در عملیات روانی کشوری به دست خود، خودش را تخریب می‌کند


در عملیات روانی کشوری به دست خود، خودش را تخریب می‌کند

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: کشور در معرض جنگ رسانه‌ای بسیار قوی و گسترده قرار دارد.

به گزارش ایسنا، عبدالعلی علی‌عسکری شامگاه دوشنبه پنجم شهریور ماه در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها، اظهار کرد: افرادی در استان‌ها در طول یک سال تلاش می‌کنند تا آثاری برتر را تولید و به این جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: صدا و سیما یک پیکره واحد است و یک تعامل گسترده میان معاونت استان‌ها قرار دارد و علی‌رغم اینکه سختی‌های رسانه بیش از گذشته شده است، پررونق‌ترین دوران خود را سپری می‌کند.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: امروز کشور در معرض جنگ رسانه‌ای بسیار قوی و گسترده قرار دارد و در دنیا هر قدرتی دارای رسانه‌های مهم‌تر از خود، است.

علی‌عسکری با اشاره به اینکه جهان امروز جهان ارتباطات است و زندگی در این شبکه‌ها هر روز بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: شبکه‌ها در دنیا به سه جبهه شامل استکبار، میانه‌رو و مقاومت قابل تقسیم هستند.

وی ادامه داد: هدف جبهه استکبار تخریب ملت است تا از این امر سودی ببرند و نخستین پایه آنها نمایش قدرت پوشالی خود به عنوان قدرت برتر است.

علی‌عسکری گفت: سازمان صدا و سیما قله مقاومت است و استکبار تصمیم دارد این قله را از پا بیندازد پس شتاب‌زده شروع به راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای کردند و اکنون ۲۹۰ شبکه ضد انقلاب راه‌اندازی شده که این امر در هیچ جای دنیا سابقه نداشته است.

رئیس سازمان صدا و سیما اظهار کرد: اسکتبار فضای مجازی را قدرتمند کرد تا رسانه را به پایین بکشد و هدف افکار عمومی، دخالت در آن و تغییر این افکار و ایجاد عملیات روانی است تا مردم منطق آنان را بپذیرند و تسلیم شوند.

علی‌عسکری بیان کرد: ایجاد تصور غیر واقعی از زندگی ملت‌ها به ویژه برای ایران، ضعیف بودن ایران، در حال نابودی بودن کشور و پمپاژ ناامیدی و تحقیر در میان ملت‌ها، از اهدافی است که توسط آمریکا و اسرائیل در حال انجام است اما آنان خودشان بیشتر در معرض آسیب هستند.

وی ادامه داد: آمریکا در حال حاضر ۲۱ هزار دلار بدهی دارد و این میزان هر روز در حال افزایش است و این به معنای فروپاشی این ابرقدرت است اما آنان برای فرپاشی دیگران نقشه می‌کشند.

علی‌عسکری اظهار کرد: امروز بیش از گذشته نقش رسانه با اهمیت شده و جنگ رسانه‌ای است که رسانه باید ماهیت رسانه‌های استعماری و استکباری را افشا کند.

رئیس سازمان صدا و سیما تاکید کرد: مردم باید بدانند رسانه‌های استعماری و استکباری به طور مستمر در تخریب ایران گام برمی‌دارند و هدف جنگ اقتصاد آمریکا و تحریم‌ها و ایجاد جنگ رسانه‌ای علیه ایران، ضربه زدن به اقتصاد کشور است و زمانی که عملیات روانی شکل گیرد ممکن است کشوری به دست خود، موجب تخریب خودش شود.

علی‌عسکری خاطرنشان کرد: دشمنان ایران در چند ماه گذشته در ابعادی برای ایجاد آشوب در کشور تلاش کردند و شکست خوردند و آمریکا بداند که اگر این مسیر را ادامه دهد سیلی محکمی از ملت ایران دریافت می‌کند.

وی اضافه کرد: دشمنان یک تروریسم رسانه‌ای ایجاد کردند و باید مراقب باشیم زیرا رسانه‌های بیگانه به دنبال حل مشکلات ایران نیستند و به نحوی اخبار را بیان می‌کنند که کشور را تخریب کند.

علی‌عسگری گفت: رسانه‌های بیگانه به دنبال اختلاف هستند و باید بدانیم نقش ما بسیار حساس است و باید اقدامات مفیدی انجام دهیم زیرا دنیای رسانه دگرگون شده پس باید طرحی نو دراندازیم و شفاف‌سازی مشرَب ما باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما ارائه روایت درست از وقایع، افزایش اعتماد، برحذر داشتن مردم ار رسانه‌های خوش خط و خال و صدای مردم بودن را از اقداماتی برشمرد که باید توسط رسانه ملی انجام شود.

علی‌عسکری بیان کرد: مهم‌ترین اقدام این است که با مردم صادقانه و مهربان باشیم که این امر پایه شکل‌گیری و ارتقاء برای رسانه است و باید روایت رویداد انقلابی و به نفع مردم باشد و نباید از مواضع برحق ملت ایران عقب‌نشینی کنیم که رمز دوری از انفعال، انقلابی ماندن و اعتماد به توانایی ملی است.

وی تصریح کرد: انتقال روحیه امید به جامعه از ماموریت‌های بزرگ رسانه ملی است و این امر علیرغم میل دشمنان هر روز در حال افزایش است و باید بیان واقعیات را با روح امید پرورش دهیم.

علی‌عسکری گفت: مطالعات در زمینه رسانه از ضروریات است و باید خواست و احتیاجات مردم را به خوبی در عرصه‌های استانی درک کنیم و تلاش کنیم با کمک مسؤولان محقق شوند و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بیان شده تا پیگیری و حل شوند.

رئیس سازمان صدا و سیما اظهار کرد: اجازه ندهیم در این زمان که آمریکا به دنبال آشوب در کشور است به هدف خود برسد و باید استانداران تحرک اقتصادی ایجاد کنند.

علی‌عسکری با بیان اینکه یک شغل، یک زندگی است، اظهار کرد: باید درخصوص کاهش شغل حساسیت به خرج داد و همه با هم تلاش کنیم تا شغل‌های مختلف ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی بسیار مهم است، گفت: لازم است برای این امر برنامه‌ریزی کنیم که برای رونق کشور بسیار حیاتی است.

رئیس سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان از عوامل قدرت اقتصادی هستند باید به کارآفرین‌های جوان کمک کنیم تا کارها جلو رود و با مشارکت و ایجاد اتحاد در مردم کاری کنیم تا سرمایه اجتماعی در استان‌ها ارتقاء یابد.

علی‌عسکری با اشاره به اینکه باید گفتمان دین و انقلاب را گسترش دهیم، گفت: چهارمحال و بختیاری در رژیم گذشته در محرومیت بود اما در ابعاد جهانی قابل مطرح شدن است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

15 دستگاه ماینر غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری کشف شد