بخش‌های کودک و نوجوان و زنان به موزه دفاع مقدس اضافه می‌شود


بخش‌های کودک و نوجوان و زنان به موزه دفاع مقدس اضافه می‌شود

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: بخش‌های کودک و نوجوان و نقش زنان در دوران دفاع مقدس به این موزه اضافه می‌شود.

بخش‌های کودک و نوجوان و زنان به موزه دفاع مقدس اضافه می‌شود

سردار سرتیپ دوم پاسدار نادر ادیبی در گفت و گو با خبرنگار ایثار و شهادت ایران اکونومیست، با بیان اینکه بخش‌هایی برای جوانان و نوجوانان به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اضافه می‌شود تا علاوه بر افزایش جذابیت در این بخش، روحیه سلحشوری این قشر از جامعه بیشتر شود، اظهار داشت: طراحی این بخش در حال اتمام و ابزار آن خریداری شده است.

وی با بیان اینکه زنان در مواجهه با دشمن و پشتیبانی در پشت جبهه در دوران دفاع مقدس نقش زیادی ایفا کردند، افزود: یک بخش هم برای نقش زنان و نشان دادن رشادت‌های آنان در جنگ تحمیلی به این موزه اضافه می‌شود که بخش مهمی از زیرساخت ها و طراحی های این بخش آماده شده است.

سردار ادیبی افزود: یکی دیگر از ماموریت های ما حمایت از موزه بین‌المللی استکبارستیزی صحرای طبس است که در حال پیگیری برای تکمیل عملیات احداث آن هستیم.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تشکر از دست اندرکارانی که در دوره‌های مختلف در ساخت این موزه همکاری کرده اند، گفت: موزه دارای قابلیت فنی و محتوایی بسیار خوبی است و جاذبه های مختلفی در سال‌های مختلف در آن ایجاد شده است، چند بخش جدید هم در مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایجاد شده که پیوست جدیدی است.

سردار ادیبی خاطرنشان کرد: در موزه شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان موزه مقاومت، تلاش و مجاهدت ملت ایران در محور مقاومت و کشورهای دیگر مورد بررسی قرار می گیرد، موزه لباس سربازی هم مربوط به نقش حضرت آقا در دفاع مقدس است.

وی در پاسخ به این پرسش که برای جذب جوانان به این مکان فرهنگی چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: ارتباط موثری را با نهادهایی مانند وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برقرار کرده ایم تا مخاطبان موزه بیشتر شوند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: از طریق تالارهای موزه و برنامه های فرهنگی که در این مکان اجرا می شود، به دنبال برجسته کردن وقایع دفاع مقدس هستیم.

سردار ادیبی با بیان اینکه امسال بیشتر در زمینه تاریخ شفاهی دفاع مقدس تلاش می‌کنیم، خاطرنشان کرد: تهران نقش بسیار مهمی در دفاع مقدس داشته است و لذا در تلاش هستیم این نقش را برجسته کنیم تا مردم بدانند تا چه حد در دفاع مقدس نقش داشته اند.

وی افزود: ما بیشتر به دنبال انجام وظیفه اصلی خود هستیم که بازنمایی درست دفاع مقدس و تبیین آن به مردم است و از اصحاب رسانه دعوت می کنم در این مکان حضور یابند و مردم را به حضور در این موزه دعوت کنند تا از محتوای مناسبی که در تالارهای هفتگانه موزه وجود دارد، بهره ببرند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!