروع کنید.

جهت شروع کار خود و درمان کمرویی تان از موقعیت های کوچک استارت بزنید برای مثال در روابط اجتماعی بیش تر سلام بدهید و لبخند بزنید؛ از دوستانتان ساعت بپرسید، به تعریف از کسی در حضور جمع بپردازید یا به فردی کمک کنید.

همیشه سعی کنید از راه‌های ساده ای جهت باز کردن سر صحبت با دیگران کمک بگیرید. با این ترفند شما دیگر کمرو و خجالتی نخواهید بود.

آدم های اطرافتان آن قدرها هم به شما اهمیت نمی دهند.

انسان های اطراف شما آن گونه که خودتان به نواقص و کاستی هایتان نگاه می کنید، به آن ها نمی نگرند؛ دانستن و درک این مورد به شما جهت تقویت اعتماد به نفستان کمک شایانی خواهد کرد.

حتما بخوانید: چگونه مثبت فکر کنیم؟

درمان کمرویی با چندین روش عملی و کاربردی

حتما بخوانید: با این شیوه با افکار منفی مبارزه کنید!

رفتارهای مثبت خود را تقویت کنید.

پس از این که کاری یا رفتاری را انجام دادید، به جای این که به نکات منفی و اشتباهاتتان بپردازید، سعی کنید نکات و رفتارهای مثبت خود را تقویت کرده و آن ها را افزایش دهید.

با انجام روش ها و راهکارهای عملی گفته شده درمان کمرویی به خوش صحبت ترین و اجتماعی ترین شخص تبدیل می شوید؛ فقط کمی صبر به خرج بدهید کافیست!

انتهای پیام/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کدام نوع ورزش برای سیاتیک مفید است؟