محمد زارعپور اشکذری اظهار کرد: تولید این خودرو با داخلیسازی ۳۰ درصدی آغاز میشود. طبق برنامهریزی صورت گرفته میزان داخلیسازی این خودرو در سال دوم تولید به ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: بخشهایی همچون رنگ و مونتاژ، اکسلها، کمپرسور و کندانسور کولر، دسته سیمها، شیشهها، اگزوز، فنر و کمک فنر، رینگ آلومینیومی، باتری و غیره امکان داخلیسازی در ایران را دارد.
مدیرعامل زامیاد افزود: با طرح مشترک با مگاموتور با توجه به تکنولوژی روز موتور، داخلیسازی موتور این خودرو نیز در دست بررسی است البته استارت و دینام داخلی خواهد بود. برنامهای برای داخلیسازی گیربکس اتوماتیک این خودرو فعلا در دست نیست.
وی با بیان اینکه با توجه به توافقات صورت گرفته با شریک چینی، تحریمها تاثیری بر تولید و داخلیسازی این خودروی جدید در ایران نخواهد داشت، تصریح کرد: طبق برنامهریزی انجام شده، اولین مرحله پیشفروش این خودرو پاییز امسال آغاز و اولین سری آن اواخر امسال تحویل مشتریان خواهد شد.
زارعپور اشکذری اظهار کرد: هدف اصلی از تولید این خودرو عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش تلفات تصادفات جادهای و نیز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.