جزئیات جدید از ماجرای مهمانی29 پزشک در شیراز و مرگ یک متخصص پوست و مو جوان


جزئیات جدید از ماجرای مهمانی29 پزشک در شیراز و مرگ یک متخصص پوست و مو جوان

به گزارش خبرنگار رکنا،یکی از پزشکان زن حاضر در این مهمانی که متخصص پوست و مو بوده در یکی از بیمارستان های شیراز جان باخته است و تعدادی دیگر به دلیل مسمومیت شدید در بیمارستان...

به گزارش خبرنگار رکنا،یکی از پزشکان زن حاضر در این مهمانی که متخصص پوست و مو بوده در یکی از بیمارستان های شیراز جان باخته است و تعدادی دیگر به دلیل مسمومیت شدید در بیمارستان بستری‌ شده‌اند.

جزئیات ماجرا؟

پزشک فوت شده اصالتا استان فارس و اهل فیروز آباد فارس است، محل خدمتش در جهرم بوده است.این پزشک هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم بوده و طرح خود را هم به اتمام رسانده و یک کلینیک پوست و مو در جهرم دایر کرده بود.

بر اساس گزارشهای رسیده همسر این پزشک که فوق تخصص چشم بوده در حال حاضر در سلامت و صحت به سر می برد.باقی پزشکان شرکت کننده در این مهمانی با خدمات سرپایی راهی شدند.

مصرف سالانه حدود ۲۶۸ میلیون لیتر مشروبات الکلی

به گزارش اخبار منتشر شده در رسانه ها مصرف مشروبات الکی دست ساز و قلابی در میان جوانان رو به رشد است و سالانه اخبار زیادی از مسمویت ها به واسطه الکل به گوش می رسد.

شفا آنلاین در گزارشی مصرف سالانه کنونی الکل در ایران را «حدود ۲۶۸ میلیون لیتر» تخمین زده و نوشته است: «جست‌وجو در سایت‌های فروش آنلاین نوشیدنی‌های الکلی خارجی نشان می‌دهد قیمت هر لیتر آن به طور متوسط حدود ۴۰۰ هزار تومان و قیمت هر لیتر نوشیدنی الکل دست‌ساز حدود ۲۰۰ هزار تومان است.»

کدام استانها بیشتر مشروبات الکی مصرف می کنند؟

از طرف‌ دیگر طبق آخرین «پیمایش ملی شیوع اعتیاد» که در سال ۱۳۹۵ اعلام شد، شیوع مصرف الکل در جمعیت ۱۴ تا ۶۴ سال، حدود ۷/۲ درصد برآورد شد. به این معنا که ۲۷/۲ درصد از جمعیت ۱۴ تا ۶۴ سال کشور (هنگام پیمایش)، الکل مصرف کرده بودند. طبق این مطالعه، مصرف الکل در مردان در مقایسه با زنان، تفاوت معناداری داشت؛ به‌طوری‌که درصد بالایی از مصرف‌کنندگان الکل را مردان تشکیل می‌دادند. همچنین نتایج این پیمایش نشان داد؛

میرخانی یکی از اعضای نظام پزشکی به هم میهن گفته استانهای خوزستان، گلستان، کرمان و سیستان‌وبلوچستان پرمصرف‌ترین استان‌های کشور و استان تهران، دارای شیوع متوسط و استان‌های اردبیل و یزد نیز در گروه کم‌شیوع‌های مصرف الکل قرار دارند.

جای خالی نظارت بر قاچاق

یک منبع آگاه به خبرنگار اجتماعی رکنا می گوید: در کشور تولید مشروبات نداریم و آنچه در جامعه توزیع می شود به صورت قاچاق است.آنچه در مشروبات باعث مسمومیت می شود درصد بالای الکل آن است.الکل موجود در مشروبات شیشه ای پملپ از 80 درصد تا 90 درصد است و اگر مشروبی الکلش درصد بالایی داشته باشد منجر به آسیب جسمی و اور دز شدن می شود. علاوه بر اینکه میزان الکل موجود در شیشه های پلمب بر روی آن درج شده است.

در بسیاری از موارد هم محتوای شیشه های پلمب اصل نیست و به صورت دست ساز تهیه شده که نظارتی بر تائید اصالت آنها وجود ندارد.

حتی شیشه های خالی مشروبات الکلی در ایران تولید می شود و با الکل های تقلبی پر و پلمب می شود و به رقم های گزافی به دست مصرف کننده می دهند.

در پایان باید اذعان داشت با وجودی که مصرف مشروبات الکلی در دین اسلام حرام است و در کشورهیچ گونه فعالیتی مبنی بر تولید و توزیع قانونی آن انجام نمی شود،جای خالی نظارت بر دروازه های قاچاق و کارگاه های ساخت الکل در کشور را پررنگ تر است.علاوه بر اینکه فرهنگسازی و آموزش در این زمینه می تواند از آسیب های احتمالی پیشگیری کند.


جزئیات جدید از ماجرای مهمانی29 پزشک در شیراز و مرگ یک متخصص پوست و مو جوان

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

موسوی قنبری را می شناسید؟ / در شیراز همه به دنبال او هستند + عکس چهره باز