فرمول یک ایران – پس از هفته ای پر چالش با رکورد زنی های تیم فراری و کیمی رایکونن در تعیین خط مونزا و قهرمانی لوئیس همیلتون در کلیسای سرعت در سرزمین مادری فراری ها؛ دراین بخش به برخی از به روز رسانی ها و تغییرات فنی تیم ها برای گرندپری ایتالیا می پردازیم.
SF71H تیم فراری
جزئیات بارج برد ماشین
در تصویر فوق منطقه ی فوق العاده پیچیده جلو تر از غلاف جانبی ماشین SF71H که تکمیل کننده ی بخش آیرودینامیکی بارج برد ها، اتاقک راننده و انحراف دهنده های غلاف های جانبی است را مشاهده می نمائید.
جزئیات تهویه بدنه ماشین
پنل خنک کننده اتاقک راننده که به تناسب هر پیست با توجه به مولفههای مورد نظر دستخوش تغییر واقع می شود.
جزئیات بالچه عقب ماشین
نمایی از بالچه عقب ماشین SF71H تیم فراری در حالت کمترین داون فورس (برآی معکوس) و درگ (پسا)
جزئیات کفی ماشین
کفی ماشین SF71H فراری که چندی پیش اصلاح شده بود؛ اکنون دارای دو شکاف که در امتداد کفی در لبه آن قرار دارد، می باشد.
نمایی نزدیک از قطعات سه گانه آئرودینامیکی که در جلوی لبه پیشرو کفی ماشین SF71H تیم فراری قرار دارد.
ماشین VF18 تیم هاس
جزئیات دماغه و بالچه جلوی ماشین
در تصویر فوق دو باله جلویی که برای کوین مگنوسن راننده تیم هاس آماده شده است را مشاهده می کنید. در این دو باله می توان به تفاوت تعداد فلپ های فوقانی موجود که تاحدودی به بهبود ایجاد داون فورس کمک می کنند، اشاره کرد.
ماشین MCL33 تیم مک-لارن
جزئیات دماغه و بالچه جلوی ماشین
تیم مهندسی مک لارن دو بالچه جلویی مطابق تصویر فوق با مشخصات داون فورس کمتر با ایجاد تفاوت در فلپ های فوقانی (در باله بالایی یک فلپ فوقانی و در باله پایین دو فلپ فوقانی) برای این هفته آماده کرده بودند.
ماشین W09 تیم مرسدس
جزئیات بارج برد ماشین
در تصویر فوق سه المان منحرف کننده های غلاف جانبی و نحوه اتصال غلاف جانبی و کفی مشاهده می شود.
جزئیات بالچه جلو ماشین
نمایی نزدیک از تنظیم کننده بالچه جلو که طراحی آن برای جای گذاری فلپ های فوقانی بازنگری شده است.
در تصویر فوق بالچه جلویی ماشین W09 استفاده شده در گرندپری بلژیک به علاوه به روزرسانی با شکافی به شکل r بر روی کسکید نمایان می باشد.
جزئیات آینه ماشین
در تصویر فوق جدیدترین مشخصات آینه ماشین W09 و نوع مونتاژ خاص آن به بدنه را می توان مشاهده نمود.
جزئیات دماغه ماشین
تصویری نزدیک از طرح دماغه و مجرای داخلی NACA بکار رفته در قسمتی از سیستم کانال S ماشین W09
جزئیات فرمان ماشین
فرمان ماشین W09 تیم مرسدس با دکمه های گوناگون و سوئیچ های دوار به راننده این اجازه را می دهد تا بتواند تنظیمات مختلف پاوریونیت را تغییر دهد.
ماشین VJM 11 تیم فورس ایندیا
جزئیات آینه ماشین
آینه ماشین VJM11 و نحوه اتصال آن به بدنه در قسمت جلویی غلاف جانبی
جزئیات مجرای ترمز جلو ماشین
سه فین کوچک تعبیه شده در قسمت گوشه بالایی مجرای ترمز جلو
جزئیات بال جلو ماشین
تصویری بی نظیر از بخش بیرونی تونلی شکل بالچه ی جلویی ماشین VJM11 از نمای پشت
جزئیات فرمان ماشین
فرمان ماشین VJM11 با چهره ی کربنی جدیدش جایگزین فرمان پیشین این تیم با چهره ای ساده و دوست داشتنی که به سرعت نمونه های اولیه آن ساخته می شد، شده است.
نمای عقب فرمان ماشین VJM11 و پدل های مختلف آن
جزئیات بارج برد ماشین
تصویری از بارج برد ماشین VJM11 که تغییرات پیچیده آن در طول مسابقات اخیر مشهود است.
ماشین RB 14 تیم ردبول
جزئیات آینه ی ماشین
نگاه دیگری به قسمت بالچه های آینه ماشین RB 14 که برای گرندپری بلژیک معرفی شده بود.
جزئیات باله عقب ماشین
زاویه بسیار کم برای باله عقب متناسب با شرایط مورد نظر مهندسین تیم ردبول (درگ کمتر در مستقیمی ها اما داون فورس کمتر در پیچ ها) برای این گرندپری تعبیه شده بود.
جزئیات غلاف جانبی ماشین
سطوح آیرودینامیکی به صورت لایه ای و فوق العاده پیچیده در کنار غلاف جانبی به تصویر کشیده است.
ماشین RS18 تیم رنو
جزئیات بالچه ی جلو ماشین
نمای کناری از بالچه جدید ماشین RS18 و تقسیم بندی های عقبی آن که در تخلیه جریان هوا در اطراف تایر جلو نقش موثری را ایفا می نماید.
تغییرات مشخصه های بالچه جلویی با تنظیم کننده های آن در قسمت های داخلی که تیم رنو برای مسابقه اخیر به کار برده است.
جزئیات بالچه عقب ماشین
در تصویر فوق تنظیم بالچه عقب در حالت درگ و داون فورس کمتر که به شکل قاشقی (مقعر) با انحنای ملایم مشاهده می شود.
ماشین C37 تیم سائوبر
جزئیات بال جلو ماشین
باله های جلو ماشین C37 تیم سائوبر برای بازرسی توسط مهندسین قبل مسابقه آماده شده بودند.