خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای معلمان+ جزئیات اعمال رتبه بندی بازنشستگان در حقوق آن‌ها


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امشب مبلغی به عنوان هدیه روز معلم به حساب معلمان واریز می‌شود، گفت: باقی‌مانده مطالبات حق التدریس‌ها را تا آخر اردیبهشت به صفر می‌رسانیم و رتبه‌بندی بازنشستگان نیز در حقوق آن‌ها اعمال خواهد شد.

خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای معلمان+ جزئیات اعمال رتبه بندی بازنشستگان در حقوق آن‌ها

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش امروز (سه‌شنبه، 11 اردیبهشت) در جریان برنامه پاسخگویی وزارت آموزش و پرورش به درخواست‌های مردمی در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری حاضر شد.


و به صورت برخط پاسخگوی پیام‌ها، نظرات، ایده‌ها و شکایات مخاطبان شد.
در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری ضمن ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: تمام مردم کشور با این وزارتخانه در ارتباط هستند و با این نهاد انقلابی مطالبه دارند.


وی افزود: لازم است در این جلسه مطالبات مردمی را که در سامانه نظارت ملی ثبت شده است، به وزیر آمورش و پرورش برسانم و نیز باید بگویم که وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به مطالبات مردمی و پیگیری موارد رتبه رقمی داشته است.


رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در ادامه به بیان برخی از دغدغه های مردمی اشاره کرد و گفت: کمبود معلم دغدغه اصلی مردم بوده که در مناطق محروم این نیاز وجود دارد که نیاز به بررسی جدی است.


حجت الاسلام صالحی ادامه داد: رعایت موازین اخلاقی و اسلامی در مدارس هم دغدغه دیگر مردم و اولیا همه دانش آموزان است، همچنین رسیدگی به وضعیت استخدام حق التدریسی ها و فرزندان فرهنگیان و رسیدگی به وضعیت حقوقی معلمان و نیز بازسازی ساختمان های مدارس از دیگر دغدغه های اصلی است.


وی تاکید کرد: نگاه دولت سیزدهم استفاده از همه ظرفیت ها برای رسیدن به قله های پیشرفت و بالندگی است.


دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب اسلامی
در ادامه رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: باید کلام و مطالبات مردم را شنید و آن ها را حل کرد، این روزها همه کشور به شوق سپاس از معلم بسیج شده است، معلم زیر ساخت سرافرازی کشور است.


وی افزود: مهم است که رابطه بی واسطه با مردم داشته باشیم و در خدمت آنها باشیم و اگر توانایی انجام کارها را داشتیم، انجام دهیم.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: معلم در مقام افسر سپاه پیشرفت کشور و کسی که از گوهر وجود بچه ها چنان ظرفیتی می سازد که آینده کشور را تضمین کنند.


صحرایی با بیان اینکه به تعبیر رهبر انقلاب معلم معمار آینده کشور است، اظهار کرد: در تفحص های شهدا، از یک دانش آموز شهید، کتابی در دست کشف شد و آن کتاب به آستان قدس رضوی تقدیم شد.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کانون تربیت در هر کشوری، آموزش و پرورش است، اظهار کرد: فردا هم مانند سال قبل در روز ۱۲ اردیبهشت توفیق حضور در محضر رهبر انقلاب با تعدادی از معلمان نمونه به نیابت از همه معلمان را خواهیم داشت، باید گفت که روز معلم، روز عید معلمان است.


دفترچه های آموزگاری میثاق آموزش و پرورش با سازمان سنجش است
در ادامه وزیر آموزش و پرورش به پاسخ به دغدغه ها و مطالبات مردمی پرداخت.


ایزدپناه یکی از بانوان آموزگار کشور از استان خراسان جنوبی به بیان دغدغه خود در مورد آزمون جذب معلمان با استفاده از سهمیه بومی پرداخت و گفت: من 5 سال است که در نیشابور زندگی میکنم، زمانی که پاسخ آزمون فرهنگیان به دست ما رسید امتیاز بومی شامل همه دروس شد درصورتیکه امتیاز بومی بنابر دفترچه آزمون باید بر دروس تخصصی لحاظ میشد و لذا این سبب عدم قبولی بنده در آموزش و پرورش شد.


وی گفت: درخواست دارم این موضوع پیگیری شود زیرا تلاش بسیاری برای قبولی در این آزمون داشتم.


وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این دغدغه اظهار کرد: این اتفاق عجیب است و هر آنچه در دفترچه آمده باید حتما اجرا شود این موضوع را حتما پیگیری می کنم چون دفترچه های ثبت نام بر مبنای قوانین بوده است اگر سال قبل برای همه دروس نمره بومی لحاظ شده امسال چرا برای اختصاصی ها فقط محاسبه شده است؟ این دفترچه‌ها میثاق ما در آموزش و پرورش با سازمان سنجش است.


ماجرای نامه صحرایی برای کاهش کسورات حقوق دانشجو معلمان
در ادامه دانشجو معلمی که تعهد خدمت در استان فارس دارد ولی دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در تهران است درباره کسورات از حقوق دانشجو معلمان سوالاتی داشت، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ گفت: سال ۹۱ گفته شده بود که ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان برای خدمات رفاهی باشد این مبنا در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد و این موضوعی است که ما هم طرفدار دانشجو معلمان هستیم و معتقدیم هر خدماتی به سایر دانشجوبان داده می شود باید به دانشگاه فرهنگیان هم داده شود اما سازمان برنامه می گوید دانشجویان فرهنگیان تعهد خدمت دارند و بورسیه هستند و به دانشجویان بورسیه خوابگاه تعلق نمی گیرد.


وی افزود: این مسأله مصوبه هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان است که ریاست آن بر عهده رئیس جمهور است و باید این رأی در هیات امنای این دانشگاه تصویب شود کسی که نامه من را در فضای مجازی منتشر کرده، پیگرد قانونی دارد و موضوع را به پلیس فتا اطلاع می دهیم، نامه جدید داده‌ایم که کسورات از حقوق دانشجو معلمان به میزان دریافت خدمات باشد و این موضوع به زودی در هیات امنای دانشگاه فرهنگیان تصویب خواهد شد؛ اما در حال حاضر چون به دانشجویان بورسیه، خدمات داده نمی شود، دانشگاه فرهنگیان مجبور است از حقوق دانشجویان بابت خوابگاه و تغذیه کسر کند.


با اصلاح برخی مشکلات حقوق حق التدریسی ها افزایش خواهد یافت
در ادامه پاسخگویی برخط وزیر آموزش و پرورش، معلمی از یکی از مدارس روستایی صعب العبور خواهان برقراری فوق العاده ویژه بود که وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: امسال ۸ معلم نمونه کشوری معلمان روستایی بودند. معلمان شاغل در روستاها زحمات زیادی می کشند، ما به جد دنبال احیای حق ایاب و ذهاب معلمان روستایی هستیم اما در خصوص فوق العاده ویژه باید گفت در حال حاضر هم این بند در فیش حقوقی هست اما ۱۰۰ درصد نیست و براساس قانون ۱۰۰ درصد فوق العاده ویژه به ۲۰ درصد کارکنان دولت تعلق می‌گیرد.


صحرایی با اشاره به اینکه سایر دستگاه‌ها نیز به دنبال اعمال رتبه بندی هستند، تاکید کرد: چون ۵۵ تا ۹۰ درصد با رتبه بندی به حقوق معلمان افزوده شد الان برخی کارکنانی که رتبه بندی ندارند مانند کارکنان بخش IT یا حقوقی که رتبه بندی ندارند، فوق العاده ویژه می‌گیرند اما حاضرند فوق العاده ویژه را بدهند ولی ذیل رتبه بندی بیایند.


وی افزود: با اصلاح حق التدریس کاری می کنیم که حقوق آنها بیشتر شود الان حق التدریسی ها یک صدم کارکنان رسمی ما حقوق می گیرند، من هم خودم از روز اولی که معلم شدم در سال ۷۴، وارد روستا شدم؛ در آن زمان سعی می کردیم با دو شیفت کار کردن یا با ۱۲ ساعت اضافه کاری، مشکل معیشتی را حل کنم، همه اهتمام ما این است که به گونه ای که می توانیم به معلمان خدمت کنیم.


دستور صحرایی به رئیس سازمان نوسازی؛ ۱۰ روزه مشکل مدرشه شبانه روزی استان گیلان حل شود
در ادامه مدیر یک مدرسه شبانه روزی دخترانه از استان گیلان نسبت به مشکلات بودجه‌ای مدارس شبانه‌روزی مناطق محروم ملاحظاتی داشت که وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به مشکلات ساختمانی این مدرسه، موضوع را بلافاصله به رئیس سازمان نوسازی مدارس منتقل و وی را مامور کرد در اسرع وقت تا کمتر از ۱۰ روز کاری آینده این موضوع پیگیری شود، وی همچنین دستور داد تا ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان هدیه به دانش آموزان محروم این مدرسه شبانه روزی جهت تغذیه آنها واریز شود؛ و گفت: این هدیه، ماحصل دغدغه مندی شما به عنوان مدیر مدرسه بود.


مطالبات حق التدریس‌ها را تا آخر اردیبهشت صفر می‌شود
صحرایی در پاسخ به معلمی درباره رفاهیات معلمان در مقایسه با کارکنان سایر دستگاه ها گفت: وزارت آموزش و پرورش از گذشته رفاهیات نداشته و همه وزرای قبلی آن را پیگیری می کرده‌اند و من هم در حد بضاعتم آن را دنبال می کنم با این حال امشب از خجالت همکاران در می‌آییم و پاداشی به عنوان روز معلم برای فرهنگیان امشب واریز می‌شود؛ ضمن اینکه باقی‌مانده مطالبات حق التدریس‌ها را تا آخر اردیبهشت صفر می کنیم.


وزیر آموزش و پرورش درباره بیمه تکمیلی معلمان نیز گفت: امسال سعی می کنیم مبالغ بیمه تکمیلی بهتر از سال های قبل باشد اینکه گفته می شود بیمه تکمیلی سایر دستگاه سقف ندارد، دروغ محض است ۵۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی را وزارت خانه می دهد بر مبنای پولی که از معلم گرفته می شود، بیمه تکمیلی معلمان بهترین وضعیت کارکنان دولتی است امسال در بخش بستری بیمارستان، بیمه تکمیلی ما بسیار عالی بود و اکثر استفاده کنندگان خشنود بودند.


صحرایی درباره کلاس های بالای ۴۰ نفره هم گفت: به دلیل مهاجرت به تهران، وضعیت محرومیت برخی مدارس تهران از استان های محروم به مراتب بیشتر است.


وزیر آموزش و پروزش در پاسخ به درخواست شهروندی درباره آزمون استخدامی گفت: در آزمون استخدامی سال گذشته ۲۸ هزار نفر ظرفیت داشتیم که بیش از ۱۷ هزار نفر جذب شدند علت اینکه بقیه قبول نشدند این بود که اولا برخی کف نمره را نیاوردند ثانیا ما مرد در تهران می خواستیم اما متقاضیان، زن بودند تعداد متقاضیان زن بسیار بیشتر از مردهاست ثالثا مسأله سهمیه ها بود لذا تصمیم گرفتیم کسانی که کف نمره را آورده اند ولی زن هستند را جذب کنیم لذا همه آنها را فراخوان دادیم که به کلاس بیایند اما سازمان برنامه گفت دیوان عدالت آن را قبول نکرده و گفته در تکمیل ظرفیت همه باید ثبت نام کنند لذا این دعوتی ها را خرید خدمت کردیم که ۲۶ هزار نفر هستند در تکمیل ظرفیت بهمن ماه سال قبل ۵ هزار نفر آنها تعیین تکلیف شدند قرار شد مجددا مابقی آزمون بدهند اگر قبول شدند دوره خرید خدمت آنها به عنوان سابقه لحاظ شود اگر هم نشدند آنها را کار معین می کنیم چون امسال قانون اجازه جذب نیروی خرید خدمت را نمی دهد.


رتبه بندی بازنشستگان در حقوق آن‌ها اعمال می‌شود
وزیر آموزش و پرورش درباره درخواست تسریع در واریز پاداش پایان دوره بازنشستگان اظهار کرد: پارسال ۲۲.۷ همت پاداش بازنشستگان بود که توانستیم بدهی ۱۴۰۱ را تسویه کنیم خیلی از دستگاه‌ها نتوانسته‌اند پاداش ۱۴۰۱ را تسویه کنند، همچنین برای پاداش ۱۴۰۲ هم قرار است فصلی دریافت شده و معلمان و فرهنگیان به ترتیب زمان بازنشستگی پاداش خود را بگیرند.


وی افزود: پاداش بازنشستگی را در بودجه سالانه آموزش و پرورش نمی گذارند و در سرجمع ماهانه نیست با این حال امسال از ابتدای سال پیگیری کردیم که پاداش پایان دوره بازنشستگان را به صورت فصلی از سازمان برنامه و بودجه دریافت کنیم.


صحرایی تاکید کرد: رتبه بندی بازنشستگان تکمیل شده و صدور احکام جدید از شب گذشته آغاز شده است. صندوق بازنشستگی هم این موضوع را در حقوق بازنشستگان اعمال می‌کند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین