سامسونگ به بزرگ‌ترین تولیدکننده مانیتورهای اولد در جهان تبدیل شد


سامسونگ به بزرگ‌ترین تولیدکننده مانیتورهای اولد در جهان تبدیل شدتوسط امیرکیوان گوهری / اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۳ / 2 دقیقه برای مطالعه سامسونگ تنها یک سال پس از عرضه نخستین مانیتور اولد خود به...

سامسونگ به بزرگ‌ترین تولیدکننده مانیتورهای اولد در جهان تبدیل شد
سامسونگ به بزرگ‌ترین تولیدکننده مانیتورهای اولد در جهان تبدیل شد
توسط / / 2 دقیقه برای مطالعه

سامسونگ تنها یک سال پس از عرضه نخستین مانیتور اولد خود به بزرگ‌ترین برند تولیدکننده مانیتورهای اولد در جهان تبدیل شد. بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی International Data Corporation (IDC)، شرکت سامسونگ در سال 2023 سهم 28.3 درصدی از بازار جهانی نمایشگرهای اولد را به خود اختصاص داده است.

از نظر ارزش نیز کمپانی کره‌ای سهم 34.7 درصدی از بازار مانیتورهای اولد را در اختیار داشت. این موضوع بدان معناست که سامسونگ در مقایسه با سایر برندهای تولیدکننده، مدل‌های گران‌قیمت‌تری را به فروش می‌رساند. بر اساس گزارش 3 ماهه موسسه IDC، سامسونگ نه تنها برند شماره یک تولیدکننده مانیتورهای اولد در جهان به لحاظ فروش و درآمد محسوب می‌شود؛ بلکه سهم 20.8 درصدی از بازار جهانی نمایشگرهای گیمینگ را نیز به خود اختصاص داده است.

با این موفقیت، سامسونگ برای پنجمین سال متوالی به بزرگ‌ترین برند تولیدکننده مانیتورهای گیمینگ در جهان تبدیل شده است. اولین مانیتور اولد سامسونگ یک مدل 34 اینچی با نام Odyssey OLED G8 (G85SB) بود. این محصول در اکتبر سال 2022 عرضه شد.

سال گذشته برند کره‌ای با عرضه مانیتور 49 اینچی Odyssey OLED G9 (G95SC) سری محصولات اولد خود را گسترش داد. سامسونگ در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2024 از دو نمایشگر گیمینگ اولد جدید با طراحی تخت رونمایی کرد. نخستین مدل یک نمایشگر 27 اینچی موسوم به Odyssey OLED G6 (G60SD) با رزولوشن QHD بود. دستگاه دیگر نیز یک مدل 32 اینچی 4K با نام Odyssey OLED G8 (G80SD) بود.

سامسونگ به بزرگ‌ترین تولیدکننده مانیتورهای اولد در جهان تبدیل شد

سامسونگ سرگرم برنامه‌ریزی‌ برای عرضه ورژن جدید مانیتور گیمینگ Odyssey OLED G9 (G95SD) طی چند ماه آینده است. این محصول دارای قابلیت Multi Control (اشتراک‌گذاری فایل‌ها و متون با سایر دستگاه‌های اکوسیستم سامسونگ به‌صورت بی‌سیم)، Samsung Gaming Hub (دسترسی سریع به سرویس‌های گیمینگ ابری) و SmartThings Hub (برای کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند) خواهد بود.

جئونگ هون؛ معاون ارشد بخش تجاری نمایشگرهای بصری سامسونگ الکترونیکس ضمن توضیحاتی خاطرنشان کرد: “دستیابی به جایگاه نخست جهان تنها یک سال پس از ورود به بازار مانیتورهای اولد نتیجه نوآوری‌های مکرر فناوری بوده تا کاربران بتوانند کیفیت تصویر عالی و عملکرد فوق‌العاده در زمینه گیمینگ را تجربه کنند. مانیتور گیمینگ اودیسه سامسونگ یک انتخاب عالی برای گیمرها است. ما جهت اطمینان از تبدیل شدن این دستگاه به بهترین مانیتور گیمینگ برای مصرف‌کنندگان با تمام قوا به تلاش ادامه خواهیم داد.”


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وقتی کاراکتر گربه چکمه‌پوش شرک زنده می‌شود!