هنرنمایی جدید معماران ایرانی در حرم امام حسین(ع)


هنرنمایی جدید معماران ایرانی در حرم امام حسین(ع)

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از ساخت چهار شبستان جدید در طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) خبر داد.

هنرنمایی جدید معماران ایرانی در حرم امام حسین(ع)

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، محمد جلال‌مآب در حاشیه بازدید شیخ عبدالمهدی کربلایی ـ متولی شرعی حرم امام حسین(ع) ـ از مراحل پیشرفت طرح توسعه این حرم که با همت مهندسان، استادکاران و هنرمندان ایرانی در حال ساخت است، گفت: فاز نخست طرح جامع توسعه حرم امام حسین (ع)، به نام صحن و شبستان حضرت زینب (س) بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او افزود: براساس طرح صحن حضرت زینب (س)، ساخت چهار شبستان در تراز رو و زیرسطحی به‌ نام‌های شبستان «حضرت علی‌اکبر(ع)»، «شبستان امام حسین (ع)»، «شبستان باب القبله» و «شبستان عقیله» در حال اجراست.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: از این تعداد، شبستان حضرت علی‌اکبر (ع) در روبروی خیمه‌گاه حسینی و به مساحت حدود ۲هزار و۸۰۰ مترمربع در طبقه همکف قرار دارد و سه شبستان دیگر در تراز زیر سطحی ساخته می‌شوند.

او اضافه کرد: شبستان عقیله به مساحت ۲هزار مترمربع در شمال ساختمان مقام حضرت زینب (س)، شبستان امام حسین (ع) به مساحت ۴ هزار و۸۰۰ مترمربع در جنوب ساختمان مقام و شبستان باب‌القبله به مساحت ۲هزار و۵۰۰ مترمربع در جنوب در باب القبله این حرم، همگی در تراز زیر سطح در حال ساخت است.

هنرنمایی جدید معماران ایرانی در حرم امام حسین(ع)

جلال‌مآب درباره سایر طرح‌ها و اقدامات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: این تشکل مردم‌نهاد با پشتیبانی خیران و نذر دوستداران اهل بیت (ع)، بیش از ۱۸۰ طرح مرمت، بازسازی، خدماتی ـ رفاهی و توسعه‌ای را در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، بلد، مسیب عراق و سوریه به پایان رسانده یا در دست اجرا دارد.

او یادآور شد: حدود یک سال است که طرح توسعه حرم امام علی (ع) به نام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع به پایان رسیده و اکنون در حال بهره‌برداری است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات افزود: در کاظمین طرح توسعه زیرسطحی به نام شبستان حضرت امام محمد باقر (ع) به متراژ پنج هزار متر مربع طراحی شده و در حال اجراست.

جلال‌مآب اظهار کرد: پروژه استحکام بنای حرم مطهر امامین عسکریین (ع) در سامرا نیز براساس دانش فنی روز و مهندسی پیشرفته در حال انجام است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آرنولد شوارتزنگر راز به دست آوردن ثروت میلیون دلاری‌اش را فاش کرد