افزایش آمار مرگ مهاجران در دریای مدیترانه


افزایش آمار مرگ مهاجران در دریای مدیترانه

سازمان ملل متحد گفت حتی با اینکه تعداد مهاجران و پناهندگان در عبور از دریای مدیترانه به اروپا به شدت کاهش یافته، اما احتمال مرگ آنها در طول این سفر دریایی خطرناک به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ سازمان ملل متحد گفت حتی با اینکه تعداد مهاجران و پناهندگان در عبور از دریای مدیترانه به اروپا به شدت کاهش یافته، اما احتمال مرگ آنها در طول این سفر دریایی خطرناک به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد گفت که یک هجدهمِ مهاجرانی که به قصد رسیدن به اروپا از مدیترانه مرکزی عبور می کنند، غرق یا گُم می شوند، این آمار نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

براساس گزارش آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد، بیش از 1600 نفر در سال جاری در عبور از دریای شمال آفریقا تلف و یا ناپدید شده اند.
انتشار گزارش "سفرهای بسیار سخت" مصادف با سومین سالگرد مرگ آلان کردی (پسر بچه سوری که در سال 2015 در دریای مدیترانه غرق و بدنش در اوج بحران مهاجران به سواحل ترکیه آمد) خشم جهانی را برانگیخت.
پاسکال مورو رئیس آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد، گفت: "این گزارش بار دیگر مدیترانه را یکی از مرگبارترین معابر دریایی در جهان تأیید می کند."
به نقل از trt، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت که در سال جاری حدود 72000 نفر در ماه های ژانویه و جولای به ایتالیا، یونان و اسپانیا رسیده اند، این آمار در زمان مشابه در سال 2017، 121000 نفر و در سال 2015، یک میلیون نفر بوده است.
کشور های مبدأ این کشور در سال جاری سوریه، عراق و گینه هستند. سال گذشته، نیجریه، گینه و ساحل عاج بودند.
به طور کلی، طی هفت ماه اول سال 2018 ورود به ایتالیا در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است، در حالی که ورود به یونان و اسپانیا افزایش یافته و اکنون ورودی اصلی به اروپا است.
انتهای پیام/

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پادشاه کویت فوت کرده است؟/دیوان پادشاهی این کشور پاسخ داد