نتانیاهو: اسرائیل قدرت کافی برای جنگیدن به تنهایی را دارد


نتانیاهو: اسرائیل قدرت کافی برای جنگیدن به تنهایی را دارد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفت که این کشور قدرت کافی برای مبارزه در صورت قطع احتمالی کمک های نظامی آمریکا را دارد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره آن هشدار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه، لوید آستین، رئیس پنتاگون، توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل را تأیید کرد و خاطرنشان کرد که صحبت در مورد یک محموله کمک نظامی است. بایدن بعداً در مصاحبه ای با سی ان ان گفت که در صورت گسترش عملیات نظامی در نوار غزه به جنوب شهر رفح که به گفته وی هنوز اتفاق نیفتاده، تحویل بمب های هوایی و گلوله های توپخانه ای به اسرائیل را متوقف خواهد کرد.
نتانیاهو در پیامی ویدیویی خطاب به ملت اسرائیل که شامگاه پنجشنبه منتشر شد، گفت: "اگر مجبور باشیم به تنهایی بایستیم، تنها خواهیم ایستاد. اگر لازم باشد، با ناخن هایمان می جنگیم."
دیرتر جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد که اسرائیل پیشنهاد میانجی‌گران برای آتش‌بس در نوار غزه را رد کرده است.
سه شنبه شب، نیروی زمینی ارتش اسرائیل در چارچوب عملیات ضد تروریستی وارد رفح شد و تانک های اسرائیلی کنترل عملیاتی ایست بازرسی رفح در نوار غزه را به دست گرفتند. گزارش شده است که 20 رادیکال فلسطینی کشته شدند.
عملیات در رفح در بحبوحه تلاش‌های میانجی‌گران برای سوق دادن طرف‌های درگیر در نوار غزه به توافق در مورد آتش‌بس در ازای آزادی گروگان‌های اسرائیلی انجام می‌شود. مانع، درخواست حماس مبنی بر ارائه تضمینی برای پایان کامل جنگ در نوار غزه و خروج نیروها از سوی اسرائیل بود. رهبری اسرائیل آماده آتش بس موقت در ازای آزادی گروگان ها است، اما از قصد خود برای دستیابی به تمام اهداف جنگ از جمله از بین بردن کامل پتانسیل های رزمی و سیاسی حماس امتناع نمی کند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تبریز فردا تعطیل است