مرسدس بنز C 63 AMG مایکل شوماخر با قیمت ناامیدکننده در حراجی به فروش رسید


مرسدس بنز C 63 AMG مایکل شوماخر با قیمت ناامیدکننده در حراجی به فروش رسید

خودروهای افراد مشهور معمولاً با قیمت‌های خیلی زیاد و عجیب به فروش می‌رسند، فقط به خاطر اینکه فرمان آن‌ها زیر دست یک فرد مشهور بوده است. اما مرسدس بنز C 63 AMG که مایکل شوماخر در سال 2010 با آن رانندگی می‌کرد، شرایط کاملاً متفاوتی را تجربه کرده...

خودروهای افراد مشهور معمولاً با قیمت‌های خیلی زیاد و عجیب به فروش می‌رسند، فقط به خاطر اینکه فرمان آن‌ها زیر دست یک فرد مشهور بوده است. اما مرسدس بنز C 63 AMG که مایکل شوماخر در سال ۲۰۱۰ با آن رانندگی می‌کرد، شرایط کاملاً متفاوتی را تجربه کرده است.

خرید خودروهای کارکرده ریسک زیادی دارد و حتی نسخه‌های قدیمی با کارکرد خیلی بالا با قیمت خیلی بیشتری از چند سال پیش به فروش می‌رسند. در برخی موارد قیمت درخواستی حتی از قیمت اولیه آن‌ها بالاتر است. البته قیمت خودروهای کارکرده در اروپا نسبت به آمریکا منطقی‌تر است. اما در همه جای دنیا خودروهایی که قبلاً در اختیار افراد مشهور بوده‌اند معمولاً‌ با قیمت خیلی بیشتری از ارزش خودشان به فروش می‌رسند.

اما حالا به نظر می‌رسد مردم دیگر علاقه چندانی به خرید این خودروها ندارند، یا شاید چون خودروی موردنظر قبلاً در اختیار مایکل شوماخر بوده که سال‌هاست به دلیل سانحه مغزی در بستر بیماری به سر می‌برد افراد زیادی تمایل به خریدن آن ندارند.

برگزارکنندگان حراجی بونامز در پاریس انتظار حداقل ۱۱۰،۰۰۰ دلار برای مرسدس C 63 AMG شوماخر داشتند، اما نتیجه بسیار ناامیدکننده بود. یک فرد خوش‌شانس با پرداخت فقط ۳۲۰۰۰ دلار که تقریباً برابر با نسخه کارکرده عادی این مدل است این واگن اسپورت را از آن خود کرد.

مرسدس بنز C 63 AMG مایکل شوماخر با قیمت ناامیدکننده در حراجی به فروش رسیدمرسدس بنز C 63 AMG مایکل شوماخر

البته یکی از دلایل حراج ناموفق این خودرو این بود که در واقع متعلق به شوماخر نبود. این C 63 AMG یک خودروی شرکتی بود که مرسدس بنز در سال ۲۰۱۰ به مناسبت بازگشت این افسانه فرمول یک به تیم سیلور ارو در اختیار او قرار داد و مالکیت آن در اختیار شعبه مرسدس بنز سوئیس بود. این واگن سپس به مالکیت یک سوئیسی و یک مهندس آلمانی مرسدس بنز درآمده بود.

مرسدسی که شوماخر بین ژانویه تا جولای ۲۰۱۰ با آن رانندگی کرد بیش از ۲۳ هزار دلار تجهیزات اضافی داشت، و قیمت اولیه آن در زمان عرضه ۸۴،۱۰۰ دلار بود. این C 63 AMG طی دوازده سال کمتر از ۱۵۲ هزار کیلومتر کار کرده است، اما این مشکلی برای موتور ۶.۲ لیتری V8 با توان ۴۵۰ اسب بخار ایجاد نکرده و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن هنوز ۴.۶ ثانیه است.

همچنین یک تسلا رودستر که در رویداد مسابقه قهرمانان سال ۲۰۱۰ در اختیار شوماخر بوده است در این حراجی حضور داشت که با قیمت بهتری نسبت به مرسدس C 63 AMG یعنی ۱۵۸ هزار دلار به فروش رسید.



منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مک لارن 720S GT3 EVO با بهبود آیرودینامیک و شاسی معرفی شد