انریکه: فردا می‌بریم، تنها جمله فرانسوی که بلدم!


انریکه: فردا می‌بریم، تنها جمله فرانسوی که بلدم!

ورزش سه: لوئیس انریکه با اطمینان بالا از پیروزی تیمش برابر دورتموند و صعود به فینال لیگ قهرمانان حرف زد. پی اس جی که در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان هفته گذشته با یک گل مغلوب دورتموند شد، فردا شب در پارک دو پرنس بهترین فرصت را برای جبران...

انریکه: فردا می‌بریم، تنها جمله فرانسوی که بلدم!

ورزش سه: لوئیس انریکه با اطمینان بالا از پیروزی تیمش برابر دورتموند و صعود به فینال لیگ قهرمانان حرف زد.

پی اس جی که در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان هفته گذشته با یک گل مغلوب دورتموند شد، فردا شب در پارک دو پرنس بهترین فرصت را برای جبران دارد. پی اس جی باید با اختلاف دو گل برنده شود تا به فینال برود.

بازی بسیار سختی برای پاریسی‌ها خواهد بود، ولی لوئیس انریکه و شاگردانش انگیزه فراوانی دارند.

لوئیس انریکه در نشست خبری این بازی گفت: «همانطور که مارکینیوش گفت، باید تیم یک ذهنیت قوی داشته باشیم و درون زمین از هیچ اتفاقی ضربه نخوریم. باید توانایی انجام بازی کامل و منطقی را داشته باشیم. در طول فصل قضاوت‌های ناعادلانه‌ای در مورد بازیکنان ما صورت گرفته است. من نمی‌دانم فردا داور چطور سوت می‌زند. ما نباید شکایت کنیم و فقط باید بجنگیم و با تیم رقیب مبارزه کنیم. کاری که در طول سال انجام داده ایم.»

نقش هواداران: «فردا تشویق‌های آن‌ها حیاتی خواهد بود، همانطور که در کل فصل بوده است. این یک بازی عادی نیست. جو ورزشگاه دورتموند بسیار خوب بود و امیدوارم اینجا در پاریس نیز همینطور باشد.»

انریکه به پیروزی تیمش مطمئن است: «این تنها عبارتی است که به زبان فرانسوی می‌دانم، ما فردا برنده می‌شویم.»

انریکه در مورد اینکه تصور می‌کند دورتموند چه بازی‌ای ارائه دهد، گفت: «شکل بازی، بسته به نتیجه بازی رفت خواهد بود و سپس در زمین خواهیم دید. شکست در بازی رفت نشان می‌دهد که ما الان تیم حذف شده هستیم، ولی ایده این است که به همان شکل بازی کنیم. این به هیچ وجه ذهنیت ما را تغییر نمی‌دهد.»

برای زدن دو گل چه باید کرد؟ «نیاز نیست از ابتدا چنین فکر کرد. لازم نیست دو گل بزنید و در ابتدا باید یک گل بزنید. دو گل در سه ثانیه هم به ثمر می‌رسد، اما می‌توانید دو گل هم متحمل شوید. ما در زمین بارسا هم گل اول را دریافت کردیم و معتقدم شکل بازی مثل بازی رفت خواهد بود.»

تحلیل پس از شکست در دورتموند: «این چیزی است که من هر روز روی آن کار می‌کنم. همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد و ما روی نقاط ضعفمان کار کرده ایم.»

تنها دو بازی تا تاریخ سازی فاصله دارید: «اکنون هدف رسیدن به فینال است و قبل از آن باید بهتر از تیم بزرگی مانند دورتموند باشیم و برنده شویم.»

چه کاری باید انجام داد تا امباپه فرصت‌های بیشتری در بازی داشته باشد: «ما همه یک تیم هستیم و هر کدام یک ساز می‌نوازند. آن‌هایی که در حمله هستند باید به دفاع کمک کنند و آن‌هایی که در عقب هستند به حمله و رساندن توپ به مهاجم کمک خواهند کرد. این بسیار آسان است. باید دید فضا‌های خالی کجا هستند، البته اگر وجود داشته باشند. مواقعی وجود دارد که رقبا خود را قفل می‌کنند و فضایی در زمین وجود ندارد. هر چه بهترین بازیکنان ما در جریان بازی بیشتر شرکت کنند، بهتر خواهد بود. من می‌خواهم که مهاجمان ما بار‌ها توپ را در محوطه جریمه حریف لمس کند. می‌دانم که شما واقعاً دوست دارید در مورد امباپه صحبت کنید. دورتموند قطعا نمی‌خواهد بگذارد توپ به او و دیگر مهاجمان ما برسد.»

فاجعه در صورت حذف پی اس جی: «این یک سوال خاص اسپانیایی بود. هیچی، زندگی ادامه دارد و فردا دوباره خورشید طلوع می‌کند. اگر صعود نکنیم به رقیب تبریک می‌گوییم.»

لینک کوتاه کپی لینک


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!