نسخه سفارشی فیات 126 برای تام هنکس


نسخه سفارشی فیات 126 برای تام هنکس

شاید خیلی‌ها از میزان علاقه «جری سینفیلد» به پورشه خبر داشته باشند، امّا چه کسی می‌داند که تام هنکس، بازیگر معروف عاشق محصولات فیات است؟ حداقل در صفحه شخصی این بازیگر کمدین در توییتر، می‌بینیم که در کنار عکس با فیات 126، ‌چنین عباراتی نوشته می‌شود: من یک ماشین جدید گرفتم! یا در توضیح عکسی...

شاید خیلی‌ها از میزان علاقه «جری سینفیلد» به پورشه خبر داشته باشند، امّا چه کسی می‌داند که تام هنکس، بازیگر معروف عاشق محصولات فیات است؟ حداقل در صفحه شخصی این بازیگر کمدین در توییتر، می‌بینیم که در کنار عکس با فیات 126، ‌چنین عباراتی نوشته می‌شود:

من یک ماشین جدید گرفتم!

یا در توضیح عکسی که در آن، در حال باز کردن درب یک فیات 126 قرمز سوخت در خیابانی در بوداپست است، می‌نویسد:

برای ماشین جدیدم خیلی هیجان دارم! مچکرم!

خانم مونیکا جاسکولسکا، یکی از طرفداران تام هنکس است که از این دست نوشته‌های جالب در توییتر الهام گرفته و از سال گذشته، با استفاده از شبکه اجتماعی فیسبوک، سعی کرده تا به رؤیایش جامه عمل بپوشاند. وی از سال گذشته، کمک‌های خیریه برای ساخت یک بیمارستان در شهر «بی‌یِلسکو-بیالا» در لهستان جمع‌آوری کرده و اینک می‌خواهد یک نسخه سفارشی از فیات 126p مدل ۱۹۷۴ به این بازیگر هدیه دهد. هنکس نیز اخیراً در یک قالب یک ویدیو از «جاسکولسکا» تشکر کرده و منتظر دیدن خودروی کوچک جدیدش در امریکاست.

نسخه سفارشی فیات 126 برای تام هنکس
این فیات لهستانیِ نو نوار شده، به رنگ سفید در آمده که با دیواره‌های داخلی سفیدرنگ مطابقت دارد و مجموعه‌ای از اسپانسرها در تولید آن نقش داشته‌اند. از جمله این اسپانسرها، کارلِکس دیزاین است که یک طراحی چرم سبز روشن با تریم مشکی در کابین و یک غربیلک فرمان سفید به پروژه اضافه کرده است. سادگی و راحتی این خودرو، دقیقاً همان چیزی است که شخصیتی مانند «فارست گامپ» دوست دارد با آن رانندگی کند.

نسخه سفارشی فیات 126 برای تام هنکس
عنوان “Bielsko-Biala” for Hanks” بر روی سرعت‌سنج و نشان‌های “One of One”، نشان از خاص‌بودن این خودرو برای تام هنکس دارد. این شهر در لهستان برای سال‌های متمادی، در فاصله ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۰، محل ساخت خودروهای اقتصادی با طراحی موتور در عقب بوده است. لهستانی‌ها حتی برای این خودرو یک لقب نیز به کار برده‌اند: ملوخ (maluch) که معادل واژه «کوچک» در فارسی است.

نسخه سفارشی فیات 126 برای تام هنکس
نسخه‌های اولیه این خودرو که جایگزینی برای «فیات 500» به شمار می‌آمد، برای پیشرانه از یک موتور ۵۹۴ سی‌سی با قدرت ۲۳ اسب‌بخار استفاده می‌کردند که گشتاور حداکثرشان به ۳۹ نیوتن‌متر می‌رسید و برای مسیرهای طولانی و آهسته به مقصد نامعلوم، به کار می‌آمد.

نسخه سفارشی فیات 126 برای تام هنکس
مطابق گزارش Telegraph، این نسخه سفارشی از فیات قرار است که در ایالات متحده به تام هنکس تحویل داده شود. امّا در عین حال، زمان دقیقی برای این موضوع اعلام نشده است.


این در حالی است که نوشته‌های جدید هنکس نشان می‌دهند که وی احتمالاً‌ از این فیات‌های عجیب و غریب عبور کرده و خودروی جدیدش یک پونتیاک گرند پری مدل ۱۹۶۷ کانورتیبل است که رنگ‌آمیزی قهوه‌ای بلوط با یک سقف سیاه‌رنگ دارد. هنکس احتمالاً می‌تواند فیات کوچک لهستانی‌اش را در صندلی عقب پونتیاک جای دهد؛ چرا که این خودروهای کوچک در هر فضایی می‌توانند جا داده شوند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چشم‌انداز روشن صنعت خودرو مراکش