Trillium معرفی شد؛ تراشه هوش مصنوعی گوگل با قدرت 5 برابری نسبت به نسل قبل


Trillium معرفی شد؛ تراشه هوش مصنوعی گوگل با قدرت 5 برابری نسبت به نسل قبل

گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان Google I/O از نسل بعدی تراشه‌های هوش مصنوعی خود با نام Trillium رونمایی کرد. این تراشه‌های نسل ششم از قدرت پردازشی بالایی نسبت به نسل قبلی برخوردار بوده و قرار است تا پایان سال جاری میلادی در دیتاسنترهای...

گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان Google I/O از نسل بعدی تراشه‌های هوش مصنوعی خود با نام Trillium رونمایی کرد. این تراشه‌های نسل ششم از قدرت پردازشی بالایی نسبت به نسل قبلی برخوردار بوده و قرار است تا پایان سال جاری میلادی در دیتاسنترهای مختلف نصب شود. جزئیات بیشتر درباره مشخصات این تراشه را در شهر سخت افزار بخوانید.

نسل بعدی تراشه‌های هوش مصنوعی گوگل با نام Trillium معرفی شده و تا پایان سال جاری میلادی در اختیار شرکای گوگل قرار می‌گیرد. مدیرعامل گوگل درباره این تراشه گفته که قدرت محاسباتی Trillium نسبت‌ به نسل پنجم تا ۴.۷ برابر بهبود یافته است.

توان پردازشی بالای پردازنده Trillium

توان پردازشی بالای پردازنده Trillium

پردازنده مذکور توان لازم برای تولید متن و دیگر فایل‌های رسانه‌ای از مدل‌های بزرگ هوش مصنوعی را فراهم کند. گوگل ادعا می‌کند که TPU‌ جدید تا ۶۷ درصد انرژی‌ کمتری در مقایسه‌ با نسل پنجم مصرف می‌کند.

ارتقاء عملکرد تراشه تنسور نسل ششم مدیون افزایش MXU و فرکانس هسته‌های آن است. البته باید به پهنای باند Trillium نیز اشاره کرد که گوگل آن را دو برابر کرده است. پردازنده Trillium از نسل سوم هسته‌های SparseCore بهره می‌برد که گوگل آن را به‌عنوان یک شتاب‌دهنده اختصاصی برای پردازش و رتبه‌بندی‌ مقادیر بسیار بزرگ داده‌هاست.

در همین رابطه بخوانید:

-
-

این هسته‌ به تراشه Trillium این امکان را می‌دهد تا مدل‌های هوش مصنوعی را سریعتر آموزش داده و تاخیر آنها را تا حد زیادی کاهش دهند. همچنین مهندسان گوگل در طراحی این تراشه، ظرفیت بالای حافظه‌ با پهنای باند بالا را مد نظر قرار داده‌اند. تاکنون گوگل جزئیات بیشتری در مورد تراشه‌های جدید یا هزینه‌ی استفاده از آن‌ها در Google Cloud ارائه نکرده است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلگرام ارز درون برنامه‌ای معرفی کرد