طرح کالابرگ الکترونیک ادامه پیدا می‌کند


طرح کالابرگ الکترونیک ادامه پیدا می‌کند

با اعلام صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجرای طرح کالابرگ الکترونیک همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به‌تازگی از تداوم طرح کالابرگ الکترونیکی و اجرای آن به صورت ملی و سراسری خبر داده است. مرتضوی که اواخر فروردین‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران تداوم طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی را نیازمند بررسی مجدد از سوی دولت دانسته بود، در دیدار روز گذشته با نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی از ادامه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این نکته که ۱۹ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند اعلام کرد: «اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع و به صورت ملی و سراسری اجرا کند و دستور مستقیم رئیس‌جمهور نیز بر استمرار اجرای این طرح دلالت دارد و بنابراین، طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد.»

طرح کالابرگ الکترونیک چیست؟

با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، دولت ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند را در سبد غذایی این طرح قرار داد تا با این طرح، سفره مردم از تورم در امان بماند.

در این طرح، امکان خرید از میان کالاهای متفاوت با برندهای مختلف هم برای مردم در نظر گرفته شده ‌است. با وجود این، باید به این نکته اشاره کرد که اختلاف قیمت کالاهای انتخابی با قیمت کالاهای مرجع یا تفاوت در وزن کالای انتخابی و میزان تحت پوشش، باید از سوی مردم پرداخت شود.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تایید موافقت‌نامه تجارت ایران با اندونزی