با جدیدترین عجیب الخلقه بازار آشنا شوید: بریکلین 3EV


نتیجه ترکیب بحران‌ میان‌سالی سازنده و علاقه آن به تولید خودرو، یک سه‌چرخه برقی با درهای پروانه‌ای شده است. بریکلین نام کسی است که برای نخستین‌بار، سوبارو را به ایالات‌متحده آورد و در سال ۱۹۷۱ خودروی خود را با نام «SV-1» توسعه داد. متاسفانه...

نتیجه ترکیب بحران‌ میان‌سالی سازنده و علاقه آن به تولید خودرو، یک سه‌چرخه برقی با درهای پروانه‌ای شده است.

بریکلین نام کسی است که برای نخستین‌بار، سوبارو را به ایالات‌متحده آورد و در سال ۱۹۷۱ خودروی خود را با نام «SV-1» توسعه داد. متاسفانه محصول جدیدی که با نام او تولید شده است به‌جز اینکه مانند برادر کهنسالش از ظرفیت دوسرنشین و درهای غیرمتداولی سود می‌برد، رابطه دیگری با آن ندارد ندارد. خودروی جدید که با نام ۳EV شناخته می‌شود، در کلاس خودروی متداول نمی‌گنجد؛ چراکه تنها سه چرخ دارد!

بریکلین SV-1

مسئولیت ساخت این عجیب‌الخلقه تازه بر عهده «ویژنری ویکل» قرار گرفته که در سال ۲۰۲۰ رندرهای ۳EV را متشر کرده بود. با نگاهی به تصاویر رندرها می‌توان دریافت که بخش‌های زیادی از ویژگی‌های بصری دورنمای اولیه به نسخه نهایی راه پیدا نکرده است. البته اگر از حق نگذریم بعضی قسمت‌ها جزئیات مناسبی دارند اما هیچ‌چیز این حقیقت را کتمان نمی‌کند که ۳EV یک سه چرخه مجهز به پنل‌های حجیم، شاسی قاب‌روی‌بدنه و باتری بین قاب ریل‌های آن است.

قدرت خروجی این محصول نامشخص است اما وبگاه سازنده وعده «عملکرد فوق‌العاده» و «تجربه لوکس رانندگی» را داده است. دیاگرام‌های بریکلین نشان می‌دهند که ۳EV به یک الکتروموتور در جلو و یک بسته باتری در میانه بدنه مجهز شده تا توزیع وزنش به‌درستی انجام شود. گستره مسافت قابل‌پیمایش این خودرو برابر ۴۴۰ کیلومتر اعلام شده است اما اطلاعاتی درباره سرعت شارژ، وزن و حتی پیشرانه آن موجود نیست.

ویژنری ویکل در وبگاه خود می‌گوید که ۳EV توسط طراحان خودروهای مسابقه‌ای مهندسی شده؛ در همین راستا نام‌های «پانوز انجینیرینگ»، «MTV کانسپت» و «مایک وتر» را در لیست همکارانی آورده است که به تولید نمونه اولیه آن کمک کرده‌اند. «آندره هاس» هم به‌عنوان طراح آن معرفی شده که نام‌ونشانی از آن نیست.

اما بگذارید نگاهی به طراحی این خودرو داشته باشیم. جلوپنجره‌های فراخ ۳EV، کیدنی بی‌ام‌و XM را کوچک جلوه می‌دهد. چراغ‌های LED جلو که به‎‌شکل عمودی روی طاق بسیار حجیم چرخ‌های جلو قرار گرفته‌اند، بیش‌از آنکه یک خودروی زیبا را تداعی کنند، بیننده را به یاد شخصیت‌های کارتونی وایکینگ می‌اندازند. از آنجا که خبری از محور عقب به شکل متداول نیست، جایگاه چرخ‌های عقب با بدنه پوشیده شده است تا بیننده از دیدن بخش‌های داخلی آن در امان باشد. به‌دلیل ساختار سه چرخ بریکلین، انتهای خودرو کوچک‌تر از جلوی آن طراحی شده است؛ چراکه این بخش نیاز چندانی به فضا ندارد. شاید اگر منصفانه نگاه کنیم، اصلا دلیلی برای وجود ۳EV وجود ندارد.

هر چند ۳EV پیش از آنکه به خودرو شباهت داشته باشد، ریش‌تراش‌های پاناسونیک را در ذهن تداعی می‌کند اما سازنده‌ای جدی دارد. ویژنری ویکل کار روی کابین این سه‌چرخه برقی را تمام کرده و موفق شده تا فضایی درخور را در اختیار مشتریانش بگذارد. تمام قسمت میان داشبورد مانند سفینه‌های فیلم‌های تخیلی روشن می‌شود. دو نمایشگر مرکزی و روبه‌روی راننده راه ارتباطی ۳EV با سرنشینانش به شمار می‌روند. وبگاه سازنده به امکاناتی دیگری چون نمایشگر روی شیشه، گرمکن صندلی‌ها، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امکانات متداول خودروهای امروزی (معنای آن هر چه که هست) اشاره دارد.

رندر اولیه ۳EV

از امکانات فنی بریکلین می‌توان به ترمزهای ضدقفل و کنترل کشش اشاره کرد که آرزوی هر سه‌چرخه سواری را برآورده خواهد کرد. خوشبختانه مشتریان بریکلین برای خریداری ۳EV، نتیجه بحران میان‌سالی مسئولان ویژنری ویکل، نیازی به پرداخت مبلغ گزافی ندارند و تنها با ۲۹ هزار دلار، می‌توانند مالکیت یک دستگاه را به دست بیاورند. نسخه بالارده‌تر بریکلین ۳EVX هم با قیمت ۳۹ هزار دلار در دست ساخت است. همان‌طور که از کیفیت تصاویر پروتوتایپ این محصول مشخص است، هنوز خبری از زمان ورود ۳EV به خط تولید نیست و خوشبختانه مردم امکان ثبت سفارش و پیش‌خرید آن را ندارند. نظر شما درباره بریکلین ۳EV چیست؟

برچسب ها
الکتریکی

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چشم‌انداز روشن صنعت خودرو مراکش