مقایسه سیستم خودران تسلا و مرسدس بنز؛ کدام‌یک بهتر است؟


مقایسه سیستم خودران تسلا و مرسدس بنز؛ کدام‌یک بهتر است؟

تست و مقایسه سیستم خودران تسلا و مرسدس بنز نشان می‌دهد خودران کامل تسلا شاید برای ترددهای روزمره بهتر باشد. اگرچه مرسدس بنز با دریافت مجوز استفاده از سیستم خودران سطح ۳ در آمریکا توانسته از تسلا پیشی بگیرد اما تست و بررسی‌های واقعی نشان می‌دهد...

تست و مقایسه سیستم خودران تسلا و مرسدس بنز نشان می‌دهد خودران کامل تسلا شاید برای ترددهای روزمره بهتر باشد.


اگرچه مرسدس بنز با دریافت مجوز استفاده از سیستم خودران سطح ۳ در آمریکا توانسته از تسلا پیشی بگیرد اما تست و بررسی‌های واقعی نشان می‌دهد سیستم خودران کامل تسلا شاید برای کاربری‌های روزمره بهتر عمل کند. با اینکه مرسدس بنز توانسته در برخی جاده‌های آمریکا مجوز و تأییدیه سیستم خودران درایو پایلوت سطح ۳ خود را دریافت کند اما سیستم دستیار راننده سطح ۲ این خودروساز آلمانی در برابر خودران کامل تسلا کم می‌آورد.

البته باید دانست سیستم خودران کامل تسلا بسیار گران‌تر از سیستم ۱۹۵۰ دلاری مرسدس بنز برای پکیج پلاس خود است. کانسومر ریپورتز اخیراً آپشن دستیار راننده سطح ۲ مرسدس بنز را در برابر خودران کامل تسلا قرار داده و درست همانند هر سیستم دستیار راننده دیگری باید دانست مزیت‌های سیستم مرسدس بنز عموماً به بخش‌هایی همچون درگیری راننده و پاسخ‌دهی مربوط می‌شود. همچنین این سیستم در سناریوهایی که ایمنی بیشتری باید وجود داشته باشد هوشیارتر عمل می‌کند.

با به این نکته اشاره کرد که برتری سیستم مرسدس بنز شاید به این دلیل باشد که نیازمند دخالت‌های بیشتری راننده در مقایسه با خودران کامل تسلا با چهار برابر قیمت بیشتر است. در مقایسه رانندگی تصویر به تصویر، دستیار راننده سطح ۲ مرسدس خطاهای بیشتری را مرتکب شده که از جمله آن‌ها می‌توان به چرخاندن فرمان به خارج از مسیر و یا انتخاب اشتباه لاین های حرکتی اشاره کرد. البته چنین اشتباهاتی ماه‌ها پیش در خودران کامل تسلا نیز مشاهده شده بود اما هم‌اکنون و در جدیدترین نسخه از این سیستم نیازی به دخالت راننده نیست.

اتوپایلوت

در ۴۴ شرایط تست شده که راننده مرسدس بنز مجبور بوده برای جلوگیری از خطا در امر رانندگی دخالت کند، خودران کامل تسلا برتری واضح خود را نشان داده است. ظاهراً ایلان ماسک نیز این ویدئو را تماشا و تائید کرده بر اساس محاسباتش، تسلا حداقل ۵ سال از تمامی برندهای دیگر جلوست و این اتفاق در حالی رخ داده که خودران کامل تسلا فقط به دوربین اتکا دارد. نظر شما درباره مقایسه سیستم خودران کامل تسلا با دستیار راننده سطح ۲ مرسدس چیست؟

برچسب ها
خودران

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تولید پژو پارس در پایان خرداد به طور کامل متوقف می شود، نگاهی به گزینه های جایگزینی پارس