دبیرکل ناتو هشدار داد: در صورت پیروزی روسیه، جهان خطرناک‌تر خواهد شد


دبیرکل ناتو هشدار داد: در صورت پیروزی روسیه، جهان خطرناک‌تر خواهد شد

کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، ینس استولتنبرگ، را به حضور پذیرفت. دبیرکل ناتو هشدار داد اگر به روسیه اجازه داده شود در اوکراین پیروز شود، جهان خطرناک تر خواهد شد و این امر به چین "قدرت می بخشد".

به گزارش اسپوتنیک، استولتنبرگ در این دیدار گفت: "اگر پوتین پیروز شود، جهان خطرناک تر می شود زیرا الهام بخش کشورهای دیگر از جمله چین خواهد بود".
میهمان کاخ سفید که به دلیل دندان درد بایدن، حضورش یک روز به تعویق افتاد، از ایالات متحده برای بسته دیگری از کمک های نظامی به اوکراین تشکر کرد و گفت که اوکراینی ها در جریان عملیات تهاجمی خود در حال "پیشرفت" هستند.
او گفت: "هر چه اوکراینی‌ها مناطق بیشتری را تصرف کنند، موقعیت آنها در میز مذاکره قوی‌تر خواهد بود."
سفر استولتنبرگ به واشنگتن در راستای آمادگی برای نشست ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی انجام شد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این کار، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتازه کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جشن خردادگان یا خرداد روز چیست؟