بی وای دی به دنبال فروش 4 میلیون خودرو در سال 2024 است


بی وای دی به دنبال فروش 4 میلیون خودرو در سال 2024 است

گزارش‌های منتشر شده از اهداف سال ۲۰۲۴ بی وای دی نشان می‌دهد چینی‌ها به دنبال فروش ۴ میلیون خودرو در سال جاری هستند. بی وای دی چین که در سال ۲۰۲۳ تعداد ۳.۰۲ میلیون دستگاه خودروی انرژی جدید NEVs به فروش رسانده است به دنبال فروش ۴ میلیون دستگاه...

گزارش‌های منتشر شده از اهداف سال ۲۰۲۴ بی وای دی نشان می‌دهد چینی‌ها به دنبال فروش ۴ میلیون خودرو در سال جاری هستند.

بی وای دی به دنبال فروش 4 میلیون خودرو در سال 2024 است

بی وای دی چین که در سال ۲۰۲۳ تعداد ۳.۰۲ میلیون دستگاه خودروی انرژی جدید NEVs به فروش رسانده است به دنبال فروش ۴ میلیون دستگاه در سال جاری میلادی خواهد بود. قرار است چینی‌ها در کنفرانسی خبری هدف فروش ۴ میلیونی خود در سال ۲۰۲۴ را اعلام کنند. همچنین گفته می‌شود بی وای دی می‌تواند به ظرفیت تولید کل ۴.۲ میلیون دستگاه در کارخانه‌های خود برسد. برخی رسانه‌ها نیز خبر پیش‌بینی فروش ۴.۲ میلیون دستگاهی و اعلام آن به تأمین‌کنندگان را منتشر کرده‌اند.

بی وای دی به دنبال فروش 4 میلیون خودرو در سال 2024 است

از میان ۴.۲ میلیون دستگاه پیش‌بینی شده تعداد ۲ میلیون خودرو از نوع تمام برقی و ۲.۲ میلیون دستگاه دیگر نیز از پلاگین هیبریدی خواهند بود. ظاهراً خودروهای ارزان‌قیمت سهم بیشتری از اهداف فروش بی وای دی خواهند داشت. این خودروساز چینی در سال قبل تعداد ۳,۰۲۴,۴۱۷ خودروی انرژی جدید به فروش رساند و به هدف ۳ میلیون دستگاهی خود رسید. این رقم نشان دهنده رشد فروش ۶۲.۳ درصدی نسبت به یک سال قبل‌تر است. از بین خودروهای فروخته شده در سال قبل تعداد ۳,۰۱۲,۹۰۶ دستگاه از نوع سواری و ۱۱۵۱۱ دستگاه از نوع تجاری بوده‌اند.

بی وای دی به دنبال فروش 4 میلیون خودرو در سال 2024 است

چینی‌ها در سال ۲۰۲۳ توانسته‌اند ۱,۵۷۴,۸۲۲ دستگاه خودروی برقی و ۱,۴۳۸,۰۸۴ دستگاه خودروی پلاگین هیبریدی را به دست مشتریان برسانند. بی وای دی کاملاً توانسته در برابر تسلا قد علم کند و به احتمال زیاد در سال جاری میلادی نیز عملکرد بهتری نسبت به این خودروساز آمریکایی خواهد داشت. تسلا که تنها خودروهای برقی تولید می‌کند سال قبل به فروش ۱,۸۰۸,۵۸۱ دستگاهی دست یافت اما بی وای در سه‌ماهه پایانی سال قبل با فروش ۵۲۶,۴۰۹ دستگاهی خودروهای برقی توانست برای اولین بار از تسلا با فروش ۴۸۴,۵۰۷ دستگاه عبور کند.

بی وای دی به دنبال فروش 4 میلیون خودرو در سال 2024 است

تسلا در سال ۲۰۲۳ همچنان یکه‌تاز بازار خودروهای برقی بود و سهم ۱۹.۹ درصدی از این بازار در سراسر جهان را به خود اختصاص داد. رده دوم بازار خودروهای برقی هم به بی وای دی با سهم ۱۷.۱ درصد رسید. در واقع فاصله چینی‌ها با تسلا کاهش یافته و تنها به ۲۴۸ هزار دستگاه رسیده است. هدف فروش ۴ میلیون دستگاهی این شرکت در سال جاری به معنی رشد فروش ۳۳ درصدی نسبت به سال قبل است که البته بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود. ظاهراً بی وای دی برای تحقق این هدف روی به کاهش قیمت‌ها آورده است. قبلاً شاهد معرفی نسخه‌های گلوری ادیشن از خودروهای شین پلاس، چیسر ۰۵ و دلفین بوده‌ایم که قیمت پایین‌تری دارند. همچنین در آینده نزدیک نسخه‌های به‌روز شده هان و تانگ هم معرفی خواهند شد.

بی وای دی به دنبال فروش 4 میلیون خودرو در سال 2024 است

پس از عرضه مدل‌های شمپیون ادیشن در سال قبل، محصولات اصلی بی وای دی در سال ۲۰۲۴ با تریم گلوری ادیشن عرضه خواهند شد که معمولاً ۲۸۰۰ دلار ارزان‌تر از مدل‌های قبلی هستند. به منظور تقویت استراتژی کاهش قیمت‌ها، از برخی تأمین‌کنندگان بی وای دی خواسته شده هزینه‌ها را کاهش دهند. این شرکت چینی همچنین به دنبال کاهش ۱۰ درصدی قیمت باتری در نیمه اول سال ۲۰۲۴ است و در نیمه دوم هم ۱۰ درصد دیگر از قیمت‌ها را کاهش خواهد داد.

بی وای دی به دنبال فروش 4 میلیون خودرو در سال 2024 است

در واقع افزایش فروش در بازارهای جهانی یکی از راه‌های بی وای دی برای دستیابی به هدف فروش ۴ میلیونی در سال جاری خواهد بود و به همین منظور موسسه مهندسی بی وای دی در ساوادیکا تأسیس شده است. ساوادیکا در زبان تایلندی به معنی سلام است. کارخانه بی وای دی در ازبکستان از اواخر ماه ژانویه کار تولید خود را شروع کرده و چینی‌ها به دنبال تأسیس کارخانه‌های دیگر در تایلند، برزیل و مجارستان هستند. این خودروساز امیدهای زیادی به کارخانه تایلند خود دارند، کارخانه‌ای که انتظار می‌رود ظرفیت تولید ماهانه ۱۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری را داشته باشد.

بی وای دی به دنبال فروش 4 میلیون خودرو در سال 2024 است

کار تأسیس کارخانه بی وای دی در تایلند از مارس ۲۰۲۳ شروع شده و این خودروساز قبلاً اعلام کرده به دنبال شروع تولید از سال جاری با ظرفیت سالانه حدود ۱۵۰ هزار دستگاه خواهد بود. بی وای دی همچنین در حال افزایش سرمایه‌گذاری خود در زمینه تکنولوژی‌های هوشمند است. به همین منظور مرکز ارتباطات هوشمند و مرکز رانندگی هوشمند چینی‌ها با یکدیگر ادغام و موسسه تحقیقات تکنولوژی جدیدی تأسیس خواهد شد. به این ترتیب تجارت هوشمند و خودران بی وای دی با یکدیگر و در سطوح مختلفی کار خواهند کرد تا هزینه‌ها کاهش یابد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...