حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاهی در ایلات اشغالی / فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش بس در غزه


حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاهی در ایلات اشغالی / فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش بس در غزه

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که بامداد امروز( دوشنبه ) پایگاه نظامی ارتش رژیم اسرائیل را در بندر ام‌الرشراش (ایلات) را با پهپاد هدف قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای که...

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که بامداد امروز( دوشنبه ) پایگاه نظامی ارتش رژیم اسرائیل را در بندر ام‌الرشراش (ایلات) را با پهپاد هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای که دراین‌باره منتشر کرده است، بار دیگر بر تداوم حملات خود در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین در غزه تأکید کرد و گفت که این حملات تا توقف کامل جنگ و شکست محاصره غزه ادامه خواهد داشت.

فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش بس در غزه

یوآف گالانت ، وزیر جنگ دولت اسرائیل از نتانیاهو خواسته است تا در جلسه کابینه جنگ آتش بس در غزه را تایید کند.

به گزارش الجزیره، برخی منابع عبری زبان از جمله شرکت رادیو و تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی موسوم به کان در گزارشی درباره توافق آتش بس گفته‌اند که گالانت به عنوان وزیر جنگ از نتانیاهو خواسته است تا در جلسه کابینه جنگ این توافق را تایید کند.

براساس این گزارش، گالانت به نتانیاهو گفته است که توافق خوب است و باید تصویب شود و این فرصتی است برای بازگرداندن گروگان‌ها.

پیش از این، شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی از درگیری لفظی میان مقامات صهیونیست در جلسه کابینه این رژیم خبر داده بود.

به گزارش این شبکه صهیونیستی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به دلیل آنچه توقف جنگ در غزه عنوان کرده، خواهان برکناری «یوآف گالانت» وزیر جنگ این رژیم شده است.

بر اساس این گزارش، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به بن گویر گفته است: نصیحت‌های شما را نمی‌خواهم. ما به زودی وارد رفح خواهیم شد.

فشارها بر نتانیاهو برای پذیرش توافق آتش بس در حالی است که او در آستانه محکوم شدن در دادگاه بین المللی بدلیل جنگ علیه غزه است و وبگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع خود اعلام کرد که اعضای مجلس سنای آمریکا با مقامات ارشد دیوان کیفری بین‌المللی برای جلوگیری از صدورر حکم بازداشت برای مقامات تل آویو دیدار کردند.

گفته شده است در این دیدار، سناتورها نگرانی خود را از احتمال صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی به دادگاه ابراز کردند.

پیش از این روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم گزارش داده بود که مسئولان صهیونیست با اعضای کنگره آمریکا تماس‌هایی برقرار کرده‌اند. بر اساس این گزارش، تماس‌های مذکور در راستای اعمال فشار بر دیوان کیفری بین المللی و ممانعت از صدور حکم بازداشت سران رژیم صهیونیستی برقرار شده است.

اسرائیل هیوم اضافه کرد: برخی طرف‌ها در آمریکا از تل آویو در غائله صدور حکم بازداشت احتمالی دیوان کیفری بین المللی حمایت می‌کنند.

در همین ارتباط شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو از خانواده‌های اسرای صهیونیست خواسته دیوان کیفری بین‌المللی را جهت جلوگیری از صدور حکم بازداشت او و دیگر مقامات تل آویو تحت فشار قرار دهند.

یونیسف: 600 هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوءتغذیه هستند

رئیس یونیسف هشدار داده که هرگونه حمله محتمل و تمام عیار رژیم اسرائیل به شهر «رفح» در جنوب غزه فاجعه‌ای برای کودکان به ارمغان خواهد آورد.

یونیسف اعلام کرده است که تقریباً تمام ۶۰۰۰۰۰ کودک در رفح «مصدوم، بیمار و دچار سوءتغذیه» هستند.

وبگاه «کامن دریمز» به نقل از «کاترین راسل» مدیر عامل یونیسف نوشت، عملیات نظامی بزرگ اسرائیل علیه شهر رفح فاجعه‌ای برای کودکان به همراه خواهد داشت.

به گفته خانم راسل، حدود ۶۰۰۰۰۰ کودک مستقر در رفح مجروح، بیمار، دچار سوءتغذیه و معلول هستند.

رئیس یونیسف خاطرنشان کرد:«بسیاری چندین بار آواره شده‌اند و خانه‌ها، والدین و عزیزان خود را از دست داده‌اند. هیچ جای امنی برای رفتن به غزه وجود ندارد. خانه‌ها، جاده‌ها ویران شده و زمین مملو از مهمات منفجر نشده است.»

شهادت ۲۱ نفر از جمله ۵ کودک در حملات رژیم صهیونیستی به رفح

منابع خبری از شهادت دست کم ۲۱ نفر از جمله ۵ کودک در حملات رژیم صهیونیستی به ۱۱ خانه در مناطق مختلف شهر رفح در خبر دادند.

براساس گزارش الجزیره، حملات رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در خیابان جورج در منطقه خربه العداس در شرق رفح حداقل ۴ کشته برجا گذاشته است که یکی از آنها نوازد است.

همچنین در یک حمله جداگانه به خانه ای در اردوگاه یبنا در مرکز رفح دست کم ۷ نفر از جمله کودکان به شهادت رسیدند. الجزیره می گوید که در حملات بامداد امروز (دوشنبه ) رژیم صهیونیستی به ۱۱ خانه در رفح در کل ۲۱ نفر به شهادت رسیده‌اند.

فریبکاری نتانیاهو برای جلوگیری از توافق

درحالی که جنبش حماس همچنان در تلاش برای رسیدن به توافقی واقعی بر مبنای آتش‌بس دائمی است، رسانه‌های عبری فریبکاری‌های بنیامین نتانیاهو برای جلوگیری از توافق را فاش و اعلام کردند که او در صدد فریب افکار عمومی است و همچنان میل به تداوم تجاوزات دارد.

روزنامه جروزالم پست در این زمینه اعلام کرد که محافل و کارشناسان اسرائیلی معتقدند که نتانیاهو مانع توافق می‌شود و این محافل تصمیم گرفته‌اند که بازی نتانیاهو در زمینه ایجاد مانع در معامله تبادل اسرا را فاش کنند.

این رسانه صهیونیستی گزارش داد که اظهارات نتانیاهو در پوشش یک مقام ناشناس بیانگر دیدگاه کابینه نیست، در واقع مقامی که نامش فاش نشده است و از او به‌عنوان منبع ناشناس یاد می‌شد و حتی در صورت هرگونه توافقی تهدید به ورود به رفح کرده است خود نتانیاهو می‌باشد.

جروزالم پست فاش کرد که هدف نتانیاهو فریب افکار عمومی است تا این‌گونه وانمود کند که بر سر مسئله تشدید نظامی و به شکست رسیدن توافق اتفاق نظر میان اسرائیلی‌ها وجود دارد.

رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند که فشارها از داخل و خارج بر نتانیاهو جهت انعقاد توافق با حماس در حال افزایش است و این در حالی است که نتانیاهو همچنان بر رد این توافق تأکید دارد و بر ادامه جنگ و حمله به رفح اصرار می‌کند، این در شرایطی است که جنبش حماس موافقت خود را با توافق مشروط به اجرای خواسته‌های این جنبش و در رأس آنها توقف دائمی جنگ کرده است.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم دراین‌باره اعلام کرد که دفتر نتانیاهو در جلسات مطبوعاتی خود تأکید کرده است که اسرائیل از حمله به رفح دست نخواهد کشید و با پایان جنگ موافقت نخواهد کرد.

توافقی را که به آتش بس فراگیر منجر نشود، امضا نخواهیم کرد

مسئول روابط بین الملل در جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت: مقاومت خواهان توافق مکتوب، شفاف و بدون پیچیدگی درباره توقف تجاوز، آتش بس فراگیر و عقب نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه است.

به گزارش¬ شبکه تلویزیونی المیادین، ماهر الطاهر مسئول روابط بین الملل در جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت مقاومت همچنان با قدرت در عرصه میدانی حضور دارد، همچنان موشک شلیک می‌کند و با انجام عملیات استثنایی، به رژیم اشغالگر ضربه می‌زند.

ماهر الطاهر گفت: موضع مقاومت روشن است. ما هرگز توافقنامه‌ای را که به آتش بس فراگیر و دائمی منجر نشود، امضا نخواهیم کرد. بدون این بند، هیچ توافقی وجود نخواهد داشت. اصلی‌ترین مسأله که پذیرش آن برای نتانیاهو سخت است، توقف تجاوز و آتش بس فراگیر است.

عضو حماس: در مذاکرات به سازوکار مشخصی رسیدیم

مقام ارشد جنبش حماس گفت: درباره مسائل مشخص با میانجی‌ها از جمله آمریکایی‌ها گفتگو و بحث شد و به سازوکار مشخصی رسیدیم؛ این سازوکار به رایزنی با رهبری حماس پیش از دادن نظر نهایی نیاز دارد.

اسامه حمدان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربی گفت: هیأت مذاکره کننده حماس دو روز را در چارچوب مذاکرات جدی سپری کرد. آنچه می‌توانم بگویم آن است که حماس با نرمش همه ایده‌های مطرح شده را بررسی کرد و پاسخ‌های دقیقی با در نظر گرفتن منافع ملت ما ارائه کردیم که شامل پنج نکته است. نکته اول متوقف کردن کامل و فراگیر تهاجم علیه نوار غزه، نکته دوم عقب نشینی کامل رژیم اسرائیل از نوار غزه، نکته سوم بازگشت آوارگان و کمک‌رسانی به آنان، نکته چهارم، آغاز برنامه بازسازی نوار غزه و پایان محاصره آن و نکته پنجم تبادل اسیران است.

حمدان افزود: اشغالگران همواره تلاش می‌کنند بر موضوع تبادل اسیران تمرکز کنند و نمی‌خواهند به ایده‌های مربوط به چهار مسئله نخست پاسخ دهند. موضع پایدار ما آن است که فقط امکان دستیابی به توافق فراگیر وجود دارد. به نظر من به نقطه نزدیک در این باره رسیدیم و به رایزنی با رهبری حماس نیاز داریم، به همین علت هیئت مذاکره کننده امشب از قاهره بازخواهد گشت و پس از آن، پاسخ نهایی به ایده‌های مطرح شده ارائه خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: درباره مسائل مشخص با میانجی‌ها از جمله آمریکایی‌ها گفتگو و بحث شد و به سازوکار مشخصی رسیدیم. این سازوکار به رایزنی با رهبری حماس پیش از دادن نظر نهایی نیاز دارد.


حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاهی در ایلات اشغالی / فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش بس در غزه

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!