اولین سندی که رئیسی لغو کرد چه بود؟


اولین سندی که رئیسی لغو کرد چه بود؟

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور گفت: در ابتدای دولت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، لغو سند ۲۰۳۰ تصویب شده بود و یکی از اسنادی که در همان آغاز لغو کردم همین سند ۲۰۳۰ بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جمع طلاب و استادان حوزوی در مدرسه فیضیه، اظهار کرد: نگاه ما به سند ۲۰۳۰ را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سفر به نیویورک با شرکت در اجلاس آموزشی از طرف ایران اسلامی توضیح دادم.

کار ما مبتنی بر اسناد مصوب خودمان است

وی ادامه داد: ما بی منطق سخن نمی‌گوییم، ما خودمان سند تحول آموزش و پرورش داریم کار ما مبتنی بر اسناد مصوب خودمان است حتما از تجربه دیگران هم استفاده می کنیم اما نسبت به نسخه‌هایی که دیگران برای این کشور بنویسند، نظر کارشناسی داریم.

رئیس جمهور افزود: از تجربه دیگران استفاده می کنیم، امام(ره) هم در فیضیه فرمودند ما از دستاوردهای تمدن بهره می بریم اما آنچه از مظاهر فساد نسبت به تمدن ادعایی است را مردود می دانیم و عمل نمی کنیم رهبر انقلاب هم همین را فرمودند از نسخه های دیگران بدون مطالعه و بدون بومی سازی و توجه به نیازها و مطابقت دادن با فرهنگ دینی و انقلابی استفاده نخواهیم کرد.

وی توضیح داد: در ابتدای دولت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، لغو سند ۲۰۳۰ تصویب شده بود اما همراه ۲۷ سند دیگر امضا نشده بود. هنگامی که دولت آغاز به کار کرد ۲۸ سند مصوب بود اما ابلاغ نشده بود، یکی از اسنادی که در ابتدای دولت لغو کردم لغو سند ۲۰۳۰ بود.

خبر مرتبط
واکنش تند روحانی به اتهامات مربوط به برجام و سند 2030

اقتصادنیوز: در نامه مهم حسن روحانی به اعضای مجلس خبرگان رهبری آمده است؛ اجرای سند ۲۰۳۰ یک دروغ آشکار و حاصل تقطیع ناجوانمردانه است.

توجه به معیشت اقشار کم درآمد در اولویت برنامه های دولت سیزدهم است

آیت الله رئیسی با تاکید بر توجه دولت بر معیشت اقشار کم درآمد و محروم، ادامه داد: دولت سیزدهم در همه تصمیم گیری‌ها و سیاست گذاری‌ها توجه به اقشار محروم را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

رئیس جمهوری با اشاره به گام‌های دولت در حوزه توانمندسازی افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی، اظهار کرد: برای نخستین بار در تاریخ انقلاب دیگر هیچ فردی در نوبت پوشش در بهزیستی و کمیته امداد وجود ندارد و بسیاری از افراد نیز با توانمندشدن به زندگی با کرامت خود بازگشته اند.

وی ادامه داد: تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم رشد اقتصادی ایران نزدیک به منفی بود در حالی که در حدود سه سال گذشته رشد اقتصادی کشور با جهش همراه شده است.

خبر مرتبط
سند ۲۰۳۰ ابزار دشمن برای متلاشی کردن کانون خانواده است

اقتصادنیوز: امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به بخش‌های مختلف سند ۲۰۳۰ یونسکو بیان کرد: دشمن در این سند، آموزش و پرورش و فرزندان ما را هدف قرار داده است.

حل تنش آبی ۵ هزار روستا

آیت الله رئیسی گفت: در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم سالانه حدود ۷۰۰ هزار خودرو در کشور تولید می‌شد که این رقم در زمان حاضر به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته ۴۵ میلیارد دلار به بخش صنعت کشور اختصاص یافت، ادامه داد: با اقدامات انجام شده توسط دولت نگرانی تجار و فعالان اقتصادی در خصوص تامین ارز به طور کامل برطرف شد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت حل تنش آبی ۱۰ هزار روستا را برنامه ریزی کرده بودیم که اکنون مشکل بیش از ۵ هزار روستا را در خصوص تنش آبی برطرف کردیم.

رئیس جمهوری گفت: در حالی در ابتدای آغاز به کار دولت ۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم، اکنون شاهد تولید ۸ هزار مگاوات برق بیشتر هستیم و زمینه تولید ۱۰ هزار مگاوات برق صنعتی نیز برای جداسازی برق خانگی و صنعتی نیز کلید خورده است.

سند ۲۰۳۰ را ابتدای کار دولت سیزدهم لغو کردم

آیت الله رئیسی همچنین بیان کرد: ۲۸ سند در خصوص سند ۲۰۳۰ تصویب شده بود اما ابلاغ نشده بود، لغو سند ۲۰۳۰ یکی از نخستین اقدام‌های دولت سیزدهم بود.

وی ابراز کرد: ما سند تحول آموزش و پرورش و دیگر اسناد متعالی داریم و از تجربه دیگران نیز استفاده می‌کنیم اما مرعوب و منکوب مظاهر فاسد تمدن دورغینی غرب نمی‌شویم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما در امور فرهنگی از تجربه دیگران استفاده می‌کنیم اما بدون مطالعه و دیدگاه کارشناسی از نسخه‌های بیگانان استفاده نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آیین و شریعت ما برای نجات انسان و زندگی سالم بنا شده است، گفت: سلامت در اخلاق، فکر، عمل و سایر حوزه‌ها در زندگی معاصر هدف مهم شریعت و دین در زندگی اجتماعی است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: کارآمدی دین در مدیریت زندگی اجتماعی انسان معاصر آن پرچم مهمی بود که حوزه‌های علمیه با انقلاب شکوهمند اسلامی در قرن حاضر بلند کرد.

رئیس جمهوری با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب در طول بیش از ۴ دهه از عمر نظام ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران اثبات کرد که فقه تمدن ساز مذهب جعفری می‌تواند پاسخگوی همه نیازهای زندگی اجتماعی در عصر حاضر باشد.

وی ابراز کرد: رویکرد «ما می‌توانیم» مبتنی بر داشته و باورهای علمی و سرمایه‌های موجود کشور در برابر نگاه‌های واداده به غرب در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قرار دارد.

رئیس جمهور گفت: در طول ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی هرجا که با عقلانیت انقلابی حرکت کردیم به پیشرفت و موفقیت رسیدیم اما در هر مساله ای که برای جلب رضایت غربی‌ها اقدامی کردیم دچار مشکل شدیم.

آیت الله رئیسی علمی بودن، منطقی بودن و فرهیختگی را از ویژگی‌های بارز یک فرد انقلابی توصیف کرد و ادامه داد: یک فرد انقلابی همان گونه که در ابتدای انقلاب در جبهه‌های نبرد حضور می‌یافت امروز نیز در صحنه‌های مهم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حاضر است.

وی با تاکید بر اینکه عدالت یکی از مهم‌ترین مفاهیم دینی است، تصریح کرد: عدالت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فردی از شاخصه‌های مهم عدالت محوری است که باید به صورت همزمان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور گفت: انتظار ما از یک طلبه انقلابی شناخت جامعه و نیازهای آن به همراه آمادگی ایفای نقش برای حل چالش‌های جامعه است؛ این همان راهی است که شهدا در مسیر آن خون پاک خود را بذل کردند.

حل مشکلات معیشتی در گرو اقتصاد مقاومتی است

وی با تاکید بر اینکه مسوولیت پذیری و خط پذیری برای انجام وظیفه از ویژگی‌های یک فرد انقلابی است، ابراز کرد: دولت مجری گفتمان مقام معظم رهبری در مساله عدالت و سایر شاخص‌ها و سیاست‌های مدون انقلاب اسلامی است.

آیت الله رئیسی گفت: حل مشکلات معیشتی و اقتصادی در توجه به اقتصاد مقاومتی و راه حل معضلات فرهنگی نیز توجه به مفاهیم و ارزش‌های فرهنگی انقلاب اسلامی است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز توجه به خداباوری و مردم باوری بسیار مهم است، تصریح کرد: مشکلات و نیازهای جامعه برخلاف ادعای برخی از افراد با ۲ تلفن و زنگ به کشورهای قدرتمند حل نمی‌شود.

وی بیان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم برخی با ناامیدی به ما می‌گفتند چگونه کشور را اداره خواهید کرد اما پس از چندی دیدند که بسیاری از مباحث مانند اقتصاد و تورم را می توان مهار و مدیریت کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما یقین داریم که تحریم‌ها بی خاصیت شده است، بیان کرد: دولت در حال کنترل و از بین بردن زمینه‌های تورم است و طبق اطلاعات نهادهای مالی بین المللی شاخص‌های اقتصاد ایران امیدبخش است.

آیت الله رئیسی گفت: کشور ما بیشترین فشار تحریم را در صنایع نظامی، هسته ای و خودروسازی تجربه کرده و در همین عرصه‌ها نیز موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

وی ابراز کرد: ما می‌توانیم عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را مبتنی بر آموزه‌های انقلاب اسلامی پیش بریم و در تمامی این حوزه‌ها نیز در حال پیشرفت هستیم.

ملامتگران ما را از اهداف بازنخواهد داشت

وی بیان کرد: بدانید روحیه ضدفساد در دولت مورد تشویق و تاکید قرار گرفته هم اصلاح ساختارهای فسادزا و هم شناسایی افراد ناکارآمد و فاسد؛ هر دو مورد توجه بوده و خواهد بود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: ما معتقدیم اجرای عدالت و فساد با هم سازگاری ندارد؛ لذا هر جا ساختار ناعادلانه و فسادزا ببینیم بنا بر حل مساله داریم. در این زمینه ملامتگران و برخی جوسازی‌ها و فضاسازی‌ها ما را از اهداف‌مان بازنخواهد داشت.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: همچنان که شهدای عالی‌قدر، امام و رهبری به ما آموختند ما از ملامت ملامت کنندگان به‌هیچ‌عنوان نه خسته می‌شویم و نه میدان را خالی خواهیم کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

زیباترین اتفاق برای کودک نابینا + فیلم