اسپانیا قرارداد فروش بمب‌های لیزری به عربستان را لغو کرد


اسپانیا قرارداد فروش بمب‌های لیزری به عربستان را لغو کرد

دولت اسپانیا به دنبال ابراز نگرانی‌های بین‌المللی درباره حملات ائتلاف سعودی به غیرنظامیان یمنی، قرارداد فروش بمب‌های هدایت‌شونده لیزری به عربستان را لغو کرد.

اسپانیا قرارداد فروش بمب‌های لیزری به عربستان را لغو کردبه گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی استار، اسپانیا اعلام کرد این کشور قرارداد فروش 400 بمب لیزری به عربستان سعودی را لغو کرده است. تصمیم اسپانیا برای لغو فروش تسلیحات نظامی به عربستان به نگرانی‌های مادرید درباره استفاده ائتلاف به سرکردگی عربستان از این تسلیحات در یمن علیه غیرنظامیان مربوط می‌شود.

شبکه رادیویی «کادنا سر» اسپانیا امروز سه شنبه اعلام کرد این قرارداد در ابتدا و در سال 2015 در دولت محافظه‌کار پیشین اسپانیا به امضاء رسید اما دولت چپ مرکزی جدید اسپانیا تصمیم به بازگرداندن مبلغ 9.2 میلیون یورو گرفته است که پیشتر بابت این قرارداد توسط سعودی‌ها پرداخت شد.

سخنگوی وزارت دفاع اسپانیا این گزارش را مورد تائید قرار داد اما از بیان جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد.

گروه‌های حقوقی حملات هوایی ائتلاف به سرکردگی عربستان به یمن، که موجب کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله صدها کودک شده است، را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

سفارت عربستان در مادرید تاکنون واکنشی به این اقدام اسپانیا نشان نداده است.

دیده بان حقوق بشر پیشتر ائتلاف متجاوز سعودی را به نقض گسترده قوانین جنگی در یمن متهم کرد. دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز اعلام کرد بیشتر خسارت‌ها و تلفات در یمن ناشی از حملات هوایی جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی بوده است.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟