هزار مهاجر در نزدیکی مرز پاناما گرفتار شده اند


مقامات کلمبیا روز پنجشنبه اعلام کردند، هزار مهاجر، عمدتاً هائیتیایی و کوبایی، به دلیل بسته شدن مرز‌ها ناشی از همه گیری کرونا در شمال کلمبیا گرفتار هستند.

هزار مهاجر در نزدیکی مرز پاناما گرفتار شده اند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از بوگوتا، سزار زونیگا مدیر یک واحد محلی مدیریت خطرات و فجایع به خبرگزاری فرانسه گفت: این مهاجرانی که مشتاق پیوستن به آمریکا هستند و در چادر‌های موقت در ساحل نکولی Necocli حضور دارند، می‌خواهند از خلیج خطرناک اورابا به شهر آکندی بروند.
به گفته این منبع شهرداری آکندی، نزدیک مرز پاناما، از پذیرش آن‌ها امتناع می‌ورزد.
این مقام شهرداری نیکولی، که حدود ۴۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد، افزود:" ما در نظر داریم توالت و مخازن آب برای آن‌ها نصب کنیم، زیرا آن‌ها به این موارد نیاز دارند ".
اکثر این مهاجران، از جمله حدود ۱۰۰ کودک و زن باردار، از هائیتی و کوبا هستند. اما در میان آن‌ها اتباع آفریقایی از بورکینافاسو، سنگال، غنا، کامرون، کنگو، گینه و سومالی نیز وجود دارند.

الکساندر موریلو، شهردار آکاندی عقیده دارد اگر اینافراد در شهر کوچک اون سرگردان باقی بمانند، به دلیل همه گیری کرونا برای ساکنان "خطر سلامتی" وجود دارد و خواستار "یک راهرو بشردوستانه" تا مرز است.
سرویس‌های مهاجرت به این پیشنهاد پاسخ ندادند.
به گفته موریلو، بازگشایی پرواز‌های بین المللی توسط کلمبیا و پایان مهار از سپتامبر جریان مهاجران در این بخش را تقویت کرده است.
خلیج اورابا یکی از اصلی‌ترین نقاط عبور مهاجرانی است که برخی از آن‌ها گاهی از آسیا نیز می‌آیند تا از طریق دریای کارائیب با در آمریکای مرکزی به آمریکا برسند.
هفت مهاجر در تاریخ ۴ ژانویه هنگام غرق شدن قایق غیرقانونی در این منطقه جان باختند.
کلمبیا در ۱۶ مارس ۲۰۲۰، بسته شدن مرز‌های زمینی و رودخانه‌ای خود را تصویب و آن را تا ۱ مارس تمدید کرد تا از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کند.
بر اساس آخرین آمار تا کنون دو میلیون نفر در کلمبیا به کرونا مبتلا شدند و ۵۲ هزار و ۹۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...