حمله بی‌سابقه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اسرائیل/ تحریم تل‌آویو جدی شد


حمله بی‌سابقه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اسرائیل/ تحریم تل‌آویو جدی شد

اقتصادنیوز: حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به غیرنظامیان فلسطینی باعث انتقاد سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شد و آن را غیرقابل پذیرش دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: ما «بن صهیون گوپشتاین»، رهبر سازمان افراطی لهاوا را که اعضایش حملاتی را علیه غیرنظامیان فلسطینی مرتکب می‌شوند، تحریم می‌کنیم.

وی افزود: وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین دو نهاد را بابت تامین مالی برای ارتکاب چنین افراط گرایی‌های خشونت آمیزی علیه فلسطینی‌ها تحریم می‌کند.

در این میان، روز جمعه اتحادیه اروپا چهار شهرک‌نشین و ۲ نهاد صهیونیست را به‌دلیل خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری تحریم کرد.

کمیسیون اروپا اعلام کرد دو گروه یهودی افراطی از جمله گروه «لهاوا» و همچنین «مئیر اتینگر» و «الیشا یرد» دو چهره سرشناس این گروه‌ها را تحریم کرده است.

خبر مرتبط
پس‌لرزه‌های رویارویی ایران و اسرائیل بر بازار نفت/ کدام ابتکار عمل تهران غرب را ترسانده است؟

اقتصادنیوز: در باب پیامدهای رویارویی میان ایران و اسرائیل، ادعاهای مختلفی مطرح شد، در این میان گروهی از ناظران در هراس اند که تداوم تنش حاکم، بازارهای نفت را به شکل جدی تری تحت تاثیر قرار دهد.

در بیانیه کمیسیون اروپا آمده است: «افراد و نهادهای ذکر شده مرتکب نقض جدی حقوق بشر علیه فلسطینی‌ها شده‌اند، از جمله از طریق شکنجه و سایر اقدامات ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز و نقض حق مالکیت و زندگی خصوصی و خانوادگی فلسطینیان در کرانه باختری.»

خبر مرتبط
حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی مهم اسرائیل

اقتصادنیوز: منابع خبری از حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی عوبدا ارتش رژیم صهیونیستی در عمق اراضی اشغالی خبر دادند.

با شروع عملیات طوفان الاقصی، خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری شدت گرفته و انتقاد سازمان‌های بین‌المللی و جهانی را در پی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روایت سردار رادان از ویدیوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن