طالبان فعالیت افغانستان اینترنشنال را ممنوع کرد


طالبان فعالیت افغانستان اینترنشنال را ممنوع کرد

کمیسیون ارزیابی و تخلفات رسانه‌ای حکومت طالبان فعالیت «افغانستان اینترنشنال» را به دلیل تحریف خبر و دامن زدن به تعصبات قومی و زبانی ممنوع کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، کمیسیون ارزیابی و تخلفات رسانه‌ای حکومت طالبان اعلام کرد برنامه‌های رادیو تلویزیون «افغانستان اینترنشنال» مغایر مولفه‌های رسانه‌ای است و بنابراین فعالیت آن در افغانستان ممنوع می‌شود.
«خبیب غفران» سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در اطلاعیه‌ای با اشاره به موارد نقض شده اصول رسانه‌ای توسط افغانستان اینترنشنال نوشت:

۱- احترام و رعایت حریم خصوصی شهروندان و اشخاص حقوقی که جایگاه ویژه‌ای در دین مبارک اسلام و نظام‌های حقوقی افغانستان و جهان دارد، بار‌ها توسط این رسانه نقض شده است.

۲- ترور شخصیتی که یک جنایت رسانه‌ای است، موضوع روزانه برنامه‌های افغانستان اینترنشنال است.

۳- از نظر تخصصی صحت و سقم خبر امر مهمی است، اما این رسانه این امر مهم را فدای سرعت و گرایش‌های شخصی می‌کند.

۴- تحریف یا جعل اطلاعات که به صورت علنی توسط این رسانه انجام می‌شود.

۵- یکی از مهمترین وظایف رسانه‌ها حفظ رفاه اجتماعی، امنیت اخلاقی و روانی است، افغانستان اینترنشنال بیشتر به این مسائل آسیب می‌رساند.

۶- برنامه‌های بین‌المللی آن به‌جای وحدت و یکپارچگی جامعه، تعصبات مختلف ملی، زبانی و منطقه‌ای را در کشور تشویق می‌کند.

۷- محتوای برنامه‌ها و اقدامات مجریان این رسانه نقض آشکار ارزش‌ها و الزامات دینی افغانستان است.

۸- ارتباط با منابع برای کسب اطلاعات و بعضاً رشوه دادن در ازای اطلاعات و کلیپ یک اشتباه کاملاً اخلاقی و قانونی است که این تلویزیون انجام می‌دهد.

۹- بی طرفی در خبر‌ها و پخش یکی از اصول مهم خبرنگاری است و این تلویزیون این قاعده حرفه‌ای را در انتخاب مهمانان زیر پا می‌گذارد.

۱۰- بدترین چیز این است که آن‌ها از طریق برنامه‌های خود با گسترش تبلیغات شورشیان و دشمنان کشور برای تضعیف نظام حاکم و ایجاد بی‌ثباتی تلاش می‌کنند.

غفران افزود: موارد ذکر شده ده‌ها مورد مشابه دیگر توسط این رسانه نقض می‌شود، بنابراین کمیسیون ارزیابی و تخلفات رسانه‌ای حکومت طالبان حکم داده که کلیه تحلیلگران، کارشناسان و خبرنگاران از شرکت در بحث و هر نوع همکاری با آنان خودداری کنند و همچنین ارائه امکانات پخش به این رسانه در اماکن عمومی ممنوع است.

طالبان: گزارش‌های «افغانستان اینترنشنال» درباره محرم کذب و با رویکرد تخریبی است

سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در ادامه تأکید کرد: امید است مردم مؤمن افغانستان رادیو و تلویزیون افغانستان اینترنشنال را بر اساس ایمان و مسئولیت ملی خود تحریم کنند

منبع : تسنیم
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!