اجرای سرود بچه های مسجد بر روی عرشه ناو لارک در خلیج فارس


اجرای سرود بچه های مسجد بر روی عرشه ناو لارک در خلیج فارس

همزمان با لحظه ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، سرود بچه های مسجد بر روی عرشه ناو جمهوری اسلامی ایران لارک در سواحل نیلگون خلیج فارس اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، عرشه ناو لارک یکی از 400 نقطه کشور است که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سرود 40 هزار نفری بچه های مسجد درآن اجرا می شود.

دکتر «رضا کمالی زرکانی»، در حاشیه اجرای این برنامه با تبریک آغاز دهه فجر و جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ معاصر است.

وی افزود: انقلاب اسلامی موجب عظمت اسلام و احیای هویت دینی امت اسلامی و منشا رشد معنویت گرایی در بین آحاد مردم به ویژه نسل جوان شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ادامه به نقش مسجد در شکل گیری و پیروزی انقلاب اشاره و عنوان کرد: مسجد یکی از رسانه های مهم و تاثیرگذار در جهان اسلام است که توانست به بهترین شکل ممکن از انقلاب اسلامی حمایت و پشتیبانی کند.

وی با اشاره به کارکردهای متنوع مسجد، تصریح کرد: مساجد امروز نیز با جذب نوجوانان و جوانان و تربیت دینی آنها، نقش موثری در کادرسازی برای آینده نظام و انقلاب دارند.

کمالی بهره گیری از ابزار هنری برای انتقال مفاهیم دینی را یکی از ظرافت های کار کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و اظهار کرد: ثبت بیش از 130 گروه سرود کانون های مساجد در هرمزگان ظرفیت کم نظیری است که باید از آن ها حمایت شود.

اجرای سرود بچه های مسجد بر روی عرشه ناو لارک در خلیج فارس

وی با بیان اینکه کانون های مساجد به دنبال گسترش و ترویج خودباوری در بین نوجوانان و جوانان هستند، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از محورهای مهم حرکت های خود جوش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی به شمار می روند.

«محسن رستگاری» نیز با بیان اینکه امسال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، از ظرفیت گروه های سرود کانون های مساجد برای انتقال پیام انقلاب استفاده می شود، گفت: بیش از هزار گروه در سراسر کشور در اجرای سرود 40 هزار نفری شرکت می کنند.

وی افزود: هم اکنون 400 مرکز استان، شهرستان و روستای کشور شاهد اجرای سرود گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد می باشند.

مدیر فرهنگی اجتماعی ستاد عالی کانون های مساجد کشور از هنر به عنوان بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم دینی به نوجوانان و جوانان نام برد و عنوان کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص سرود، ستادعالی این ضرورت را درک کرد که در بحث سرود دینی بازنگری شود.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری در قبال تعهد خود نسبت به هنر، شناسایی و ساماندهی گروه های سرود را در دستور کار خود قرار دادند.

«انوشیروان پیشدار» نیز گفت: امروز پس از گذشت 40 سال انقلاب اسلامی به بلوغ و بالندگی رسیده و به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، کشورمان تنها کشور مستقل به معنای واقعی در منطقه و جهان است که هیچ گاه طی این چهار دهه زیر باز سلطه کشور زورگو نرفته است.

اجرای سرود بچه های مسجد بر روی عرشه ناو لارک در خلیج فارس

وی با بیان اینکه امروز شاهد پیشرفت و توسعه بخش های مختلف در کشور هستیم به نقش مساجد در شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مساجد پایگاه های مردمی بود و بسیاری از مبارزین انقلاب تربیت یافته مساجد بودند.

رییس حوزه هنری استان هرمزگان عنوان کرد: مساجد در دوران دفاع مقدس محل ساماندهی و اعزام نیروها به میدان های نبرد بودند و به خوبی از جبهه های جنگ تحمیلی پشتیبانی کردند.

پیشدار ادامه داد: مسجد پس از پایان دوران دفاع مقدس نیز با شکل گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد و جذب نوجوانان و جوانان و تربیت دینی آنها، نقش موثری در کادرسازی برای آینده نظام و همچنین خنثی سازی توطئه های شوم دشمن ایفا کرد.

وی از اجرای سرود 40 هزار نفری بچه های مسجد به عنوان یکی از طرح های ابتکاری و ناب ستادعالی کانون های مساجد کشور یاد کرد و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان نیز با ورود به عرصه های مختلف فرهنگی هنری از کانون های فعال کشور محسوب می شوند.

حجت الاسلام «احمد پهلوانی» نیز ضمن تبریک یوم الله دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: اجرای سرود 40 هزار نفری بچه های مسجد برنامه ای کشوری است که برای نخستین بار در 400 نقطه کشور از جمله هرمزگان اجرا می شود.

اجرای سرود بچه های مسجد بر روی عرشه ناو لارک در خلیج فارس

وی با بیان اینکه هزار و 600 نوجوان و جوان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در این برنامه مشارکت دارند، افزود: گروه سرود 200 نفری بر روی عرشه ناو لارک به اجرای برنامه می پردازند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان ادامه داد: 300 نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در گلزار شهدای بندرعباس، 500 نفر در مسجد جامع میناب و مابقی در شهرها، بخش ها و روستاهای استان هرمزگان در قالب گروه های سرود، در این برنامه مشارکت دارند.

وی شعار این برنامه را نغمه های آسمانی توسط بچه های آسمانی ذکر کرد و گفت: «خمینی ای امام» و «ایران ما» دو سرودی هستند که توسط نوجوانان و جوانان کانون های فرهنگی هنری مساجد بر روی عرشه ناو لارک اجرا شد.

اجرای سرود بچه های مسجد بر روی عرشه ناو لارک در خلیج فارس

اجرای سرود 40 هزار نفری بچه های مسجد برای نخستین بار است که با این مدل و به طور پراکنده اما منسجم و برنامه ریزی شده همزمان با ورود معمار کبیر انقلاب به میهن در 400 نقطه از ایران اسلامی در حال اجراست.

پیش از اجرای سرود بچه های مسجد و راس ساعت 9:33 روز 12 بهمن همزمان با ورود تاریخی امام خمینی به کشور، ناوها و شناورهای نظامی مستقر در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش بوق های خود را به صدا درآورند.

اجرای سرود بچه های مسجد بر روی عرشه ناو لارک در خلیج فارس

گفتنی است؛ نظیر چنین برنامه ای با حضور گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد در گلزار شهدای شهر بندرعباس، مسجد جامع میناب و شهرها، بخش ها و روستاهای مختلف استان هرمزگان برگزار شد.

پایان پیام/88

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

راه اندازی کافه کتاب در ستاد فهمای استان تهران/تولید 20 کتاب صوتی