افزایش بی‌سابقه قیمت دلار در پاکستان


افزایش قیمت دلار در پاکستان به علت دریافت وام 6 میلیارد دلاری بوده و پیش بینی می‌شود قیمت دلار از مرز 170 روپیه نیز بگذرد.

افزایش بی‌سابقه قیمت دلار در پاکستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، قیمت دلار در پاکستان با افزایش ۴ روپیه‌ای به بالاترین سطح خود در تاریخ این کشور رسیده است.
خبرگزاری "جنگ نیوز" به نقل از گزارش بانک مرکزی پاکستان نوشت: در حالی که قیمت دلار در پاکستان در چند ماه گذشته بین ۱۳۲ تا ۱۳۷ روپیه معامله می‌شد، اکنون نرخ دلار در بازار ارز با افزایش بی سابقه‌ای به ۱۵۸ روپیه رسیده است و این بالاترین سطح قیمت دلار در تاریخ پاکستان محسوب می‌شود.
گزارش‌ها حاکی است هر دلار آمریکا در بازار ارز و منابع تجاری پاکستان تنها در یک روز گذشته طی سه مرحله از ۱۵۴ روپیه به ۱۵۸ روپیه افزایش یافته است.
کارشناسان اقتصادی معتقدند: افزایش قیمت دلار در پاکستان به دنبال توافق این کشور با صندوق بین المللی پول برای دریافت وام ۶ میلیارد دلاری بوده و پیش بینی می‌شود قیمت دلار از مرز ۱۷۰ روپیه نیز بگذرد.
این در حالی است که احزاب مخالف دولت پاکستان به دنبال افزایش قیمت دلار و تورم ناشی از آن به شدت عملکرد اقتصادی دولت حزب تحریک انصاف را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرده اند به زودی تظاهرات سراسری علیه آن برگزار خواهند کرد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نتانیاهو: قرار نیست جنگ در غزه متوقف شود