رقابت ژانرها در بازار اکران


رقابت ژانرها در بازار اکران

دنیای اقتصاد : هوای خوب اردیبهشت، باران رگباری گاه‌وبیگاه آخر هفته و خلوتی شهرها باعث نشد که سینما بی‌نصیب بماند. این در شرایطی است که تعطیلی یکی، دو‌روزه سینماها در ایام سوگواری هم دلیلی بود تا رکورد هفته پیش تکرار نشود، بااین‌حال «مست عشق» که منتقدان و تماشاگران را در دو جبهه مخالف به خط کرده‌است، در همین یک هفته ۱۲‌میلیارد‌تومان فروخت تا همچنان در صدرجدول فروش باشد و رقیب کمدی‌‌‌‌‌اش یعنی تمساح خونی را با ۱۰‌میلیارد‌تومان فروش هفتگی در رتبه دوم نگاه دارد.

رقابت ژانرها در بازار اکران

«مست عشق» به‌رغم انتقادهای تند و تیز برخی منتقدان، در روز اول اکران توانست ۵۰‌هزار مخاطب را به سینماها بیاورد و به‌نوعی رکوردشکنی کند. پیش از این همواره فیلم‌های کمدی صدرنشین گیشه بودند و حالا این جزو معدود دفعاتی است که فیلم‌های غیرکمدی صدرنشین گیشه شده‌اند. رقابت میان ژانرها در سینمای ایران عمدتا به نفع کمدی‌‌‌‌‌ها تمام شده‌است. پیش از این در برهه‌‌‌‌‌هایی فیلم‌های ملاقلات خصوصی، ‌‌‌‌‌فروشنده، متری شیش و نیم و... توانستند گوی رقابت را از کمدی‌‌‌‌‌ها بربایند اما هنوز هم در جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران از ۱۰فیلم پرفروش صدرجدول تنها یکی کمدی نیست که البته پویانمایی است و در رده هشتم هم قرار دارد.

فروش هفته گذشته

اگر مجموع فروش ۱۰روز گیشه را درنظر بگیریم «مست عشق» در مجموع ۴۶‌میلیارد‌تومان فروش داشته که جایگاه دوم فروش گیشه کل را به خود اختصاص‌داده و «تمساح خونی» با کارگردانی جواد عزتی نیز با فروش ۱۳۰‌میلیارد‌تومانی صدرنشین گیشه کل است اما در گیشه هفتگی با فروش ۱۰‌میلیارد‌تومانی جایگاه دوم را دارد.در حال‌حاضر فیلم سینمایی «سال گربه» با ۱۵۲‌هزار مخاطب و فروش ۸‌میلیارد‌تومانی جایگاه سوم گیشه را به خود اختصاص داده‌است که نسبت به هفته گذشته با کاهش ۴۰‌هزار مخاطب همراه بوده‌است. بهرام افشاری، سارا بهرامی و هومن برق‌نورد از بازیگران این فیلم هستند. در خلاصه داستان یک خطی فیلم سال‌گربه که بهرام افشاری بازیگر نقش اصلی آن است، آمده‌است: داستان فیلم سال‌گربه داستان کسی است که دوست داشت معروف شود؛ حالا به هر طریقی که شده. در ادامه «بی‌بدن» با ۷۳‌هزار مخاطب، «آسمان غرب» با ۴۳‌هزار مخاطب، «ایلیا جست‌وجوی قهرمان» با ۲۴‌هزار مخاطب، «آپاراتچی» با ۱۱‌هزار تماشاگر، «نوروز» با ۸‌هزار مخاطب و «پرویز خان» با فروش دو‌هزار بلیت به‌ترتیب جایگاه چهارم تا ششم گیشه را به خود اختصاص دادند. در مجموع هفته گذشته سینمای ایران حدودا ۴۰‌میلیارد‌تومان فروش داشته‌است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

زهرا خوشکام در کنار علی حاتمی به خاک سپرده شد