شگفت‌آفرینی تراشه M4 اپل؛ وقتی آیپد پرو از مک‌بوک پرو M3 Pro سریعتر است


شگفت‌آفرینی تراشه M4 اپل؛ وقتی آیپد پرو از مک‌بوک پرو M3 Pro سریعتر است

پس از معرفی آیپدهای پرو شاهد انتشار اولین بنچمارک‌ها از تراشه M4 اپل هستیم که نشان می‌دهد عملکرد آیپد پرو M4 با ادعاهای اپل مطابقت دارد. بنچمارک آیپد پرو ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که تبلت جدید اپل از مک‌بوک پرو با تراشه‌ M3 Pro سریع‌تر است. جزئیات بیشتر...

پس از معرفی آیپدهای پرو شاهد انتشار اولین بنچمارک‌ها از تراشه M4 اپل هستیم که نشان می‌دهد عملکرد آیپد پرو M4 با ادعاهای اپل مطابقت دارد. بنچمارک آیپد پرو ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که تبلت جدید اپل از مک‌بوک پرو با تراشه‌ M3 Pro سریع‌تر است. جزئیات بیشتر از نتایج بنچمارک این تراشه قدرتمند اپل را در شهر سخت افزار بخوانید.

انتظار می‌رفت که اپل تراشه‌ جدید M4 را ابتدا در مک بوک ایر جدید استفاده کند، اما این شرکت با غافلگیر کردن طرفداران خود تراشه‌ جدیدشان را با آیپد پرو ۲۰۲۴ معرفی کردند. در حالی که آیپدهای جدید از چند روز دیگر به دست کاربران می‌رسد اما نتایج اولین بنچمارک‌ها حاکی از آن است که آیپد پرو با تراشه M4 از مک‌بوک پرو با تراشه‌ M3 Pro سریع‌تر است.

شگفت‌آفرینی تراشه M4 اپل؛ وقتی آیپد پرو از مک‌بوک پرو M3 Pro سریعتر است

طبق این اطلاعات، آیپد پر‌و M4 در آزمون تک هسته‌ای امتیاز 3767 و در آزمون چند هسته‌ای امتیاز 14677 را کسب کرده است. به این معنی است که جدیدترین تبلت اپل ۲۲ و ۲۵ درصد سریع‌تر از مک بوک پرو ۱۴ اینچ با تراشه‌ M3 Pro است.

برای مقایسه، عملکرد این چیپ تقریباً 1.5 برابر از چیپ M2 موجود در آیپد پرو 12.9 اینچی بهتر است که در آزمون تک هسته‌ای امتیاز 2590 و در آزمون چند هسته‌ای امتیاز 10019 را کسب کرده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تب کاوش زهره؛ اروپا به کاوشگران دومین سیاره منظومه شمسی می‌پیوندد