(ویدیو) حمله هوایی به پایگاه الحشد الشعبی در عراق


(ویدیو) حمله هوایی به پایگاه الحشد الشعبی در عراق

جنگنده‌های اسرائیل در طول ساعات اخیر (بامداد شنبه ۱ اردیبهشت) دست‌کم سه بار پایگاه نظام کالسو را هدف قرار دادند و به بمباران سنگین کالسو پرداختند. این پادگان مقر فرماندهی حشد الشعبی عراق و محل استقرار نیرو‌های زرهی و نیرو‌های تیپ ۲۷ سازمان حشد الشعبی است.

منابع خبری از وقوع انفجار در یک پایگاه نظامی متعلق به نیرو‌های الحشدالشعبی و ارتش عراق خبر داده‌اند.

به گزارش مهر، شبکه المیادین از وقع انفجار‌های مهیب در پایگاه نظامی موسوم به پایگاه کالسو در جنوب بغداد که پایگاه مشترک نیرو‌های ارتش، پلیس فدرال و نیرو‌های حشد الشعبی خبر داده است.

رویترز نیز به نقل از منابع ارتش عراق مدعی شده است که این انفجار در پایگاه مورد استفاده نیرو‌های حشد الشعبی صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داده است که بر اثر انفجار و بمباران یک پایگاه نظامی در عراق، حداقل یک نفر جان خود را از دست داده و تعدادی زخمی شدند.

در همین حال بسیج مردمی عراق اعلام کرد: انفجاری در مقر نیرو‌های الحشدالشعبی در پایگاه نظامی کالسو در منطقه المشرو در بزرگراه شمال استان بابِل رخ داد.

بلافاصله تیم تحقیقاتی در محل حاضر شد و این انفجار خسارات مادی و جراحاتی را به‌همراه داشت که پس‌از تکمیل تحقیقات اولیه جزئیات را منتشر خواهیم کرد.

العهد اعلام کرده است که دست‌کم ۸ نفر در انفجار پایگاه کالسو زخمی شدند.

همچنین مدیر دفتر المیادین در بغداد گزارش داده که این حملات تجاوزکارانه ورودی اصلی پایگاه کالسو، یک گاراژ خودرو و دو دفتر نیرو‌های حشد الشعبی را هدف قرار داده و شدت حملات قوی بوده است.

مدیر المیادین همچنین توضیح داده که ترافیک هوایی هواپیما‌های آمریکایی در آسمان عراق طبق معمول فعال است و یک هواپیمای سوخت رسان در حریم هوایی عراق مشاهده شده است.

اما فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) مدعی شد که آمریکا هیچ حمله‌ای در داخل خاک عراق انجام نداده است.

ساعتی بعد از وقوع این انفجار‌ها شبکه پی. بی. اس به نقل از یک مسئول آمریکایی گزارش داد که ارتش آمریکا در منطقه‌ای که حادثه در آن رخ داده، هیچ گونه فعالیتی نداشته است.

پس از ساعاتی رئیس کمیته امنیتی استان بابل عراق، از شهادت یک نیروی گردان زرهی و مجروح شدن ۶ نفر دیگر در انفجار بامداد امروز خبر داد.

دبیرکل کتائب سید الشهداا عراق نیز گفت: به کسانی که در حمله به نیرو‌های حشد الشعبی دست داشتند حتماً پاسخ داده می‌شود.

بیانیه حشدالشعبی عراق درباره انفجار مهیب در یک پایگاه نظامی

در واکنش به انفجار و بمباران یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای حشد الشعبی و ارتش عراق، فرماندهی حشدالشعبی عراق با انتشار بیانیه‌ای این انفجار را تأیید و اعلام کرد که انفجاری در مقر نیروهای بسیج در پایگاه نظامی کلسو در شمال استان بابل در جنوب بغداد رخ داده است.

در بیانیه نیروهای حشد الشعبی عراق گفته شده است که یک تیم تحقیقاتی در محل انفجار حاضر شدند و این انفجار منجر به خسارات مادی و زخمی شدن برخی افراد شده است.

ساعتی پیش شبکه المیادین از وقوع انفجارهای مهیب در پایگاه نظامی موسوم به پایگاه کالسو در جنوب بغداد که پایگاه مشترک نیروهای ارتش، پلیس فدرال و نیروهای حشد الشعبی است، خبر داد.

رویترز نیز به نقل از منابع ارتش عراق مدعی شده است که این انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی صورت گرفته است.

نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق

در ادامه واکنش‌ها به انفجار مهیب در پایگاه نظامی حشدالشعبی عراق، شبکه تلویزیونی پی.بی. اس PBS آمریکا با استناد به اظهارات یک مقام امنیتی در واشنگتن گزارش داده است که ارتش آمریکا هیچ فعالیتی در منطقه‌ای که در آن انفجار رخ داده است، ندارد.

خبرگزاری رویترز نیز با اشاره به منابع آگاه خود در ارتش آمریکا، گزارش‌ها درباره حملات هوایی آمریکا در عراق را نادرست عنوان کرد.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام نیز با انتشار بیانیه‌ای حساب کاربری خود در ایکس نوشت: «ما از گزارش‌هایی مطلع هستیم که ادعا می‌کنند ایالات متحده امروز در عراق حملات هوایی انجام داده است. این گزارش‌ها صحت ندارد. ایالات متحده امروز حمله هوایی در عراق انجام نداده است.»

تصاویر جنبش النجباء عراق از داخل پایگاه کالسو

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به هدفی مهم در ایلات

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد در حمایت از غزه و پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی و تجاوز این رژیم به خاک عراق، هدفی مهم و حیاتی را در ایلات در اراضی اشغالی با پهپاد هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق گفته است که این حمله پاسخی است به نقض حاکمیت عراق توسط دشمن صهیونیستی و هدف قرار دادن مقر نیروهای حشد الشعبی.

به گفته مقاومت اسلامی عراق، مجاهدان ما در سحرگاه شنبه با استفاده از پهپادها، هدفی حیاتی در «ایلات» در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق همچنین افزوده است که در پاسخ به کشتار مردم فلسطین و هدف قرار دادن اردوگاه‌های حشد الشعبی به تخریب سنگرهای دشمن ادامه می‌دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از لباس جدید تیم لیورپول