برآورد هزینه عروسی و تشریفات مجالس در سال 1403


برآورد هزینه عروسی و تشریفات مجالس در سال 1403

زوج های جوانی که می خواهند مراسم عقد و عروسی خود را برگزار کنند، همواره دغدغه قیمت برگزاری مراسم خود را دارند تا با هزینه مقرون بصرفه مراسم خود را برگزار کنند. این دغدغه در سال 1403 افزایش یافته است در ادامه بار ریز هزینه های تالار ها و باغ های عروسی بیشتر آشنا می شوید.

هزینه عروسی در سال ۱۴۰۳ بر حسب عوامل مختلفی تعیین می‌شود که این هزینه‌ها شامل موارد مختلفی مانند هزینه تالار، ماشین عروس، خرید عروس و داماد، قیمت آرایشگاه و هزینه تشریفات مجالس و خدمات هستند.

به طور کل هر چه توقع عروس و داماد در این عروسی بیشتر باشد و آنها مراسم را با شکوه‌تر برگزار کنند هزینه‌ها بیشتر خواهند بود. در مقابل در صورتی که عروس و داماد توقعات خود را کم کنند و عروسی را ساده‌تر برگزار کنند مراسم نیز با هزینه کمتری برگزار می‌شود. در ادامه در مورد هزینه عروسی در سال ۱۴۰۳ با شما صحبت خواهیم کرد.

برآورد قیمت خرید عروسی

خرید‌های عروسی شامل لباس ها، لوازم آرایش، سشوار و دیگر لوازم مورد نیاز عروس و داماد هستند که داماد برای عروس خرید می‌کند و در مقابل عروس نیز باید برای داماد این لباس‌ها و لوازمی مانند ریش تراش را خریداری کند.

در هر شهر و استانی بسته به نوع فرهنگ و رسمی که مردمانش دارند خریدها و هزینه‌های آن‌ها متفاوت هستند. برخی عروس و دامادها برای اینکه هزینه عروسی را کاهش دهند، سعی می‌کنند کمتر خرید کنند. از اصلی‌ترین این لباس کت و شلوار داماد است که در بیشتر فرهنگ‌ها عروس باید آن را برای داماد خریداری کند و قیمت آن از سه میلیون به بالا خواهد بود. شیفون و لباس عروس هم بر عهده داماد است که قیمت اجاره آن از دو میلیون شروع می‌شود. به طور کل هر چه تعداد خرید‌ها افزایش پیدا کنند قیمت آن‌ها نیز بالا خواهند رفت.

برآورد قیمت رزرو تالار 1403

قیمت رزرو تالار عروسی اولین هزینه‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. هزینه رزرو تالار بسته به شهری که تالار در آن قرار دارد، تعداد میهمانان، ظرفیت باغ یا عمارت، خدماتی که این مرکز ارائه می‌دهد، نوع تشریفات و پذیرایی و غیره فرق دارد. هر چه شهری که تالار در آنجا قرار دارد بزرگ‌تر باشد مسلما قیمت آن بیشتر خواهد بود.

این هزینه بسته به فصلی که تالار رزرو می‌شود، نیز متفاوت خواهد بود. مثلا در فصل سرد و در زمستان هزینه‌ تالار کمتر است، زیرا تقاضا در این فصل کم و قیمت‌ نیز پایین‌تر خواهد بود.

موقعیت تالار یا امکانات و قابلیت تالار نیز در قیمت نهایی تاثیر دارد، مثلا اگر تالار وسط شهر یا بالا شهر باشد، نسبت به تالاری که بیرون شهر بوده، هزینه رزرو آن بیشتر می‌شود یا اگر ظاهر عمارت یا باغ، لوکس و لاکچری باشد و دیزاین باشکوه و مدرنی در آن استفاده شده باشد، نرخ رزرو آن بیشتر خواهد بود.

در سال 1403 قیمت ورودی تالار حدود 30 میلیون تومان در یک تالار متوسط است که این رقم در سال 1400 به گزارش مشرق نیوز هزینه ورودی معادل 10 میلیون تومان دارد. که در حدود 3 سال تقریبا 3 برابر شده است.

به طور میانگین هزینه رزرو سالن عروسی در سال 1403 برای ۱۰۰ نفر از ۵۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون خواهد بود.

برآورد هزینه عروسی و تشریفات مجالس در سال 1403

قیمت ورودی باغ و تالار عروسی

  • قیمت ورودی باغ عروسی تهران شروع قیمت از ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان
  • قیمت ورودی باغ عروسی گرمدره شروع قیمت از ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان
  • قیمت ورودی باغ عروسی کرج شروع قیمت از ۷,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان
  • قیمت ورودی باغ عروسی جاجرود شروع قیمت از ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان
  • قیمت ورودی باغ عروسی لوکس شروع قیمت از ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان

قیمت شام عروسی 1403

قیمت شام عروسی همیشه و همه جا یکسان نیست، مثلا در برخی تالارهای لوکس و لاکچری چند مدل غذا، دسر و پیش غذا سرو می‌شود. هر چه تنوع و تعداد غذای سرو شده بیشتر باشد، هزینه شام عروسی بیشتر خواهد بود.

همچنین نوع غذا نیز در هزینه نهایی تاثیرگذاری دارد، مثلا قیمت غذای جوجه با خورشت یا کوبیده یکسان نیست. بنابراین کسی که عروسی را با یک نوع شام ساده برگزار کند، هزینه کمتری را متحمل خواهد شد. علاوه بر آن، شیرینی و میوه نیز در تالارها یا عمارت‌های عروسی سرو می‌شوند که در مراسمات لاکچری عروسی خدمات تشریفات مجالس چندین نوع میوه، شیرینی، دسر و نوشیدنی سرو خواهند کرد، در صورتی که در مراسم های کوچک برای کاهش هزینه‌ها تنها از یک یا دو نوع میوه و شیرینی جهت پذیرایی استفاده می‌کنند. علاوه بر اینها نوع شیرینی و میوه نیز قیمت‌های مختلفی دارند، مثلا قیمت موز با پرتقال یکسان نخواهد بود.

به گزارش باغ تالار شمس العماره در حال حاضر قیمت شام عروسی از 700 هزار تومان به ازای هر نفر شروع می شود.

هزینه و قیمت تالار عروسی در تهران با توجه به فاکتور های مختلفی انجام می شود. شما برای براورد هزینه کلیه عروسی در ابتدا باید قیمت ورودی باغ و یا تالار عروسی را در نظر بگیرید. در بسیاری از باغ تالار های عروسی ورودی تالار رایگان است و شما می توانید فقط هزینه خدمات را پرداخت کنید. هزینه خدمات عروسی با توجه به هزینه شام عروسی و گل آرایی پرداخت می شود و هرچه آیتم های انتخابی شما کمتر باشد، هزینه های تشریفات مجالس کمتر است.

برآورد هزینه عروسی و تشریفات مجالس در سال 1403

هزینه اجاره ماشین عروسی 1403

هزینه ماشین عروس مانند دیگر هزینه‌ها به فاکتورهای مختلفی وابسته است. نوع ماشین و مدل آن بر این قیمت تاثیرگذار خواهد بود. حدودا اجاره ماشین عروس قیمتی بین ۵ تا ۱۴ میلیون دارد.

اگر ماشین اجاره شده از نوع خارجی باشد، مسلما قیمت بالاتری خواهد داشت. این گونه خودروها به صورت ساعتی و اصولا برای یک شب و چند ساعت اجاره داده می‌شوند. ماشین عروس را با گل‌های طبیعی یا مصنوعی یا دیگر وسایل تزئینی، تزئین می‌کنند که قیمت تزئین آن‌ها نیز جداگانه محاسبه می‌شود و اصولا قیمت تزئین این خودروها از دو میلیون به بالا خواهد بود. برای اینکه هزینه عروسی کاهش پیدا کند، داماد می‌تواند خودرو خودش یا دوستش را تزیین کند و از آن به عنوان ماشین عروس استفاده کند.

هزینه خدمات تشریفات سال 1403

علاوه بر موارد ذکر شده برگزاری مراسم عقد و عروسی با هزینه‌های دیگری نیز همراه است که در ادامه به ذکر هر یک می‌پردازیم.

  • هزینه کارت دعوت: قیمت کارت دعوت بر اساس تعداد مهمان‌ها تعیین می‌شود. کارت دعوت در مدل‌های متنوعی موجود است که هر مدلی قیمت‌های مختلفی دارد.
  • هزینه کیک عروسی: کیک عروسی بر اساس تعداد مهمانان در اندازه‌های مختلفی تهیه خواهد شد و هر چه این دسر بزرگتر باشد قیمت آن بیشتر خواهد بود.
  • دسته گل عروس
  • فیلمبرداری: فیلمبردار از مراسم عقد و عروسی فیلمبرداری می‌کند و عکس‌هایی نیز از عروس و داماد چاپ می‌شود که قیمت فیلمبردار از ۱۰ یا ۲۰ میلیون شروع می‌شود.
  • هزینه آرایش عروس و داماد: هزینه آرایش عروس در هر شهری متفاوت است و از دو میلیون شروع خواهد شد.
  • هزینه خرید طلا: از طرف عروس برای داماد حلقه خریداری می‌شود و داماد هم برای عروس حلقه می‌خرد. لذا علاوه بر آن، داماد برای عروس سرویس طلا تهیه می‌کند که بسته به وزن سرویس قیمت آن مختلف است.
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان