پنتاگون به خاطر اوکراین با مشکلی غیرمنتظره مواجه است


پنتاگون به خاطر اوکراین با مشکلی غیرمنتظره مواجه است

بر اساس گزارش دفتر کنترل مالی کنگره آمریکا(GAO)، برخی از تامین کنندگان مایل به بستن قراردادهای چند ساله با پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا ) برای تکمیل تسلیحات تحویل شونده به اوکراین نیستند.

به گزارش اسپوتنیک، در این گزارش خاطرنشان می شود: "اداره های دفاعی قراردادهای چند ساله منعقد کرده اند یا در حال برنامه ریزی برای انعقاد قراردادهای چند ساله برای جایگزینی پنج نوع تسلیحات ارائه شده به اوکراین هستند. با این حال، مقامات وزارت دفاع و نمایندگان پیمانکاران به GAO گفتند که آنها با مشکلاتی روبرو هستند. برخی تامین کنندگان تمایلی به انعقاد قراردادهای بلندمدت با قیمت های ثابت ندارند...".
علاوه بر این، بر اساس این سند، وزارت دفاع آمریکا مشکلات زیادی را در زنجیره تامین شناسایی کرده است. به عنوان یک قاعده، اینها مشکلات طولانی مدت هستند که با همه گیری کووید ـ 19 و افزایش تقاضا از کیف تشدید شده است. در این گزارش آمده است که انتظارهای طولانی در رابطه با تحویل قطعات و مواد خام بر بسیاری از برنامه های تسلیحاتی تأثیر می گذارد.
پیش از این، چارلز براون، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده، از پاسخ به سؤالاتی در مورد اینکه آیا اوکراین می تواند در رویارویی با روسیه پیروز شود، خودداری کرده بود.
چهارشنبه گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قانونی را برای کمک به متحدان خارجی، از جمله اوکراین که 61 میلیارد دلار برای ادامه رویارویی با روسیه دریافت می کند، امضا کرد. پنتاگون بلافاصله پس از آن اعلام کرد که ایالات متحده در حال از سرگیری تحویل وسایل نظامی به اوکراین با بسته ای به ارزش یک میلیارد دلار است.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟