کی‌روش و برانکو در کمترین فاصله ممکن/ مرکز پک از شما رونالدو می‌سازد
بالاخره از قلعه اسرار آمیز کارلوس کی روش که برای دستیابی به آن حواشی و جنجال بزرگی را رقم زده بود، برای اصحاب رسانه نیز رونمایی شد.

به گزارش ورزش سه، کارلوس کی روش بزرگترین دستاورد خود برای فوتبال ایران را ساختمان "پک" می‌داند؛ جایی که برای دستیابی به آن حاضر شد با تمام عواملی بجنگد و یکی از بزرگترین جنجال‌ها را نیز به جان بخرد. با این حال همواره تنها از حضور بازیکنان ملی پوش در این محل موردعلاقه برای کارلوس کی روش با تیتر و عکس‌هایی گنگی مواجه بودیم. اینکه تنها زوایای خاص این محل و تمرینات بدنی عادی از این فضا به نمایش در بیاید.

امروز اما حضور در محل ساختمان پک برای اصحاب رسانه و خصوصا عکاس‌ها با مجوز از سوی کارلوس کی روش همراه شد. محلی با امکاناتی جالب توجه و قابل بحث که نشان از تلاش مجموعه فدراسیون و کادرفنی برای آن می‌دهد.

یک مجموعه پزشکی - بدنسازی - تفریحی همراه با استخر و دیگر امکانات لازم برای بازیکنان که آنها را در قواره دیگر تیم‌ها از حیث دستیابی به امکانات اولیه تمرینی و اردویی قرار می‌دهد.

کی‌روش و برانکو در کمترین فاصله ممکن/ مرکز پک از شما رونالدو می‌سازد

این مجموعه چند بخشی که نظارت در ساخت و تهیه امکانات آن با نظر کارلوس کی روش صورت گرفته است، امروز میزبان ملی پوشان بود تا این بخش از مرحله آماده سازی خود را در آن پشت سر بگذارد.

مجموعه‌ای که مشخص است دیزاین باسلیقه‌ای نیز در آن به کار رفته و بازیکنان بعد از سال‌ها از اینکه در محل شایسته‌ی ملی‌پوشان حضور یافته‌اند احساس رضایت کامل دارند. روی دیوارهای این مجموعه پرامکانات تصاویری از تاریخ‌سازان و بازیکنان فعلی تیم ملی که راهی جام جهانی شده‌اند نیز قرار دارد تا همه چیز هیجان یک تمرین پرنشاط را به حد بالایی برساند.

کی‌روش و برانکو در کمترین فاصله ممکن/ مرکز پک از شما رونالدو می‌سازد

نکته جالب توجه در محل ساختمان پک قرار گرفتن عکس‌هایی از سرمربیان تیم ملی است. جایی که عکس کارلوس کی روش در نزدیک‌ترین فاصله با برانکو ایوانکوویچ قرار گرفته است تا مشخص شود سرمربی پرتغالی آنطور هم که گفته می‌شود خصومت‌های شخصی و اختلاف نظرها را در محل کار ورود نمی‌دهد و چه بسا اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت با اختیارات کافی که در این ساختمان دارد، قادر بود این قاب را از یکدیگر جدا سازد و البته شاید این هم نوعی سیاست خاص مرد پرتغالی باشد.

سرمربی پرتغالی تصاویر دیگر افتخارآفرینان فوتبال ایران در بخش ساحلی، فوتسال و تیم‌های پایه را هم در این ساختمان بی نصیب نگذاشته است و روی دیوارهای آن می‌توان ملی‌پوشان این رشته را نیز مشاهده کرد.

کی‌روش و برانکو در کمترین فاصله ممکن/ مرکز پک از شما رونالدو می‌سازد

سرمربی تیم ملی ایران که اکنون علیرغم تمام حواشی و شایعات عملکرد شاگردان خود را برای آماده سازی جام ملت‌ها زیر نظر گرفته، امیدوار است با بهبود زیرساخت‌ها رویاپردازی در فوتبال ایران به واقعیت نزدیک‌تر شود. چرا که پیش از این کاملا در خاطر فوتبالدوستان هست که ملی پوشان برای تمرینات ساده خود نیز چه مشکلاتی را پشت سر می‌گذاشتند و اکنون با این تجهیزات در یکی از مجهزترین محیط‌های ورزشی ایران که به تیم ملی فوتبال اختصاص یافته، شرایط برای بازیکنان در حد ایده‌آلی قرار گرفته است.

مرکز پک از شما رونالدو می‌سازد

کی‌روش و برانکو در کمترین فاصله ممکن/ مرکز پک از شما رونالدو می‌سازد

در سال‌های اخیر همواره این موضوع مطرح بوده که کارلوس کی‌روش در جریان اردوهای تیم ملی با بازیکنان در بحث انگیزشی و روحی و روانی خیلی کار می‌کند. همین چند ماه قبل در حین برگزاری جام جهانی بود که مشخص شد سرمربی تیم ملی شب قبل از دیدار با اسپانیا به جای آنالیز تصویری حریف، فیلم جنگی و اکشن برایشان به نمایش در آورده و گفته شد که با این کار قصد دارد توان جنگجویی آنها را بالا ببرد.

کی‌روش و برانکو در کمترین فاصله ممکن/ مرکز پک از شما رونالدو می‌سازد

مثال دیگر این موضوع حضور سرمربی تیم ملی ووشو، حسین اوجاقی در تمرینات تیم ملی قبل از جام جهانی بود که به بازیکنان روح مبارزه‌طلبی را آموزش می‌داد. مسائلی که نشان می‌دهد کی‌روش فارغ از مسائل فنی به بحث‌های انگیزشی بسیار اهمیت می‌دهد و مدام با بازیکنانش برای تبدیل شدن به بهترین‌ها با شکل‌های مختلف حرف می‌زند.

در شرایط کنونی نیز کارلوس کی‌روش تیمش را برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند و اردوی اول ملی‌پوشان آغاز شده است. در حین برگزاری این اردو اتفاق جالبی رخ داد که توجه همگان را به خود جلب کرد. روز گذشته خبرنگاران و عکاسانی که به مرکز پک رفته بودند،‌ چسبانده شدن عکس‌هایی از عضلات بازیکنان تیم ملی و چند ستاره بزرگ فوتبال جهان روی دیوار ها و مجاور دستگاه‌های بدنسازی باعث جلب توجه شد.

در بین عکس‌های فیگور گرفته بازیکنان تیم ملی، عکس‌هایی از عضلات کریس رونالدو و فابرگاس دو ستاره مطرح فوتبال جهان چسبانده شده که به نظر می‌رسد به عنوان الگوی بدنسازی مورد استفاده قرار گرفته است و این درست همان شبیه‌سازی‌ای است که کی‌روش مدام به بازیکنانش برای استفاده از آن تاکید دارد.

به نظر می‌رسد کی‌روش که قطعا چسباندن این عکس‌ها با هماهنگی‌اش صورت گرفته، قصد دارد با یک الگوی درست بازیکنانش بدنسازی کنند و برای مسابقات جام ملت‌های آسیا آماده شوند. او شاید قصد دارد از نظر بدنی بازیکنانی شبیه به رونالدو فابرگاس بسازد وروانه مسابقات کند. بازیکنانی که مثل رونالدو و فابرگاس عضلات سرشانه و بازوی قدرتمندی داند و حالا آنها الگوی بازیکنان قرار گرفتند. اتفاقی که به فیزیکی شدن بازیکنان تیم ملی کمک می‌کند.

کی‌روش و برانکو در کمترین فاصله ممکن/ مرکز پک از شما رونالدو می‌سازد

قطعا بازیکنان تیم ملی ایران نمی‌توانند استعدادی شبیه به رونالدو داشته باشند اما مقایسه آنها از نظر بدنی با ستاره بزرگ فوتبال جهان می‌تواند برایشان جذاب باشد و از نظر روحی تاثیر زیادی در عملکردشان بگذارد. به هر حال هرچه باشد کی روش همواره نشان داده از نظر روحی و روانی بازیکنانی آماده را به زمین می‌فرستد، نفراتی که این توانایی را دارند تا آخرین ثانیه مسابقه بجنگند و برای رسیدن به هدف‌شان تلاش کنند. مثال آن هم اتفاقی است که ۴ سال قبل در بازی ایران و عراق رخ داد و بازیکنان تیم ملی ۱۰ نفره ۱۲۰ دقیقه جنگیدند و در نهایت با بدشانسی در ضربات پنالتی حذف شدند. اگر دور هم نرویم می‌توان به بازی ایران و مراکش اشاره کرد که در ثانیه‌های پایانی به گل برتری دست یافتیم و ۳ امتیاز شیرین نصیب ایران شد.

حالا هم کی‌روش با همان شیوه همیشگی تیمش را آماده نبرد با بزرگان فوتبال قاره کهن می‌کند و در این مسیر الگوبرداری از ستاره‌های موفق فوتبال جهان را در دستور کار آنها قرار داده است.

کی‌روش و برانکو در کمترین فاصله ممکن/ مرکز پک از شما رونالدو می‌سازد

عکس: امیرحسین خیرخواه

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید