استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی


استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی

وزیر تجارت تانزانیا با استقبال از محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی گفت: به دنبال همکاری‌های هرچه بیشتر با ایران هستیم.

استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست،‌ هیأت عالی رتبه دولتی و تجاری تانزانیا از توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش بنیان در خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) بازدید کرد.

وزیر تجارت تانزانیا در این بازدید ضمن اعلام آمادگی برای انتقال فناوری میان ۲ کشور اظهار داشت: ما از تجربیات شرکت‌های ایرانی استفاده خواهیم کرد و به‌دنبال افزایش تجاری بهتری میان ایران و تانزانیا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم به‌تنهایی سطح تولیدات خود را افزایش در این راستا توسعه الزامی است و به همین دلیل دنبال همکاری‌های هرچه بیشتر با ایران هستیم و پیشنهاد برگزاری رویداد نمایشگاهی تخصصی در آن کشور با حضور شرکت های توانمند دانش بنیان ایرانی را برای عرضه به تجار تانزانیا و مقامات و بازرگانان کشورهای آفریقای شرقی را در سال جاری را دادند.

امیرحسین میرآبادی رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی هم در این بازدید آفریقا را از اهداف اصلی برای توسعه همکاری دانست.

به گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، مناسب‌ترین بستر برای بالا بردن شناخت کشورهای شرق آفریقا به‌ویژه تانزانیا از محصولات و دانش بومی ایرانی حضور در این نمایشگاه ست.

قرار داشتن تانزانیا در حاشیه اقیانوس هند و دسترسی آسان و نزدیکی آن به مهمترین مناطق اقتصادی غرب آسیا و به خصوص خلیج فارس از جمله مزیت‌های نسبی تجارت با تانزانیا برای تجار ایرانی محسوب می‌شود.

اقلام اصلی صادراتی ایران به تانزانیا شامل قیر نفت و سایر موم پارافین ها، سیمان سفید پرتلند، ظروف چدنی، خمیرهای غذایی پخته نشده، مخلوط های قیری براساس آسفالت طبیعی، مخزن، سیمان کلینکر و وازلین گرید دارویی است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟