انجام بیش از 24 هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان از ابتدای سال


انجام بیش از 24 هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان از ابتدای سال

به گزارش رکنا از اصفهان؛ دکتر محسن زمانی سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان گفت: در اولین ماه از سال جدید، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به 24 هزار و...

به گزارش رکنا از اصفهان؛ دکتر محسن زمانی سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان گفت: در اولین ماه از سال جدید، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به 24 هزار و 654 ماموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها 18 هزار و 283 مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و 6 هزار و 371 مورد حوادث رانندگی بوده است.

دکتر زمانی افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان 4 هزار و 147 مورد در مناطق شهری و 2 هزار و 224 مورد در نقاط جاده ای استان رخ داده است.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان ضمن اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان، خاطرنشان کرد: در فروردین ماه 1403بالگرد امدادی اورژانس 4 بار به ماموریت اعزام و 7 بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

وی به آمار ماموریتهای اورژانس موتوری اشاره کرد و گفت: واحد اورژانس موتوری استان در این مدت به 330 ماموریت اعزام شدند و به مددجویان امدادرسانی کردند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان ضمن قدردانی از زحمات پرسنل اورژانس به عنوان افراد زندگی بخش در شرایط سخت بیماران اذعان کرد: در یک ماه گذشته کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی با انجام عملیات احیای قلبی و تنفسی 8 بیمار دچار ایست قلبی و تنفسی را از مرگ حتمی نجات دادند. همچنین در تولد 4 نوزاد در شرایط زایمان اورژانسی قبل از رسیدن به مرکز درمانی کمک کردند.

دکتر زمانی افزود: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از 162 پایگاه امدادی شامل 81 پایگاه شهری، 80 پایگاه جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی، 4 دستگاه موتورلانس و 1 اتاق فرمان برخوردار است.

اصفهان/ بهمن راعی


انجام بیش از 24 هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان از ابتدای سال


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هورمون‌درمانی برای زنان یائسه مفید است یا مضر؟