در مسکو قتل یکی از خبرنگاران نظامی روسیه را جنایت خونین اوکراین نامیدند


در مسکو قتل یکی از خبرنگاران نظامی روسیه را جنایت خونین اوکراین نامیدند

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه گفت: روسیه قتل سمیون یریومین، خبرنگار روزنامه روسی ایزوستیا را تایید دیگری بر ماهیت تروریستی رژیم ولادیمیر زلنسکی می داند، مسکو از سازمان های بین المللی مربوطه و ساختارهای حقوق بشری می خواهد که قتل او را قویا محکوم کنند.

به گزارش اسپوتنیک، این سخنان وی در کانال تلگرامی وزارت خارجه روسیه نقل شده است.
اوایل روز جمعه، ایزوستیا از کشته شدن سمیون یریومین خبرنگار نظامی خود در نتیجه حمله پهپاد FPV در منطقه عملیات ویژه خبر داد. آخرین گزارش او چند روز پیش منتشر شد. این خبرنگار در شهر ماریوپول، در کارخانه آزوفستال، در مارینکا کار می کرد. ایزوستیا خاطرنشان می کند که او در منطقه عملیات نظامی ویژه بارها جان خود را به خطر انداخت.
در تفسیر زاخارووا آمده است: "ما این قتل هدفمند و خونسردانه یک روزنامه نگار را تأیید دیگری بر ماهیت تروریستی زشت رژیم زلنسکی می دانیم که شکار واقعی اصحاب رسانه ها، افسران نظامی و شخصیت های روس را که با گزارش های نظرات و انتشارات خود حقیقت را برای جامعه جهانی آشکار و حقایق غیرقابل انکار را در مورد جنایات شبه نظامیان رژیم کی یف ارائه می دهند آغاز کرده است".
وی افزود: ما از سازمان‌های بین‌المللی مربوطه و ساختارهای حقوق بشری خواستار محکومیت قاطع و فوری قتل وحشیانه خبر‌نگار روسی هستیم. آنها با سکوت همیشگی خود، به باند کی یف برای حملات تروریستی جدید و حتی وحشتناک تر علیه نمایندگان رسانه ها آزادی عمل داده و در نتیجه همدست آنها می شوند".
این دیپلمات تاکید کرد که قتل یریومین یک "جنایت خونین" است که "نمی‌توان آن را جز اقدامیانتقام‌جویانه علیه انجام صادقانه وظیفه خبرنگاری تلقی کرد."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قتل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آبی‌ها امیدوار به کسب سهمیه