درگ هیجان‌انگیز بی‌ ام‌ و M4 CSL و پورشه 911 GT3، نمایش شخصیت‌های متفاوت


درگ هیجان‌انگیز بی‌ ام‌ و M4 CSL و پورشه 911 GT3، نمایش شخصیت‌های متفاوت

پورشه ۹۱۱ GT3 و ب‌ام‌و M4 CSL از هیجان‌انگیزترین خودروهای اسپرت بازار هستند که قیمت نزدیکی هم دارند اما در ۴۰۰ متر کدام‌یک سریع‌تر است؟ آلمان در حال حاضر سریع‌ترین و توانمندترین خودروهای پرفورمنس جهان را تولید می‌کند و مرسدس، ب‌ام‌و، پورشه و...

پورشه ۹۱۱ GT3 و ب‌ام‌و M4 CSL از هیجان‌انگیزترین خودروهای اسپرت بازار هستند که قیمت نزدیکی هم دارند اما در ۴۰۰ متر کدام‌یک سریع‌تر است؟

آلمان در حال حاضر سریع‌ترین و توانمندترین خودروهای پرفورمنس جهان را تولید می‌کند و مرسدس، ب‌ام‌و، پورشه و آئودی همگی محصولات بسیار قدرتمندی در بخش اسپرت بازار دارند. حال امروز خواهیم دید که دو نمونه از افراطی‌ترین خودروهای اسپرت آلمانی در مسابقهٔ درگ چطور باهم رقابت می‌کنند. پورشه ۹۱۱ GT3 و ب‌ام‌و M4 CSL خودروهای موردبحث ما هستند.

این دو ماشین در بریتانیا توسط اتوتریدر در برابر هم قرار گرفته‌اند و متأسفانه یا خوشبختانه، هوا بارانی و مسیر خیس است که لانچ از حالت سکون را برای هردو خودرو سخت‌تر می‌کند. درواقع، این توانایی رانندگان در کنترل خودرو و سیستم‌های الکترونیکی هستند که نتیجهٔ درگ را تعیین می‌کنند هرچند که تفاوت‌های قابل‌توجهی بین این دو رقیب وجود دارد. M4 CSL از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با ۵۵۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که ۴۰ اسب بخار از M4 کامپتیشن قوی‌تر است. البته با توجه به آزمایش‌های داینویی که صورت گرفته، احتمالاً خروجی واقعی این موتور بیشتر از اعداد اعلامی است. درهرحال، روی کاغذ M4 CSL با ۱۶۲۵ کیلوگرم وزن، ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در مقابل کوپهٔ باواریایی‌ها یکی از بهترین مدل‌های پرفورمنس تاریخ پورشه قرار گرفته است. ۹۱۱ GT3 به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی مجهز است که در عقب نصب شده و ۵۱۰ اسب بخار قدرت را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. این خودرو با وزن ۱۴۳۵ کیلوگرم، به میزان قابل‌توجهی از CSL سبک‌تر است و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به تنها ۳.۴ ثانیه زمان نیاز دارد. در این ویدئو، چندین درگ از حالت سکون برگزار می‌شود تا خودروها بتوانند در آسفالت لغزنده به بهترین کشش ممکن دست پیدا کنند. پس از این هم نوبت به مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز می‌رسد که می‌توانید همه را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

۹۱۱ GT3 ب‌ام‌و M4 CSL
پیشرانه ۴ لیتری H6 ۳ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۵۵۰ اسب بخار
گشتاور ۴۷۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد ۳.۷ ثانیه ۳.۴ ثانیه
وزن ۱۴۳۵ کیلوگرم ۱۶۲۵ کیلوگرم
قیمت ۱۶۲,۴۵۰ دلار ۱۴۰,۸۹۵ دلار

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از لندن تا ماموت از ماموت تا ملبورن، سفر جهانگردی خودرو یکصد ساله Bean به ایران رسید