کامپیوترهای کوانتومی به اولویت اول مقامات آمریکایی تبدیل می شود


کامپیوترهای کوانتومی به اولویت اول مقامات آمریکایی تبدیل می شود

رسانه کلیک – کامپیوترهای کوانتومی به بازار رقابت تازه و داغی تبدیل شده و قوانین جدید وضع شده باعث می شود تا کشور آمریکا در این زمینه پیشقدم شود. کامالا هریس یکی از سناتورهای آمریکایی از اولین پروژه تحقیقاتی در زمینه کامپیوترهای کوانتومی رونمایی کرده و به این ترتیب، خبر از توسعه این سیستم در […] نوشته کامپیوترهای کوانتومی به اولویت اول...

رسانه کلیک – کامپیوترهای کوانتومی به بازار رقابت تازه و داغی تبدیل شده و قوانین جدید وضع شده باعث می شود تا کشور آمریکا در این زمینه پیشقدم شود.

کامالا هریس یکی از سناتورهای آمریکایی از اولین پروژه تحقیقاتی در زمینه کامپیوترهای کوانتومی رونمایی کرده و به این ترتیب، خبر از توسعه این سیستم در ایالات متحده داده است.

به تازگی یک کنسرسیوم تحقیقاتی پیرامون کامپیوترهای کوانتومی در دپارتمان وزارت دفاع آمریکا تشکیل شده که طی کمک های مالی و نظارت های دولتی قصد دارد این پروژه را هرچه سریع تر به مرحله نهایی برساند.

در حال حاضر یک برنامه ابتکاری ده ساله برای تولید کامپیوترهای کوانتومی راه اندازی شده و به این ترتیب با توسعه تکنولوژی های مورد نیاز در کنار تخمین میزان اعتبار و مشارکت با شرکت های مربوطه، در روند انجام آن تسریع به عمل می آید (تکنولوژی کوانتوم قدم در دنیای کامپیوتر و ارتباطات می‌گذارد).

بد نیست بدانید که دپارتمان های انرژی، بنیاد ملی علوم، موسسه جهانی استاندارد و تکنولوژی در این پروژه به کنسرسیوم اشاره شده راهنمایی داده و در این فعالیت مشارکت می کنند.

در همین راستا در آینده نزدیک 5 موسسه تحقیقاتی در زمینه اطلاعات کوانتومی و دو مرکز تحقیقات و آموزش در آمریکا ایجاد و آماده بهره برداری می شوند (محاسبات کوانتومی آینده فناوری را رقم می‌زند).

در حال حاضر شرکت های D-Wave و IBM برای پشتیبانی از این جریان نهایت تلاش خود را به کار می گیرند (موفقیت IBM در تولید پردازنده های کوانتومی 50 کوبیتی).

یکی از چالش های بزرگ، تبدیل ایده های فوق العاده و بی نظیر این گروه به قوانین لازم الاجراست. به نظر می رسد که کامالا هریس به همراه سناتورهای دیگر، وظیفه سختی را پیش رو داشته باشند، چرا که در حال حاضر شرکت های مختلف تنها به پتانسیل کاربردی بودن کامپیوترهای کوانتومی دست پیدا کرده اند و بهره گیری از این تکنولوژی و ورود آن به عرصه استفاده روزمره، مطمئنا امری دشوار خواهد بود که باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا گروه یاد شده توانایی به سرانجام رساندن آن را دارد یا خیر (تحولی شگرف در رایانه های کوانتومی با استفاده از نورهای لیزری جدید).


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نگاهی ‌به مهم‌ترین رونمایی‌های ارتباطی به مناسب روز جهانی ارتباطات