تأمین نیاز مدارس به معلم توسط روش‌های حق‌التدریس


تأمین نیاز مدارس به معلم توسط روش‌های حق‌التدریس

به گزارش بورس‌نیوز، سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان محقق خواهد شد بیان کرد: با این کار معلمان ماده ۲۸ کمتری استخدام شده و نیاز مدارس به معلم از روش‌های حق‌التدریس تأمین...

به گزارش بورس‌نیوز، سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان محقق خواهد شد بیان کرد: با این کار معلمان ماده ۲۸ کمتری استخدام شده و نیاز مدارس به معلم از روش‌های حق‌التدریس تأمین می‌شود.



رتبه‌بندی تمام معلمان به شرط بارگذاری مدارک



علی فرهادی با اشاره به تأمین اعتبار این موضوع و صورت گرفتن پیش بینی‌های لازم، مطرح کرد: دو سال از آیین نامه رتبه‌بندی معلمان گذشته است و باید اصلاح شود، اما رتبه‌بندی برای همه معلمان طبق قانون انجام می‌شود، معلمان بدو ورود به خدمت با مدرک کارشناسی، معلم پایه یک محسوب می‌شوند مگر اینکه معلمی مدرکی را بارگذاری نکند، که در این صورت نمی‌توان پایه او را مشخص نمود.

وی با بیان کسری مزمن معلم در وزارت آموزش و پرورش، افزود: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم، اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده (کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می‌گیرد.



۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی



فرهادی با اشاره به مخاطره آمیز بودن استخدام یکباره به تعداد زیاد، گفت: هر سال حداقل ۳۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی وارد آموزش‌وپرورش می‌شوند و برای سال آینده هم ماده ۲۸‌ها وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با بیان اینکه حدود ۶۷ هزار نفر شرایط بازنشستگی را دارند، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم بخش زیادی از این بازنشستگان را نگه داریم؛ این بازنشستگان در هر مقطعی که تدریس کرده باشند، می‌توانند در همان مقطع به ادامه تدریس بپردازند.

اشتراک گذاری :

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خودداری عراق از پرداخت غرامت مهندسان ایرانی کشته شده توسط داعش