احتمال کاهش سربازان آمریکایی در کره، تایید رسانه ها و انکار پنتاگون


احتمال کاهش سربازان آمریکایی در کره، تایید رسانه ها و انکار پنتاگون

پکن- ایرنا- همزمان با شکست مذاکرات نظامی واشنگتن و سئول در مورد تامین هزینه نگهداری سربازان آمریکایی در کره جنوبی، برخی منابع خبری از احتمال خروج 4 هزار سرباز آمریکایی از کره جنوبی خبر می دهند موضوعی که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا آن را رد کرد.

به گزارش یونهاپ، در حالی که پیش از این روزنامه «چوسان ایلبو» کره جنوبی گزارش کرده بود چنانچه سئول مشارکت بیشتری در تامین هزینه‌ حضور سربازان آمریکایی در این کشور نداشته باشد، واشنگتن موضوع خروج چهار هزار نظامی خود را بررسی می‌کند مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر به ویتنام گفت: تا کنون چین طرحی را نشنیده است و از ان بی اطلاع است.

رسانه های کره جنوبی روز سه شنبه گزارش کردند مذاکرات مسئولان ارشد کره جنوبی و آمریکا برای رسیدگی به تامین هزینه استقرار نظامیان آمریکایی در کره جنوبی، در تحولی بسیار نادر به دلیل زیاده خواهی واشنگتن شکست خورده است.

وزارت خارجه کره جنوبی هم در بیانیه ای تاکید کرده بود درخواست آمریکا برای تامین ۵ میلیارد دلار از سوی کره جنوبی برای استقرار نظامیان آمریکایی علت اصلی شکست این مذاکرات بوده است.

این بیانیه می افزاید چنین خواستی باعث نگرانی های عمومی در کره جنوبی شده و یک پسرفت در گفت و گوها بوجود آورده است.

نزدیک به ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند سئول در یک سال گذشته برای استقرار آنها نزدیک به ۸۹۶ میلیون دلار تخصیص داده است که واشنگتن می گوید این رقم باید به ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

یونهاپ روز پنجشنبه گزارش کرد اسپر گفته است خیلی از خبرهایی را که در رسانه ها می خوانم کذب یا نادرست هستند اما ما به خاطر چنین موضوعاتی متحدان خودمان را تهدید نمی کنیم.

گفته می شود هیچ یک از طرفین نتوانسته اند در این مذاکرات طرح قابل قبولی برای طرف دیگر ارایه کنند و پیشنهادهایی که مطرح شد نتوانست آنها را راضی کند و نهایتا مذاکرات به شکست انجامید.

جیمز دیهارت مذاکره کننده ارشد آمریکا گفته است که ما یک تقسیم بندی جدید برای هزینه ها به کره جنوبی اعلام کردیم اما متاسفانه آنها هیچ پیشنهادی که متناسب با درخواست ما باشد، ندادند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جهانی بدون خودرو؛ رویاپردازی یا واقعیت؟