700 پلدختری امسال معتکف شدند


رئیس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر گفت: طی امسال 700 نفر در مراسم معنوی اعتکاف حضور داشتند.

700 پلدختری امسال معتکف شدندبه گزارش فانوس، حجت‌الاسلام علی صیادی از شرکت ۷۰۰ نفر از خواهران و برادران شهرستان پلدختر در مراسم معنوی اعتکاف سال جاری خبر داد.

وی اظهار داشت: ۱۷ مسجد شامل شش مسجد شهری و ۱۱ مسجد روستایی در پلدختر و معمولان پذیرای معتکفان بودند و برگزاری مراسم معنوی اعتکاف را بر عهده داشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر افزود: از این تعداد ۱۵ مسجد پذیرای بانوان معتکف و دو مسجد ویژه برادران بود که در این ایام مراسم معنوی اعتکاف را باشکوه خاصی برگزار کردند.

حجت‌الاسلام صیادی گفت: حدود ۸۰ درصد معتکفان امسال را جوانان تشکیل دادند، ۹۰ درصد بانوان و ۱۰ درصد برادران در این شهرستان در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

وی افزود: برنامه‌های مختلفی ازجمله اقامه نماز جماعت، جمع خوانی قرآن، گفتمان دینی، برنامه‌های خیمه معرفت، اعمال و دعای ام داوود، سخنرانی، محفل، حلقه‌های صالحین، با قرآن در زلال اعتکاف، بیان نهج‌البلاغه و تفسیر آیات مرتبط در سه روز اعتکاف در جمع معتکفان شهرستان پلدختر برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر سرکشی و سخنرانی امام‌جمعه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی در جمع معتکفان، مراسم بدرقه معتکفان در مسجد امام علی کوی بسیجیان و اهدا جوایز و تقدیر از بزرگ‌سال‌ترین و خردسال‌ترین معتکف و مادران، همسران یا فرزندان شهدای حاضر در اعتکاف را از دیگر برنامه‌های امسال برشمرد.

حجت‌الاسلام صیادی از اعزام هشت نفر مبلغ و ۱۵ نفر مبلغه به‌عنوان مجری طرح اعتکاف در مساجد این شهرستان خبر داد و افزود: در این مراسم معنوی روحانیان و مبلغان اعزامی احکام اعتکاف را در جمع معتکفان ترویج و برگزاری فرایض معنوی و گفتمان‌های دینی را بر عهده داشتند.

وی گفت: امسال در مراسم معنوی اعتکاف در مساجد بسته‌های فرهنگی شامل احکام اعتکاف، دفترچه همراه معتکفان و مسابقه با قرآن در زلال اعتکاف برای آشنایی و مقابله با جنگ نرم دشمنان توزیع شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر افزود: مبلغان اعزامی به مساجد ویژه اعتکاف در سطح شهرستان پیرامون راه‌های تبیین شعار سال، موضوعات اجتماعی، ضرورت وحدت و تقویت تقوا و ... با جوانان به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

حجت‌الاسلام صیادی خاطرنشان کرد: اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی رصد کردن اعمال با راز و نیاز، بریدن از تعلقات دنیا، اندیشیدن در امور معنوی و انجام عبادت و خودآگاهی است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

همراهی ماهرشالا علی با دایناسور‌ها