السالوادور از سود بیت کوین مدرسه می سازد


السالوادور از سود بیت کوین مدرسه می سازد

رئیس جمهور الساوادور از ساخت 20 مدرسه جدید با استفاده از 2 میلیون دلار از سود حاصل از صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین خود (FIDEBITCOIN) در آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته نایب بوکل رئیس جمهور الساوادور، دولت الساوادور می‌خواهد از سود حاصل از صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین خود (FIDEBITCOIN)، ۲۰ مدرسه بسازد.

سخنگوی Bukele همچنین اظهار کرد: سود حاصل از خرید‌های قبلی BTC به نفع مردم خواهد بود و هیچ مالیاتی برای پروژه جدید اعمال نخواهد شد.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که ساخت ۲۰ مدرسه جدید از سود حساب بیت کوین باعث حمایت بیشتر مردم از ارز‌های دیجیتال در کشور می‌شود.

صندوق (FIDEBITCOIN) در حال حاضر ۱۵۰ میلیون دلار ذخایر دارد و توسط بانک توسعه السالوادور مدیریت می‌شود. خبرگزاری‌های محلی گزارش داده‌اند که بوکله این خبر را در مراسم افتتاحیه بیمارستان حیوانات که آن نیز از سود حاصل از این صندوق ساخته شده است، اعلام کرد.

گفتنی است؛ در اکتبر ۲۰۲۰، بانک آمریکای مرکزی برای یکپارچگی اقتصادی (CABEI) بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری برای توسعه آموزش ارز‌های دیجیتال در کشور السالوادور تصویب کرد.

بیشتر بخوانید

بازار ارزهای دیجیتالی سبزپوش شد/ حساب کاربری کاربران باینانس به حالت تعلیق در آمد

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت بیت کوین، امروز 13 خرداد 1403