ابوترابی‌فرد: عملیات وعده صادق نشان‌دهنده قدرت فرماندهی ایران بود


ابوترابی‌فرد: عملیات وعده صادق نشان‌دهنده قدرت فرماندهی ایران بود

امام جمعه موقت تهران، گفت: ایران در عملیات محدود وعده صادق، فرماندهی خود را در گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی نشان داد.

ابوترابی‌فرد: عملیات وعده صادق نشان‌دهنده قدرت فرماندهی ایران بود

به گزارش راهبرد معاصر؛ حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد خطیب نماز جمعه این هفته تهران به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی نشان داد.

وی با تأکید بر اینکه در فضای جنگ شناختی این رسانه‌ها هستند که روایت می‌کنند و باید روایت فتح در عملیات «وعده صادق» را مورد تأکید قرار داد، اظهار کرد: فرمانده مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرده که این عملیات می‌توانست بسیار گسترده باشد، اما عملیات محدودی در اندازه شرارت دشمن خبیث انجام شد.


خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: عملیات وعده صادق از نگاه دشمنان بسیار گسترده و آغازگر تحول در منطقه و معادلات آن تعبیر می‌شود.


ابوترابی‌فرد تصریح کرد: در این عملیات درخشان، رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس و فرانسه و کشورهای همسو، از تمام کارت‌ها و ظرفیت‌های دفاعی خود استفاده کردند، اما ایران از تعداد محدودی از کارت‌های تهاجمی خود استفاده کرد که این نشان‌دهنده وضعیت میدان است. مقیاس، دامنه و پیچیدگی عملیات بسیار قابل توجه بود.


وی افزود: رژیم صهیونیستی با اشتباه محاسباتی در حمله موشکی به کنسولگری ایران، با عملیات وعده صادق در سوگ شکستن تار و پود شکست‌ناپذیری خود نشست.


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نیروهای مسلح کشور، فرمانده هوافضای سپاه با استفاده از تعداد محدودی از نسل‌های قدیمی پهپاد، موشکهای بالستیک و کروز با کلاهک‌های بارشی موفق شدند از دیوارهای ۸ لایه آمریکا و ۴لایه رژیم صهیونیستی عبور کنند، اظهار کرد: این کار بزرگ فرزندان امام خمینی (ره) و فرماندهی رهبر معظم کل قوا، امام خامنه‌ای است.


ابوترابی‌فرد اضافه کرد: موشک‌هایی با هدف اصابت به هدف شلیک شدند و با هدفی بالاتر از انتظار به آن‌ها اصابت کردند، این نشان داد که ایران در هر زمانی می‌تواند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده و رژیم کودک‌کُش را تنبیه کند.


وی با تأکید بر اینکه از نظر کارشناسان و تحلیلگران نظامی، عملیات وعده صادق دارای پیامدهای میان‌مدت و بلندمدت است، گفت: ایران در این عملیات، نگاه تمامی قدرت‌های کوچک و بزرگ را به خود واداشت و علاوه بر توان نظامی، به‌عنوان یک رزمایش توانست قدرت خود را نشان دهد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: اقدام دفاعی ایران با کاهش اعتبار بازدارندگی کشورهای غربی، ضریب امنیت ایران و کشورهای محور مقاومت را افزایش داد.


ابوترابی‌فرد همچنین خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق نمونه برجسته از شاهکار فضایی بود که ایران به نمایش گذاشت و هزینه بیش از ۳ میلیارد دلاری را برای رژیم صهیونیستی و متحدین آن‌ها به همراه داشت.


وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: هفتم اردیبهشت ماه دومین دور از اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با ابتکار دولت سیزدهم و با حضور نمایندگان عالی‌رتبه از کشورهای قاره ثروتمند آفریقا و با حضور بیش از ۳۰ تن از وزرای اقتصاد کشورهای اقتصادی برگزار شد.


امام جمعه موقت تهران ضمن قدردانی از رئیس‌جمهور و وزیر صمت و تلاش‌های وزارت امور خارجه برای شکل‌گیری دبیرخانه این اجلاس در وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: قاره آفریقا با حضور ۵۴ کشور جهان، دارای بیش از ۳۰ ذخایر منابع طبیعی، ۴۰ درصد ذخایر طلای جهان و ۹۰ درصد ذخایر پلاتین جهان است.


ابوترابی‌فرد افزود: براساس گزارش بانک بین‌المللی پول، از ۱۰ کشوری که بالاترین سرعت را در رشد اقتصادی دارند، ۶ کشور آفریقایی هستند؛ بنابراین تحکیم رابطه با این قاره کهن و ثروتمند و مردمی که دارای فرهنگ هستند و در طول تاریخ مورد ستم استکبار جهانی قرار گرفتند، لازم است./ فارس


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم گریه های جگرسوز محمد بحرانی در صداتو / از رقص و شادی به اندوه رسید!